10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Puntomda Son Zamanlarda Yaşadığım Sıkıntılar , Üstadlar

  1. #1
    Erdem Eren
    Apar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/05/2014
    Yaş
    30
    Mesajlar
    47
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 3

    Standart Puntomda Son Zamanlarda Yaşadığım Sıkıntılar , Üstadlar

    Arkadaşlar herkese merhabalar ,


    Kışa girerken anlaşılan aracımın birkaç bakıma ihtiyacı var ama görüşleriniz almak istedim.Birkaç sıkıntı yaşıyorum.

    1. Aracım özellikle sıcak havada bazende herhangi bir zamanda birden performans kaybediyor , çekişi düşüyor sanki boş devir çevirirmiş gibi oluyor bazende canavar gibi kafa kaldırıyor ama neden böyle bir durum oluyor anlamadım.Sizin puntolarınızdada böyle bir durum var mı ? ((( Ayrıca aracımda yazılım uyguluması var bundan olabilir mi ? )

    2.Aracımda düzde giderken sanki sallantı varmış gibi oluyor ve 80 ile 120 arasında çoğu zaman firene basınca direksiyon titriyor.Veya aracımda 3-4 kişi bindiği zaman biraz gaza basınca hızlanana kadar kafa sallıyor gibi oluyor.Rot balans yeni yapıldı Z rotlar yeni değişti.3 Ay önce sıfır disk ve fren balatası aldım.Sorun ne olabilir ?

    3.Soğuk havalarda aracımı çalıştırdığım zaman sanki ilk marş ile birlikte motor sarsıntılı marş alıyor ve çalışıyor.Çalışmasında birşey yok ama sanki motor vuruyormuş gibi marş alıyor normal mi ?
    Keyifli Forumlar

  2. #2
    Zafer Han
    Ezeldenberi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/07/2013
    Yaş
    50
    Mesajlar
    2.383
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Evo Granit Gri
    Plaka
    Evo 1.3 ss 75bg
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Cevap: Puntomda Son Zamanlarda Yaşadığım Sıkıntılar , Üstadlar

    Aracınıza yazılım sonrası meydana gelen hem mekanik hemde elektronik sorunlar.
    Aracın km kaç? Ve yazılım sonrası kaç km yaptınız ? Yakıtı genellikle nereden alıyorsunuz.

    1- Hava akış metre, egr ve tüm sensörlerin temizliğini yaptırınız ve değerlerini ölçtürünüz.
    2 ve 3 çok büyük ihtimalle enjektörler sökülüp revizyon veya değişim. Artı akslar kontrol edilmeli diye düşünüyorum.
    Konu Ezeldenberi tarafından (25/10/2016 Saat 21:58 ) değiştirilmiştir.

  3. #3
    sinan turgut
    SinanTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/06/2015
    Mesajlar
    1.813
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 421

    Standart Cevap: Puntomda Son Zamanlarda Yaşadığım Sıkıntılar , Üstadlar

    sarsıntılı çalışmaya motor kulaklarınında sebebiyet verdiğini biliyorum daha yeni biri kırık diğeri yırtılmış şekilde değişimi yapıldı üst iki kulağında ve zafer abininde dediği gibi akslar ve tüm sensörleriniz + özellikle dizelse turbo basınç sensörüydü yanılmıyorsam bunada baktırın derim

    son olarak frenle alakalı sorununuzu varsa bence bi mekanikçide tekrar kontrol edin balata ve diski hangi marka kullandınız?
    G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic

  4. #4
    Zafer Han
    Ezeldenberi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/07/2013
    Yaş
    50
    Mesajlar
    2.383
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Evo Granit Gri
    Plaka
    Evo 1.3 ss 75bg
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Cevap: Puntomda Son Zamanlarda Yaşadığım Sıkıntılar , Üstadlar

    Şu konu yakın zamanda yaşandı ve çözümü enjektörler;
    https://forum.grandepuntotr.com/tekn...sallamasi.html

  5. #5
    Naklov Deniz
    PUNTOCU volkan1065 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2014
    Mesajlar
    3.170
    Nereden
    Bartın
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 1081

    Standart Cevap: Puntomda Son Zamanlarda Yaşadığım Sıkıntılar , Üstadlar

    Bu sorunların yazılımla uzaktan yakından alakası yok iciniZ rahat olsun.

    1. İlk olarak map sensoru temİZliği sonrasında turbo basıncı ve enjektör kontrolü gerekir. Aracınızın km önemli.

    2. Aracın frene bastığınızda verdiği titreme disk yada balata dan kaynaklı olabilir balata tutucusunda boşluk olabilir. Araç yükte iken kafa sallaması motorun güç basıncında enjektörlerin düzgün mazot vermeyerek motoru tekletttirmesinden kaynaklanabilir. Motor kulakları da yırtık kopma varsada buda erken olablir.

    3. Araç ilk marş alışta soğuk havalarda yağlanma olası ya kadar vuruntulu gibi çalışır. Bu ses geçen kısa gore fazla ise yağ değişimi gerekebilir. Yağ değişimi çözüm olmazsa buda enjektor sorunu olablir.

    Tabi bu dediklerimiz hep varsayım. Aracın km önemli 120000km fazla ise enjektörlerinsokulup kontrolü kalibre ayarı yaptırmanız aslında sizin için iyi olur.

  6. #6
    Erdem Eren
    Apar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/05/2014
    Yaş
    30
    Mesajlar
    47
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 3

    Standart Cevap: Puntomda Son Zamanlarda Yaşadığım Sıkıntılar , Üstadlar

    Alıntı Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracınıza yazılım sonrası meydana gelen hem mekanik hemde elektronik sorunlar.
    Aracın km kaç? Ve yazılım sonrası kaç km yaptınız ? Yakıtı genellikle nereden alıyorsunuz.

    1- Hava akış metre, egr ve tüm sensörlerin temizliğini yaptırınız ve değerlerini ölçtürünüz.
    2 ve 3 çok büyük ihtimalle enjektörler sökülüp revizyon veya değişim. Artı akslar kontrol edilmeli diye düşünüyorum.
    Hocam öncelikle teşekkürler.Aracım 155bin KM'de yaklaşık olarak 15bin KM'dir yazılımlı olarak kullanıyorum.Yakıtı düzenle olarak Ankara Yenimahalledeki OPET'ten alıyorum.

    Hocam enjektör temizliyicileri tavsiye edermisiniz daha hiç kullanmadım ?

    Alıntı SinanTR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sarsıntılı çalışmaya motor kulaklarınında sebebiyet verdiğini biliyorum daha yeni biri kırık diğeri yırtılmış şekilde değişimi yapıldı üst iki kulağında ve zafer abininde dediği gibi akslar ve tüm sensörleriniz + özellikle dizelse turbo basınç sensörüydü yanılmıyorsam bunada baktırın derim

    son olarak frenle alakalı sorununuzu varsa bence bi mekanikçide tekrar kontrol edin balata ve diski hangi marka kullandınız?
    Teşekkür ederim hocam dikkate alacağım.

    Alıntı Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu konu yakın zamanda yaşandı ve çözümü enjektörler;
    https://forum.grandepuntotr.com/tekn...sallamasi.html
    Teşekkürler hocam.

    Alıntı volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu sorunların yazılımla uzaktan yakından alakası yok iciniZ rahat olsun.

    1. İlk olarak map sensoru temİZliği sonrasında turbo basıncı ve enjektör kontrolü gerekir. Aracınızın km önemli.

    2. Aracın frene bastığınızda verdiği titreme disk yada balata dan kaynaklı olabilir balata tutucusunda boşluk olabilir. Araç yükte iken kafa sallaması motorun güç basıncında enjektörlerin düzgün mazot vermeyerek motoru tekletttirmesinden kaynaklanabilir. Motor kulakları da yırtık kopma varsada buda erken olablir.

    3. Araç ilk marş alışta soğuk havalarda yağlanma olası ya kadar vuruntulu gibi çalışır. Bu ses geçen kısa gore fazla ise yağ değişimi gerekebilir. Yağ değişimi çözüm olmazsa buda enjektor sorunu olablir.

    Tabi bu dediklerimiz hep varsayım. Aracın km önemli 120000km fazla ise enjektörlerinsokulup kontrolü kalibre ayarı yaptırmanız aslında sizin için iyi olur.

    Hocam öncelikle teşekkürler , enjektör temizliyicileri tavsiye edermisiniz , henüz hiç kullanmadım.
    Keyifli Forumlar

  7. #7
    Zafer Han
    Ezeldenberi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/07/2013
    Yaş
    50
    Mesajlar
    2.383
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Evo Granit Gri
    Plaka
    Evo 1.3 ss 75bg
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Cevap: Puntomda Son Zamanlarda Yaşadığım Sıkıntılar , Üstadlar

    Üstadım bu kmden sonra enjektör temizleyici fayda etmez. Öncelikle iyi bir revizyondan geçecek sonrasında belirli aralıklarla kullanabilirsiniz. Önceki attım konudan faydalanmanızı öneririm. Ankara da kavaklıdere Fiat servise bir götürüp baktırın. Veya bir bosch car servise enjektör bakımı yaptırınız.

  8. #8
    Zafer Han
    Ezeldenberi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/07/2013
    Yaş
    50
    Mesajlar
    2.383
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Evo Granit Gri
    Plaka
    Evo 1.3 ss 75bg
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Cevap: Puntomda Son Zamanlarda Yaşadığım Sıkıntılar , Üstadlar

    Üstadım bu kmden sonra enjektör temizleyici fayda etmez. Öncelikle iyi bir revizyondan geçecek sonrasında belirli aralıklarla kullanabilirsiniz. Önceki attım konudan faydalanmanızı öneririm. Ankara da kavaklıdere Fiat servise bir götürüp baktırın. Veya bir bosch car servise enjektör bakımı yaptırınız. Yakıt olarakta Shell nitro öneririm.

  9. #9
    Naklov Deniz
    PUNTOCU volkan1065 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2014
    Mesajlar
    3.170
    Nereden
    Bartın
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 1081

    Standart Cevap: Puntomda Son Zamanlarda Yaşadığım Sıkıntılar , Üstadlar

    Üstad sen baştan hata yapmışsın. Opetten yakıt alma bence hemen Total yada Shell geç. Wurth enjektör temizleyici kullan bir depoda sonra şu motorun tekleme sorununa bak. Aracın km 155000 aslında çok değil ama öncesinde kullanılan yakıt ve yağ kalitesi nedir onu bilmek lazım. bence elletirmeden aracı dediğim şekilde yakıtı değiştir. Opet yakıtını iyice bitir sonra en az 150 TL lik Total excullıum al. Bunada wurth enjektör temziliyeciyi koy. Bu 150 Tl lik yakıt bittiktene sonra en az 100 Tl lik yine total al. 2- yada 3 alımdan sonra illaki bir farklılık olacaktır. Bu farklılığa göre işlem yaptırırsın. Total istasyonu yok ise shell shlell yoksa BP. Bunlar hiç yoksa Türkiye petrollerini tercih edebilirisn.

    Opet mazotu normal araca bile biraz duman attıran bir mazot.

  10. #10
    Erdem Eren
    Apar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/05/2014
    Yaş
    30
    Mesajlar
    47
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 3

    Standart Cevap: Puntomda Son Zamanlarda Yaşadığım Sıkıntılar , Üstadlar

    Alıntı volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üstad sen baştan hata yapmışsın. Opetten yakıt alma bence hemen Total yada Shell geç. Wurth enjektör temizleyici kullan bir depoda sonra şu motorun tekleme sorununa bak. Aracın km 155000 aslında çok değil ama öncesinde kullanılan yakıt ve yağ kalitesi nedir onu bilmek lazım. bence elletirmeden aracı dediğim şekilde yakıtı değiştir. Opet yakıtını iyice bitir sonra en az 150 TL lik Total excullıum al. Bunada wurth enjektör temziliyeciyi koy. Bu 150 Tl lik yakıt bittiktene sonra en az 100 Tl lik yine total al. 2- yada 3 alımdan sonra illaki bir farklılık olacaktır. Bu farklılığa göre işlem yaptırırsın. Total istasyonu yok ise shell shlell yoksa BP. Bunlar hiç yoksa Türkiye petrollerini tercih edebilirisn.

    Opet mazotu normal araca bile biraz duman attıran bir mazot.

    Hocam bende iyi diye , her zaman opetten alıyorum.Shell ve Petrol Ofisi var etrafımda , ikisinden birine yöneleyim o zaman.Hocam birde araçta arada 2. viteste yapıyor genelde gaza basıyorum ama sanki gazdan ayağımı baıp çeker gibi tekler gibi olup düzeliyor.Bu durum neden olabilir ?
    Keyifli Forumlar

Benzer Konular

  1. Radyo'daki bazı sıkıntılar
    xxdeo tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 03/09/2016, 23:44
  2. Çözülmeyen sıkıntılar yardımm
    ayberk07 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 22/09/2015, 03:18
  3. LPG sonrası sıkıntılar
    grandeizmit tarafından LPG forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 02/01/2015, 17:01
  4. Son zamanlarda araç araken hissettiklerim
    emrek8899 tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 03/08/2014, 08:08
  5. Son zamanlarda OPET in yakıtı ve hizmetlerin den memnunmusunuz?
    vek66 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 72
    Son Mesaj: 17/03/2012, 12:03

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com