O depo ayni zamanda genlesme tanki aslinda, genlesecek hacim olmayinca, basinctan bir yerlerden akitmis olabilir, soguk iken fazlasini almakta fayda var..
Bazen farketmezsiniz ama o seviye zaman zaman yukari da cikar, asagi da iner...
Merhaba arkadaşlar. Geçen hafasaonu aracıma bakım yaptırırken, motor suyunu max. çizgisinden fazla koydular. Dedim neden fazla koydunuz, birşey olmaz dediler.
Aracı kullandıktan sonra park ettim ve 2 saat sonra binmeden aracın altına baktım. Motor suyu damlıyordu, aceba araç kendi tahliye mi ediyor diye düşündüm.
Başlıkta da yazdığı gibi fazla konulursa ne olur?
O depo ayni zamanda genlesme tanki aslinda, genlesecek hacim olmayinca, basinctan bir yerlerden akitmis olabilir, soguk iken fazlasini almakta fayda var..
Bazen farketmezsiniz ama o seviye zaman zaman yukari da cikar, asagi da iner...
İmanına kadar dolduruyorsa sorun olur. Max cizgisini 1cm ye kadar geçebilir sorun olmaz. Genleşme payı olmalı
Çok koyarsarsanız genleşme kabınız patlayabilir veya bir kısmını genleşme kabının kapağından tahliye edebilir. İnşallah patlamamamıştır.
Fazlaligi atmasi gerekmiyor mu bunun icin ayri bir tahliye borusu olmasi gerekir diye dusunuyorum renault flash da vardi puntoda hic dikkat etmedim bak
tahliye olmaz diye düşünüyorum kapalı devre su buhar olur uçar gider yoksa
normalde genleşme kabındaki kapak basınç durumunda suyun yada havanın fazlasını dışarı atar ama atamayacağı kadar bi basınç olursa kap patlar tabi 1-2 cm lik fazlalık çok mühim değil ama köküne kadarda doldurulmaz
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
Tahliye sistemi olan araclar da var, ama onlarin kapagi farkli,,termostat gibi, fazla basincta aciliyor, tahliye yerinden disari cikiyor Eklenti 32180
Bazi araclarin tanki yuksek hararette, su kaynatmada vs patlamasa bile catlama olusuyor, veya ek yerinde zayiflama oluyor, ileriki zamanlarda ansizin tank sizdirabiliyor...
Radyatoru incelemedim ama belki bir yerlerinde yuksek basincla calisan bir tahliye vardir... ya da olmasi gerekir....
Konu timbaz tarafından (07/10/2015 Saat 21:53 ) değiştirilmiştir.
ben fazla koymustum . genlesme kabım üstten çatlamıştı . radyatörden su kaçırıyo diye korkmuştum . serviste genleşme kabımım üstten çatladıgını söylediler . orjinali 120 tl civarı yansanayisi zor bulunuyor . yan sanayide 35 tl ye almıştım .
Kapalı çevrim araçlarda genleşme kabına fazla su koymak arkadaşlarında dediği gibi kabın çatlamasına neden olabilir ya da en zayıf yerden suyu atmaya çalışacağı için kelepçeden kaçırma hortum patlatma yapabilir. Kapalı çevrim olduğu için tahliye bulunmaz. Eğer dışarı su akıtmışsa 1 yerde sorun vardır.
Yorunmlarınız için teşekkürler arkadaşlar. Su akıtma olay durdu. Genleşme tankına baktığımda, araç soğukken max. çizgisinin yarım cm üstünde duruyor. Büyük ihtimal sizlerinde dedigi gibi kelepçe vb. bir yerden fazlası zoraki aktı. Şuan akıtma yok.
fazla su koymak iyi değil. Çünkü araç radyatördeki basıncı su deposuyla ayarlıyor. Âmâ çok takmayın soğukken biraz boşaltın sorun olmaz. Zaten ya su tahliye hortumu vardır yada depo kapağı termostatlı açılıyordur. Eğer kutuda çatlak yoksa sorun yok biraz suyu boşalt.
Aslında iyi bir şey değil fazla basınç en zayıf noktayı patlatır.
Depo kapagindan fazla basincta havayi tahliye ediyor... ihtiyaci oldugunda da havayi burdan temin ediyor.. aciklama ve kapaga baktim simdi1.4 bar kapak,
Bu durumda basinc 1.4 bar uzerine cikarsa kapak devreye giriyor, bu degerden dusuk yuksek basincta baska zayif yerleri etkiliyor..
Termostatli radyator kapaklarinin basinca gore farkli tiplerini oldugunu biliyordum da benim aracta plastik kapaga hic dikkat etmemistim ... 2 sistem de ayni prensiptse anlasilan....
Eklenti 32183
Bir an once sorunu gidermenizi oneririm,
Baska sorunlar cikarmadan..
Su ekleye ekleye antifriz ozellgi de kalmadi..
Donma derecesini dusurdugu gibi hararete de faydasi var..
Catlak nerede var?
"Paraflu UP konsantre edilmiş bir radyatör koruma sıvısıdır. O.A.T. (Organik Asit Teknolojisi) bazlı organik koruyucular ile formüle edilmiş Monoetilen Glikol bazlı bir sıvıdır. PARAFLU UP yenilikçi hafif alaşım malzemelerden oluşan soğutma sistemleri için özel bir koruyucu sıvıdır. ÖZELLIKLER � PARAFLU UP, PLI tarafından gerçekleştirilen ileri ve zorlu laboratuar testleri, en uç çalışma koşullarında bile tüm gereksinimleri karşılar. Suya %50 oranında karıştırılan PARAFLU UP şunları mümkün hale getirir: � Koruyucu maddelerin koruma karakteristiğinin sürdürülmesi. � Motorun yanma odasından ideal ısı tahliyesi. � - Oyulma ve elektrik boşalması, - Donma (-40°C'ye varan hava sıcaklıklarında), - Kireçlenme, - Sıcak havalarda, trafikte, - şehir içi kullanımda su kaynatma (+125°C'ye varan devre sıcaklığı), - Devrede aşırı kauçuk ve plastik birikimi, - Hararet durumunda devrede birikinti oluşumu gibi durumlara karşı maksimum koruma sağlar. Teknik özellikler � CUNA NC 956-16 � FIAT 9.55523 SÖZLEŞMELİ TEKNİK REF. N°F101.M01 � ASTM D 3306 Tip 1 "
Bugün abim 2009 otomatik ford fiestasına sanayide devamlı gittiği ustaya tiriger kayış , devir daim ve fren balata bakım yaptırmış. Araçla biraz gezmiş falan biryere on onbeş dakika uğrayıp aracın yanına gelmiş halen radyatör fanı son hız çalışıyormuş. Bu güne kadar bu fanı hiç bu kadar çalıştığını görmedim dedi. Arabanın yanına gidelim dedim suyuna falan bakalım, baktım su deposu ağzına kadar dolu. Yuh dedim nasıl yılların ustası , su deposunun kapağını açtım halen sıcak ve basınçlı, neyse kapak açık şekilde aracı çalıştırdım su taşma noktasına kadar geldi. Suyu min-max arasına indirdim. Bu arada bu Fiesta'larda hararet göstergesi yokmuş! Forda Alkış alkış ... fiesta ile punto kıyaslananamaz bile diyorum.
Son olarak asıl soru su seviyesinin full olması harareti sizcede artırır mı?
Konu Ezeldenberi tarafından (20/09/2016 Saat 23:06 ) değiştirilmiştir.
değişik bir durum varmıdır bilmiyorum ama su kabının ust tarafında ince bir hortum vardır. Araç ısındığı zaman ve sistemde hava yoksa dolaşım yaparak orda su gelir normal olanı budur. Su fazla gelirse su dolaşımında sıkıntı olur basınç yapabilir. Su kabındaki suda aşırı basınç varsa ya sistemde hava var yada ust kapakta sorun yaratmış olur. Suyun dengesizce falzlaşıp ekislmesi sistemdeki havayı gösterir.
Yarın ustasına tekrardan ugrayacak bakalım motorda bir sıkıntı falan çıkarmaz. Gerçi ben 20dk kadar aracı çalıştırdığımda, fan bu sürede hiç devreye girmedi.
Az önce abimi aradım, bugün fan hiç açmadı dedi. Sonuç olarak arabayla ilgilenmemiş olsam üstkapak falan gidecekmiş. su deposu full araç neredeyse hararet yapacakmış. Araçtan biraz da olsa anlamak motor kurtarır.
Konu Ezeldenberi tarafından (21/09/2016 Saat 15:08 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri