Vereceğim cevap biraz uzun olacak ama herkese daha sonra okuyacaklara da faydalı olur inşallah sonuna kadar okuyun![]()
Şimdi ESP ASR HILLHOLDER hepsi birbirine bağlı bir güvenlik paketi. Aracınız otomatik vites olduğu için ESP standart olarak gelmiş o yüzden çoğu kişide bulunmadığından bu arızayı da alamıyorlar. Normalde sadece bu hatayı verseydi iş biraz karışırdı. Ama sizde aynı zamanda DİREKSİYON hatası da verdiği için işiniz biraz daha basitleştiğini söyleyebilirim.
Öncelikle sorununuz aküden değil buna emin olabilirsiniz. Aküden olan sorunlarda araç aktif faal kullanılırken değil genelde ilk çalıştırırken aküye yük binip voltajı düştüğünden hata verir ve araç çalışınca hata kaybolur voltaj normal düzeylere döndüğünden.
ESP paketi olan araçlarda direksiyona açı sensörü koyulur. ESP yi tam olarak internetten araştırırsanız ESP nin devreye girmesi gereken o tehlikeli anda direksiyonun hangi yöne ne kadar döndürülmüş olduğundan haberi olması gerekir ki hangi tekere nasıl bir işlem yapması gerektiğini bilsin araç ve sizi o durumdan kurtarsınBu sebeple direksiyonla ilgili bir hata alınca araç ESP yi de devre dışı bırakıyor muhtemelen ki siz düz giderken araç birden direksiyonun sağa yada sola döndürülmüş algılayıp yanlışlıkla saçma bir işlem yaparak araca zarar vermesin. ESP yi devre dışı bırakması demek ASR nin ve HillHolder ın da devre dışı kalması demek zaten ayrı hatalar değil yani. Araç şimdi hem direksiyon hemde ESP arızasını hafızasına kaydetmiştir. Direksiyonla ilgili arızayı giderdiğinizde bilgisayardan bütün hatalarını sildirirseniz ESP ile ilgili bir sorununuzun da kalmadığını görürsünüz.
Otomatik vites hatanıza gelince bu araçlarda şöyle bir huy var arıza bir kere meydana geldi diyelim ama geçti gitti. Hafızaya kaydetti. Sizi servise yollamak için elinden geleni yapıyor o arızayı hafızadan silene kadar arıza olmasa bile ara ara sizi rahatsız edip servise göndermeye çalışıyor. Yani öncelikle arızayı okuyup otomatik vites ne arızası vermiş bir kaydedin. Sonra arıza tekrarlarsa tekrar bilgisayara bağladığınızda aynı hata devam ediyorsa o hata üzerine gidersiniz. Araç 2. viteste kalıyor demişsiniz bu kısım pek normal değil. İlk çalıştırdığınızda hata verse yada boşa aldığınızda vitese geçmese biraz daha iyi olurdu ama 2. vitese geçecekken yolda bırakması pek hayra alamet değil. Robotla ilgili bir sorununuz yoktur sadeec 2nci viteste yapıyorsa. Aracınızın şanzumanı manuel vites şanzumanlarla aynısıdır. Yani aracınızda baskı balata var. Buna bağlı olabilir yada şanzuman içinde bir sıkıntı olabilir Bunlara baktırın. Şanzuman yağınıza baktırın ve ayrıca çoğu tamirci bilmiyor vites yağı deyince sadece şanzumanı tamamlayıp gönderiyor ama otomatik aracınızda o vites geçişlerinizi sağlayan ön tarafta bir robot var Onunda bir yağ haznesi var ve içindeki şanzuman yağı değil daha özel farklı bir yağ. Onun yağını da tamamlatıp hiç eksik bırakmayın.
Yer imleri