Araci yeni mi aldiniz? Benim bildigim hicbir araba cok yavaslamadan ya da durmadan 1.vitese geçmez. Cunku 1.vites kalkis icindir. Kalkmak icin durmak veya duracak kadar yavaslamis olmak gerekir. Problem yok aracinizda bence.
Merhaba,
Aracım GP Fire Active 2007. Başlıkta da belirttiğim gibi 2. vitesteyken tamamen durmadan 1. vitese geçmiyor. Düz yolda 2 ile de devam ediliyor ama rampaya yaklaştığım zaman mecburen tamamen durmam gerekiyor. Bu da problem yaratıyor.
Aynı zamanda 1-2-3 te araba hafif sarsılıyor.
Bunların dışında geri veya 2-3-4-5 te geçiş problemi vs yok.
Debriyajım yumuşak, bir ustaya ayaküstü sorma fırsatım oldu, bindi 1-2-3 kullandı ve baskı balatan bitmemiş götirür daha dedi. Bunun dışında elimde bir bilgi mevcut değil.
Sizce problem nedir? Durana kadar geçmediğini tekrar belirteyim ki hız ile alakası olmadığı netleşsin.
Acaba debriyaj ayarı vs işime yarar mı?
Araci yeni mi aldiniz? Benim bildigim hicbir araba cok yavaslamadan ya da durmadan 1.vitese geçmez. Cunku 1.vites kalkis icindir. Kalkmak icin durmak veya duracak kadar yavaslamis olmak gerekir. Problem yok aracinizda bence.
biR derdiM vaR biN dermanA değişmeM
Bende de aynı sorun var. Ama sadece motor/şanzuman soğukken yapıyor. Hatta soğukken 1'den 2'ye de geçemiyorum çoğu zaman 1-3 yapıyorum.
Merhaba, ilk mesajda 2-3 defa bahsetmeme rağmen yine cevap hız yönünde.
Öncelikle teşekkür ederim cevap için. Ama sanırım ya mesajı okumadınız ya da ben tam olarak aktaramadım.
Aracım "tamamen durmandan 2. vitesten 1. vitese geçmiyor" ve araçlar "1. vites hızlarında hareket ederken, durmaya gerek kalmadan 2. vitesten 1. vitese geçer".
Ekstra olarak son zamanlarda 2-3 farklı punto kullandım ki bunlar da 06-07 modeller. Baskı eski veya yeni fark etmeksizin yavaşlama esnasında ama hareket halinde iken rahatlıkla 1. vitese geçiyor.
Rica ediyorum problemin çözümüne yönelik cevaplar olursa sevinirim. Keza bu tarz 20-30 tane konu var internet ortamında ve atılan mesajların %99 u hız ile alakalı...
Soğukta geçiş zorlukları tahmin ediyorum sıkça karşılaşılan bir durum. Nadiren bende de oluyor ama benim problemim daha farkı ve sıkıntı yaratıyor.
Örneğin: Kalkış yaptınız evinizin önünden, 1-2 çok güzel, caddeye çıkacaksınız yavaşlarken sağ-sol baktınız bomboş. 10 ile ilerliyorsunuz ve hala yavaşlama halindesiniz. Normal şartlarda 1. vitese geçiş yapılır ve daha seri çıkış sağlanır. Daha da önemlisi devrinde sürüş. Lakin dene dene geçmiyor...
2 ye atıp devam edince de motordan bilinen düşük devir titremesi geliyor. Ama burada önemli olan yavaş kalkmaya maruz kalıyorsun.
Bunun bir de rampa modeli var ki herkes hızlanırken ben tamamen durmak zorunda kalıyorum)
Umarım fikir verebilenler olur, tekrar belirteyim bariz bir sıkıntıdır. Diğer araçlara bu durum olmadığı için soruyorum, bu hafta içerisinde de ustaya göstereceğim. Ama sorunu bilerek gitmek isterim.
Umut Bey,
Bende de oluyor bu sorun. 2' den 1'e yavaşlamama rağmen geçemiyorum. Daha önce 2010 Fiesta ve 2014 Clio dizel kullandım. Bu nedenle dizel araçların vites geçişi konusunda bilgili sayılabilirimBen geçişte sorun olduğunda tekrar boşa alıp sakince 1 e takıyorum, durmam hiç gerekmedi. Benim aklıma vites teli ayarsızlığı geliyor sadece. Bir baktırın derim.
Teşekkür ederim cevabınız için. Belirtmeyi unutmuşum aracım benzinli.
Şöyle aktarayım; bu yavaşlama ve 1. vitese geçme ihtimalinden kesinlikle emin olduğum hızlarda 1. vitese geçmeyi 3-4 sefer demiyorum olumsuz. Boşa alıp, ayağımı devriyajdan çekip tekrar basarak(debriyaj yenileme) tekrar deniyorum yine olumsuz, tekrar tekrar derken en son durmak durumunda kalıyorum ki zaten neredeyse duracak hıza düşüyor.
Debriyaj kontrolü ve vites telini not aldım. Bu ikili olmazsa sanırım el mahkum baskı balata düşünmeye başlayacağım.
Teşekkür ederim tekrardan.
Araç 2den 1 e alınır mı olurmu oyle sey durmadan değil o olay istersen 5 den 1 e alırsın o sıkıntı değil. Vitesi 2den çıkartıp bosa alınca bi sağa sola çekin ve 1 e atınAraçların viteslerinde küçük tırnaklar var 1den çıkarttıp vites yükselttiğinizde ve tekrar 1 e alacagınızda bu işlemi yapmalısınız
![]()
Aracınızın şanzuman yağını komple iyi bir marka yağ ile değiştirin. Sorun düzelmez ise baskı balata değişimi ve şanzuman dişili kontrolü harici yapabileceğiniz pek bişi kalmıyor.
üstad 4 kere puntom oldu benım multi jetten tut fire en son aracım t-jet dediğin gibi vitesler 1 e 2den veya 3den geçişte zorlanıyor. Ama boşa alıp vitesi hareket ettırdıkten snra patır patır geçiyor.
Ciddi çözüm arıyorsanız viteste lakırtı varsa sekronlara baktırın.
Şanzuman yağınızın ömrü 3 yıl veya 100.000 km. Şanzuman yağınızı değiştirin.
Normal şartlarda sadece soğuk havalarda şanzuman yağı ısınana kadar 1. vitese geçiş problemi yaşanır ve bir süre sonra geçer. Araç yavaşken dahi 1. vitese geçebilmeli. Muhtemelen sorununuz yağdan kaynaklanıyor.
Onda şöyle bir durum var hocam. Çok makul bir seviyede kavrıyor ama ortaları geçerken bir boşluk oluyor ve tekrar kavrıyor.
Yani %25-30 arası yükseklikte kavramaya başlıyor. %45-50 arası yükseklikte boşluk oluyor yani tamam artık deyip yavaşça ayağımı kaldırınca hafif sarsıyor. Her halükarda sarsıyor, anca tamamen bırakana kadar yavaş kaldırmak gerekiyor. Ama 3 ten sonra sarsma olmuyor.
Bu durum yüksek vitesten mesela 4 ten 3 e düşerken de sarsma yapıyor. Debriyaj yumuşak, sertlik sorunu yok ama sanırım problemlerin ortak kaynağı debriyaj ve yağ.
Konu Janti tarafından (06/02/2015 Saat 11:17 ) değiştirilmiştir.
Bence önce debriyaj sökülüp bakılmalı(Ustanın dediğini boşver''götürür daha''söylemi)Sonra vites aksamına bakılmalı..2-1 e belirli bir hıza düşmeden geçilmez ama durmanada gerek yok..Yani mekanik problem gibi duruyor..
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri