GRANDE PUNTO 1.2 8v KRUZ KUMANDA SISTEMI 5580A
Suna dön CRUISE CONTROL - TARİF
--------------------------------------------------------------------------------
Cruise Control
ÇALIŞMASI
Motorlu kelebekli benzinli motorların kontrol sistemleri ve enjeksiyon süreci elektronik kontrollu olan dizel motorlarda mevcut olan fonksiyonların farkı Cruise Controldur. Bu fonksiyon sürücü tarafından konmuş olan bir hız değerinin otomatik olarak muhafaza edilmesi anlamına gelmektedir.
Cruise Control kumandası aynı zamanda sinyal lambalarına ve ön /arka silecek tertibatınada kumanda eden sinyal ünitesi grubu ile entegredir.
Resimde Cruise Control kumandasının yerleşimi gösterilmektdir.
1 - Cruise Control kumanda kolu
2 - Aydınlatma/ sinyal kumanda kolu
3 - Korna soketi
4 - Air Bag soketleri
5 - Ön /arka silecek kumandaları kolu
6 - Yaylı tertibat
Sinyal ünitesinin üçüncü kolu Cruise Control kumandalarını taşımaktadır :
Sistemi devreye aşma/çıkartma düğme tipten anahtarı;
Araç hızını arttırma/azaltma hafıza fonksiyonlu kol ;
Kaydedilmiş olan hızın talep edilmesini sağlayan Resume butonu
1 - Kaydedilmiş olan hızın talep edilmesini sağlayan Resume butonu
2 - Araç hızını arttırma/azaltma hafıza fonksiyonlu kol ;
3 - Düğme tipten anahtar ( ON: Cruise aktif ; (OFF: Cruise Control devre dışı )
Cruise Control sisteminin kumanda kolu özel bir soket taşımamaktadır , Body Computer ile bağlantısı sinyal ünitesinin içersindeki tek soketin 6 nolu pininden çıkan dijital bir sinyal ile sağlanmaktadır.
Elektronik sistem motor kontrol ünitesi tarafından kontrol edilmektedir. Elektronik sistem sürücü tarafından konmuş olan bir hız değerini direkt olarak motor kontrol ünitesinden aldığı bir kumanda ile otomatik olarak muhafaza etmektedir.
Önceden seçilmiş olan hizin hafizaya kaydedilmesi
Cruise Controlu aktif hale getirmek için şunları yapmak gerekmektedir :
1 - Düğme tipten anahtarı ON konumuna getiriniz;
2 - Aracı istediğiniz hıza getiriniz; Cruise Control sisteminin sadece 40 km/saat hızın üzerinde devreye girbileceğini unutmayınız . Sistemin dördüncü veya üzerindeki viteslerde ve ayarlanan hızın güvenli bir şekilde muhafaza edilebileceği yol kondisyonlarında devreye sokulması tavsiye edilir.
3 - Hızı arttırmak için kolu yukarıya doğru itiniz , hız otomatik geri dönüşlü bir koldan ibarettir ( geçici) .
4 - Gaz pedalını bırakıp direkt olarak sisteme müdahale etmeyi bırakınız;
5 - Gösterge tablosunda CAN şebekesi vasıtasiyle motor kontrol ünitesinden alınan sinyal ile bağlantılı olarak Cruise Control sisteminin çalışma konumunu gösteren uyarı lambası sabit ışık ile yanacaktır. Uyarı lambasının sönmesi sistemin devre dışı kaldığını göstermektedir.
Kaydedilmiş hizin değişmesi
Eğer aracın kaydedilmiş olan hızının değiştirilmesi istenirse şunlar yapılmalıdır :
(A) Hız arttırma :
Kolu yukarıya doğru itiniz : Sabit ve programlanabilir eğimde bir hızlanma rampası üretilmektedir ;
Kolun bırakılması ile ( otomatik geri dönüş) sistem aracın ulaştığı yeni hızı muhafaza etmekte ve kaydetmektedir.
(B) Hızın azaltılması :
Kolu yukarıya doğru itiniz : Araç hızının daha önceden Cruise Control ile ayarlanmış olan hıza göre düşürülmesinden sonra kolu bırakınız sistem aracın yeni ulaştığı hızı muhafazaa edecektir.
Cruise Control motor tarafından kabul edilen devir aralığı içersinde çalışabilir.
Resume butonunun çalişmasi
Bu fonksiyon , Cruise Control özel kondisyonlarda devreden çıktığında ( örneğin kavramaya veya frene basıldığında) butona basılarak aracın hızını hafızaya kaydedilmiş olan en yüksek değere getirmeye yaramaktadır
Cruise controlun devreden çikartilmasi
(A) Cruise Control şunlar yapılarak kullanıcı tarafından devreden çıkartılabilir :
Düğme tipten anahtar OFF konumuna getirilerek
Motorun stop edilmesi ile
Kavrama veya fren pedalına basıldığında ( bu durumda Resume butonuna basılarak istenen ulaşılmış olan son hız hafızada kalır ).
Aracın hızı kabul edilen minimum hızın ( yaklaşık 40 km/saat) altına ve maksimum hızın üzerine çıktığında;
Eğer kol kavrama kullanılmaksızın çalıştırılmış ise motor devri ile aracın hızı arasında bir uyumsuzluk baş gösterir ;tüm bu durumlarda Resume butonuna basılarak sistem yeniden devreye alınabilmektedir..
Cruise Control aktif iken gaz pedalının çalıştırılması: Gaz pedalına basıldığında ( örneğin bir sollama yapmak için ) Cruise Control devreden çıkacağı için araç hızının anlık olarak artmasına müsaade eder gaz pedalı bırakıldığında sistem tekrar ayarlanmış olan hızı aktif hale getirmektedir.
Takılı olan vitesi tanıma araç hızının kavrama devrede iken motor devri ile karşılaştırılması ile yapılmaktadır.
(B) Il Cruise Control şu koşullarda otomatik olarak devreden çıkmaktadır :
Ayarlanmış olan hız limiti aşılırsa ( örneğin çok dik bir iniş );
Ayarlanmış olan yavaşlama limiti aşılırsa ( örneğin eğer kavrama pedalına basmadan vites seçme koluna müdahale edilirse );
Sistem Cruise Control mantığının kullandığı sinyaller elemanların arızalı olması nedeniyle yanlış ise otomatikman devreden çıkmaktadır:
Araç hız sensörü;
Gaz pedal potansiyometresi;
Fren anahtarının kabul edilebilirliği ;
Kavrama anahtarının kabul edilebilirliği ;
Cruise ve Resume butonlarının kabul edilebilirliği ;
Cruise anahtarının kabul edilebilirliği ve hız arttırma azaltma kolunun pozisyonları ;
Cruise Control ile birlikte çalışan kumandaların iç bağlantıları aşağıdaki şekilde gösterilmektedir :
1. Motor kontrol ünitesi
2. Body Computer
3. ABS/ESP ünitesi
4. Cruise Control kumanda kolları
Kendi kullanma talimatında sizn bahsettiğiniz gibi bir kullanım yazmıyor sadece kaydedilen son hızın çağrılması olarak anılıyor.
Yer imleri