8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: GP Devir Problemi

  1. #1
    Salih S
    Cyrtocara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/11/2014
    Mesajlar
    4
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart GP Devir Problemi

    Herkese merhabalar,
    Grande Punto 90 beygir 1.3 Multijet araç sahibiyim. Bir süredir forumu takip ediyorum, ilk mesajımın bir yardım talebi olmasını istemezdim fakat şuanda biraz yardıma ihtiyacım var. Şöyle ki,


    SEMPTOMLAR:
    - Vites yükseltince devir birden 1000 civarına düşüyor. Gaz yemiyor. Sonra yavaş yavaş yükselirken 1500-1700 dolaylarında gaz yemeye başlıyor.
    ( Eskiden 2000-2200 civarında vites büyütürdüm ve 1700-1800'de devrimi korurdum, edindiğim son bilgiler ışığında 2400-2500 civarında vites yükseltiyorum hala 1000-1100'e düşüp yavaşça yükseliyor, araç kendine gelince 2000'de korumaya çalışıyorum. 3 ve daha büyük viteslerde yükseltince devir bu kadar düşmüyor, yalnızca 1 ve 2. viteslerde. )
    - Birinci ve ikinci vitese takarken güçlük çekiyorum.
    - Araç yavaş hızda giderken sanki bisikletin jantı eğildiğinde çıkan ses gibi bir ses geliyor. ( Araçta herhangi bir şekilde sağa ya da sola çekme yok. )

    OLASI SEBEPLER:
    1- Debriyaj balatası yandı?
    2- Rot-balans problemi var?
    3- Turboda hasar var?

    SEBEPLERİN OLASI KAYNAKLARI:
    1- Geçenlerde yaklaşık 40-50 kms hız ile rampadan geçtim, o günden beri bu ses ve güçlükler devam ediyor.
    2- Dizel ve manuel araç kullanmayı yeni öğreniyorum, dolayısıyla kullanımımdan kaynaklı bir problem olabilir.
    Mesela vites yükselttikten sonra debriyaj kavrama noktasına gelmeden gaza basmaya başlıyorum.
    Ayrıca debriyaja %100 basmıyorum sanırım, yaklaşık %85-95 ine kadar baskı uyguluyorum.
    3- Bir yerde okumuştum, birisi 90 beygirlik Multijet motorlarda turbo dolma süresi uzun gibisinden bir şey demişti. Ama ilk zamanlarda böyle değildi son 3 seferdir bu sorunlar mevcut. Yani 2000 devirde vites büyütünce yanlış hatırlamıyorsam 1500 civarlarına düşüyor ve yine hızlanmaya devam ediyordu.


    Bu aşamada neler yapabilirim? Bu durumun sebebi ne olabilir?

    Şimdiden teşekkürler, iyi günler.

    (Durumu tam istediğim gibi ifade edemedim, umarım anlaşılır olmuştur.)

  2. #2
    Teo' s
    teo53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/11/2010
    Mesajlar
    591
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 116

    Standart

    Aynı sorunu aracımda harfi harfine yaşıyorum arkadaşım . Benımde 90 lık araç turbom daha yenı revıze oldu ondan kaynaklı değil, egr valfi zincir yeni değişti ondanda değil servise gösterdim motor üst silindir açılacak dendi kalsın dedim. Bosch'a götürdüğüm de ise mazot pompasının artık ömrünü doldurmaya başlamasından olduğu söylendi hakikatten mazot pompası kaçırmaya başlamış. Ama çokda fazla dert etmiyorum artık şöyle bir durum daha var araçlarımızda çekiş kontrol sistemi olduğundan ASR kapayınca bir nebze daha serileşiyor bilgin olsun

    Aracım 120 binde baskı balata enjektörler hepsi elden geçti aracım 158 bınde suanda saydıklarından kaynaklı olabılecegı gıbı olmama ıhtımalıde var bahsettıgın ses ıse bende rampa çıkarken büyük viteste dip gaz yapınca geliyor şık şık şık diye onunda ne okdugunu bulamadılar )

  3. #3
    Salih S
    Cyrtocara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/11/2014
    Mesajlar
    4
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Kilometresi göz önünde bulundurulduğunda bu durum sizin aracınız için normal sayılabilir değil mi? Benim aracım henüz 40 bin kilometrede.

  4. #4
    Teo' s
    teo53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/11/2010
    Mesajlar
    591
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 116

    Standart

    Alıntı Cyrtocara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kilometresi göz önünde bulundurulduğunda bu durum sizin aracınız için normal sayılabilir değil mi? Benim aracım henüz 40 bin kilometrede.
    Muhakkak öyle benim araç biraz yaşlı o zaman sizin baktırmanız gereken egr valfi ve yağ bakımı

  5. #5
    Salih S
    Cyrtocara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/11/2014
    Mesajlar
    4
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Alıntı teo53 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhakkak öyle benim araç biraz yaşlı o zaman sizin baktırmanız gereken egr valfi ve yağ bakımı
    Pekala, sağolun.

  6. #6
    UĞUR OZBY
    ozby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/12/2013
    Yaş
    36
    Mesajlar
    14
    Nereden
    Denizli
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Zincir ve yag pompasi kontrol edilmeli aynisi kuzeniminde basina gelmisti yag pompasi degisti ses kesildi zincirde bu olaydan 2ay once degistii..

  7. #7
    Salih S
    Cyrtocara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/11/2014
    Mesajlar
    4
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Teşekkürler. Ustaya gidince bahsedeceğim.

  8. #8
    YUSUF ASLAN
    yusufaslan2701 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/12/2011
    Yaş
    43
    Mesajlar
    6
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Çekiş için akışmetre de aklınızda olsun lütfen. Taksiciler fişini çekip geziyormuş. Başıma gelince öğrenmiştim 75 liraydı albeam varken Başıma gelmişti.

Benzer Konular

  1. Anlam veremediğim devir saati problemi?
    tolgabaydar tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 01/10/2014, 23:58
  2. 2000 devir altı çekiş problemi
    teo53 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 23/09/2014, 01:41
  3. T_jet devir düşme problemi
    gececiyiz35 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 10/05/2014, 03:29
  4. GP dualogıc!!! vites değişirken devir problemi
    smmdrnby tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 12/03/2012, 17:55
  5. 2011 punto evo dulologic auto mod devir problemi
    ayhanerdogan06 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 18/04/2011, 01:04

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


GP Devir Problemi Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com