Tolga kardeşim, turbodan önceki ve de sonraki hattın hafifçe yağlanması normaldir, turbo ile ilgili endişenizi gidermenin en doğru yolu, aracınızı test cihazına bağlatıp herhangi birşey olup olmadığına bakmaktır.
bugün turbonun intercooler hortumunu söktüm ama girişi değil motora giden taraftakini bi aracı çalıştırıp gaza bastım oraya yağ geliyor damla damla aktı aşağıya normalmi? yoksa masraf beni mi bekliyor. Bu arada herkesin kurban bayramı kutlu olsun.
Tolga kardeşim, turbodan önceki ve de sonraki hattın hafifçe yağlanması normaldir, turbo ile ilgili endişenizi gidermenin en doğru yolu, aracınızı test cihazına bağlatıp herhangi birşey olup olmadığına bakmaktır.
Turboda oluşan yağ normaldir nezaman terletme dışına çıkar hortumlar komple yağlı kalır ise, ıslık atar çekişten düşerse , kara duman atarsa o zaman turbo konusunda masraf kapınızda demektir
bağlattım sorun gözükmüyor ama çekişi düştü sanki aldığımdan bu yana![]()
Eğer test cihazında turbo ile ilgili bir sorun gözükmüyorsa, performans kaybını diğer kısımlarda ve etki edebilecek diğer faktörlerde aramak gerekir.
Aracın periyodik bakımı yaklaşmissa enjektorlerde tikaniklik ayarsizlik var ise egzoz manifoldu pis ise map sensoru yada egr valfi tıkanik ise kötü yakıt alıyor isen yakitini son zamanlarda degistirdiysen. Hepsi performansı etkliyecek unsurlar yakıt tüketiminde artış varmı ? Araç yığılma yapıyormu ıslık sesi duyuyor musun egzoz kara duman atıyor mu turedikce turer)lastik ölçülerini değiştinmi jant koydun mu herşey etken performansa
mazotu her zamanki yerden alıyorum.Aldığım yer de buranın en iyi mazotu map sensörünü yeni temizledim, enjektörleri bilmiyorum hiç açtırmadım ama bi baktırmak gerek galiba yakıtı iyi ama önceden bir depoyla 1020 km gösteriyodu şuan 890 880 civarı gösteriyo bilgisayara bağlattığımda egr valfi motor normal çalışınca %40 civarı . ayrıca map sensörünü temizlerken gaz kelebeğine baktın kurum vb bişey yok.
egr valfinin de sökmek zor ya forumda vardı heralde bir bakayımbu arada çok sağolun ..
evet ustanın yolu göründü sanırım egr valfi sürekli açık kalırsa performans kaybı yaşanıyordu sanırım
Aynen öyleçok tıkandığı zaman uyarı veriyor mesela Bende arıza lambasi yakmisti temizlettim taktım gene yaktı birdaha temizlendi baktık iflah olmuyor yenisini taktım kurtuldum
![]()
bilgisayara takıpta kirlendiğini ANLAYABİLİRMİYİZ ? mesela benimki rölantide %40 açık ama denemedim gaz verince düşüyormu eğer düşerse temizletmek gerekitmi ? gaz kelebeği borusunu söktüm geçende içi gayet temiz ,kurum vb bir şey yok.
Aracınız kaç model ve kaç km de eğer 100 üstü ise bir temizlikten fayda var bilgisayarların çok doğru sonuç verdiğine inanmıyorum benim turbo gayet sağlıklı gözüktü ama hic de sağlıklı değildi) Şimdi yaptırmasaniz ileride illaki yaptiracaksiniz ve servis egr valfini temizlemez direk yenisini takıyor bilginiz olsun. Benim Aracım 137 binde temizlendi sensör bozuk olduğu için yenisi ile değişti
600 liraya yakın bir ücret odemistim ama degistikten sonra tüketim biraz daha iyi gibiydi turboda revizyona girince herşey normale döndü
araba normalde 180000 de ama motor yağ filtresi hatası yüzünden 60000 km önce değişti yetkili serviste hiç para ödemedim. siz turbonun bozukluğunu nasıl anladınız..
bende kara duman yok sadece cok gaz verdiğim zaman atıyor.Çekişi iyi ama şu dipgazda atılan kara duman ne acaba bi fikriniz varmı ?
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri