Ben bulunduğum yer itibariyle her zaman opete gidemiyorum. Ayrıca bu eurodizellere de pek güvenmiyorum. Ara sıra normal dizel alıyorum bazı arkadaşlar bunun çok zararlı olduğunu söyledi bazıları da hiç birşey olmaz dedi. Bu konuda bilgisi olanların görüşlerini almak istiyorum. Ayrıca hayırlı bayramlar diliyorum.
performansda dusukluk olabilir gittikce bu artabilir carbonlanmadan dolayı, aracin gittikce daha fazla yakmaya baslar, motorun omru daha kısa olur yani hicbisey olmaz![]()
normal mazot
içinde bulundurmuş olduğu kükürt miktarı yaklaşık 10.000ppm dir
bu yakıt yeni nesil dizel motorlarda uzun vadeli kullanımda tavsiye edilmiyor.
normal mazot uzun süreli kullanımlarda aracta doğacak hasarlar enjektörlerde ve silindirlerde aşırı kurumlaşmaya ve aşınmaya sebebiyet verecektir.
buda aracın motor ömrünü kısaltacaktır.
euro dizel
bu yakıt içersinde bulunan kükürt miktarı yaklaşık 500ppm dir.
bu yakıtın içine katılan koruyucu maddeler sayesinde silindir cidarı ve enjektörlerde aşınmayı ve kurumlaşmayı önlüyor.
karar sizin
gayette zararlıdır motorlarımız eurodiesel için üretilmiştir traktör dizeli için değil..ayrıca ikisinin yanma süresi farklıdır dolayısıyla fazla yakar aracınız ve vuruntu yapar..ısrarla eurodiesel kullanın dedikleri halde normal diesel kullandığınız için aracınızın motoruda garanti dışı kalır..içindeki kükürt miktarı fazla olduğundan katalitikte tıkanır..eskiden eurodiesel yoktu ama katalitikte yoktu egzoslarda..kesinlikle,asla önermiyorum..
GP'larda kullanilan motorlarin E4 emisyon seviyesinde olmasinin getirdigi EGR ve DPF donanimlari mevcuttur. Imalatcinin onerisi 350 ppm altinda sulfur iceren yakitlarin kullanilmasidir ki, bunun ulkemizdeki karsiligi 50 ppm oranli Eurodiesel yakitidir.
Motorin dedigimiz yakitin sulfur orani 7000 ppm dir. DPF (egzost partikul filtresi) bulunan araclarda motorin kullanarak kisa surede bu parcanin islevini yitirmesini saglayabilirsiniz. Yeni bir DPF'in pek de ucuz olacagini sanmiyorum.
Motorinle yasanacak ikinci ciddi problem de motor yagini hizlica kirletip yagin kurum (soot) temizleme kabiliyetini beklenenden kisa surede yitirmesine yol acmaktir. Bu da dolayisiyla motorun kurumlanmasina, ardindan kurumun yol acacagi zincirleme sorunlara davetiye hazirlar (sensor problemleri, puskurtme problemleri, verimsiz yanma vb..).
Motor yaginin erken "yorulmasi" dogrudan turbo yataklarini da etkileyecegi icin, gunun birinde tatsiz bir surprizle karsilasmaniz isten bile olmayabilir.
Eger motorunuzu tam verimle ve en az 150 000 km (kaba bir tabirle) problemsiz kullanmak hedefiniz varsa, eurodiesel tuketmek durumundasiniz.
Pek olumsuz bir tablo cizdim belki, ancak bunlar gercek hayatta yasanabileceklerin ta kendisidir.
Aracima 1 defa bile motorin koymamis bir kullanici olarak, aldigim her depo eurodiesel in fislerini bile saklarim. Araci satarken bu fisler gercekten ise yarayan bir kagit parcasi haline geliyor. Malum, dizeli ikinci elde alacak kullanicinin ilk soru isareti "acaba bu arac motorinle kullanilmis midir?" olabiliyor.
Iyi surusler...
PS: TR'deki GP'larda DPF bulunup bulunmadigini bir yetkili arkadasimiz dogrularsa sevinirim.
Konu Muhendis06 tarafından (11/10/2007 Saat 21:20 ) değiştirilmiştir. Sebep: Ekleme
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
3 yada 4 defa normal dizel aldım bu önemli bir hasar bırakmış olabilir mi
Eger deponuzu motorin ile tamamen doldurmadiysaniz, eurodiesel ile karisan yakitin anlamli bir kalici hasar biraktigini soylemek abesle istigal olur. Buna ragmen, tam depo doldurduysaniz bile, pes pese 4 depo da doldursaniz, en fazla 3500 km gidebilirsiniz.
Motor yagi bu sure icinde bir miktar kirlenir. Eger yagi 10 000 km 'de degistirdiyseniz korkmayin. Ancak, bu demek degildir ki her 10 000 km de yagini degistiren gitsin motorin alsin.
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
Tüm cevap veren puntoculara ve mühendis06'ya tşk ederim
Kesinlikle euro dizel diyorum.Ben puntomu ikinci el aldım ve ilk yaptığım yağını değiştirmek ve motordaki kurumları temizletmek için carbon clear yaptırmak oldu.
normal dizelde 100.000 km den sonra yasıyacagın sorunlar turbo ve enjektör bence euro dızel
dogru kalmayabilirde
Selamlar, benim arkadasimin dizel corsasi var. Araci sifir almisti ve aldiktan 6-7 ay sonra araba enjektör'un de sorun cikti servise goturdugun de aracin normal mazotla kullanilmsi sonucu bu arizayi cikardigini ve kullanici hatasi oldugunu soylediler(yanlis hatirlamiyorsam o tarihte 2000YTL civarinda masrafi cebinden karsilamisti). Arac gercekten normal mazotla kullaniliyordu. Bu olay yaklasik 2 sene once oldu, o gunden beri eurodizel den sasmiyor hicbir sorunla da karsilasmadi..
Yahu bence konu güzel,bende kısa süre önce aynı konuyu düşünmüştüm ama ucuz etin yahnisi muhabbeti, vazgeçtim. Hükümet akaryakıt zammı yapacak en büyük zam yine euro dizelin bu kadar olmaz ya biz az yakan araç alıyoruz milli servete iyilik yapıyoruz aslında ama yaranamıyoruz. Benzinli alıpda lpg ye dönüşen araçlardan daha verimli araçlar kullanıyoruz ama nafile. 100 km de dizeller daha az yakar lpg ye göre ikiside yurt dışından ithak edilir avantajlar vergi farkından oluşuyor bildiğim kadarıyla.
Zaten lpg nin tek avantajı düşük lt fiyatı.Km başına lpg tüketimi benzinden de fazla...
litre başına 20-30 kuruş kazanıcam diye cebinden milyarlarca lira çıkabilir bunun hesabınıda yap bence.
Autoshow un son sayısı mı Bora?![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri