banada arasıra oluyor ama çok hızlı sekilde onden arkaya gecerken seninki biraz daha komplike bir olay galiba... Ama yavaşça boşa alıp bir ikikez sallarsan vites direk geçiyor arkaya![]()
Arkadaşlar, 2-3 haftadır geri vitese geçerken takılmaya başladı! Bazen hiç geçmiyor! Nasıl anlatayım? Oturmuyor yerine...
1'e takıp, sonra tekrar geriye alarak çözebiliyorum bu durumu! (Ses problemi değil, o zaten var!)
Servise gideceğim elbet vakit bulduğumda! Böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu?
banada arasıra oluyor ama çok hızlı sekilde onden arkaya gecerken seninki biraz daha komplike bir olay galiba... Ama yavaşça boşa alıp bir ikikez sallarsan vites direk geçiyor arkaya![]()
Kardeş canını sıkma ara sıra bana da oluyor hatta bazen o gıcık eden seside çıkarıyorum istemeden ama bende senin gibi önce 1. vitese takarak biraz ileri gidiyorum sonra geri vitese kolayca geçiyor..özellikle aracın ı yokuş yukarı bir yere parkediyorsan bu sorunun meydana gelmesi daha fazla ama ''tam yerine oturmuyor'' demeni anlayamadım o zaman kendi kendine boşa atması gerekirki bu şanzıman için büyük ve maliyetli bir problemdir inşallah öyle değildir..
geri vitese zor geçme problemi klasik bir Fiat problemidirkuş serisinden tutunda paliosundan puntosunda hepsinde ayni dert vardir. araci tam durdurmalisiniz , olmuyorsa ileri takip tekrar geri yapacaksiniz , zaten yapiyorsunuz gerci
![]()
Granit Gri F.I.R.E Dynamic KP + SP + AJ
Aynen benim aracımdada mevcut bu problem bazen murat abinin sölediği gibi oturmuyor geçimş gibi oluyor fakt geçmemiş oluyor wede o ses duyuluosonra 2 3 defa daha denediğimde anck oluyor aracımdaki sorunlardn birisi bu dieri ses alması başka hiç problemim olmadı çok şükür
![]()
size bir çare söyleyim hemen. oturmadığını eliniz vitesin üstündeyken hissedebilirsiniz. şöyle yapın. ileri gitmenize hiç gerek yok. vitesi geriye takın ve eliniz üstünde kalsın. oturmadı mı. geriye girmesi için güç uygulamaya devam edin ve aynı anda ayağınızı da debriyajdan hafifçe kaldırın. vites tık diye ses çıkarmadan geriye girecektir. tavsiyemi deneyin mutlu olacaksınız.
Bende de geri vistesteyken ilk harekette vitesin arada bir kendini boşa atması problemi var. İki kez de geri vitese atıp aracı hareket ettirdiğimde iki metalin birbirine sürtmesini andıran şiddetli bir gıcırtı sesi duydum. Bu ses beni çok korkuttu ve servise gösterdim ama bişey bulamadılar.
murat abi yarım geçiyor daha ileri gitmiyor dimi? bende bazen 1de bazen geride oluyor.bu sırada debriyajdan kaldırmak problem yaratabilir,riskli, geçmiyorsa biraz ara gazı wererek tekrar dene,gene olmazsa başka bi witeste birazcık hareket ettir arabayı sonra kesin geçecektir
Murat, bir de geriye takarken debriyaja sonuna kadar basmaya dikkat et ve yeterli güç uygula kesinlikle aşırıya kaçma.Paspas takılınca da geri vites sorun olabiliyor...
Aynen öyle Alper, dediğin gibi oluyor. Bu motoru kapattıktan sonra da oluyor, o zaman imkanı yok işte geri vitese takmanın...
Yok Arda, paspasla hiç alakası yok durumun... Zaten önceki araçta bir defa yaşamıştık Aslı'yla o durumu. Servise gittiğimizde anlaşılmıştı olay! Sonradan çok güldük kendimize...![]()
aynı problem için servise gittim.. servisteki arkadaş hidrolik debriyaj oduğu ,ç,n biraz geç girme yapar dedi durduktan sonra boşa alıp debriyaja sonuna kadar basıldıktan 1-2 saniye sonra geri vitese takılması gerekiyormuş ben aynen uyguladım ne ses var nede geçmemzlik.. tabi acil manevralarda bukadar uzun vaktimiz olmuyor![]()
Yeni Rio Sporty 1.4 crdi 90ps 220tork
Benim aracta da oluyor zaman zaman, ozellikle yokus yukari hareket ederken..
®man
90 ve 95 hp modellerde (6 ileri) düz veya duologic vites ve vites geçirme mekanik bir olay değil tamamen digital, üzerinde switchler olan bir joystick e benzetilebilir. bu araçları kullanan arkadaşlar aracı bir vitese takarken (burada anlatmak istediğim 1 den geriye veya geriden 1e) sadece elektronik olarak bir sinyal gönderiyorlar şu vitesi istiyorum diye yani mekanik bir kol falan yok. elle hafif ittirmek tamamen anlamsız. beynin bu geçişi gerçekleştirmesi ise mekanikte olduğu kadar seri değil örneğin duologiclerde beyin arabanın tam olarak durmuş olup olmadığını kontrol ediyor. 70 ve 75 hp ye gelince onlarınki bildiğimiz mekanik bir sistem ve burada geri vitese takma bildiğimiz mekanik yöntemle vites kutusuna hükmetmekten geçiyor.
tüm bunları düşündüğümde.
1. 5 vites ve 6 vites araçlarda vites geçme ile ilgili sorun ve çözüm aynı olamaz.
2. belirtiler 1-1 aynı ise bizim aracı vitese takmamız ile ilgili olamaz doğrudan vites kutusu ile ilgilidir.
3. bu durumda ise ancak serviste çözülür. garanti kapsamı dışında demeleri ise tamamen anlamsız olaracaktır. çünkü standart bir hata ise kullanıcıya modele ve otamatik düz olmasına rağmen tüm araçlarda görünüyor olabilmesi ile kişisel olmanın ötesine geçmiş demektir. bu gibi durumlarda genelde firmalar üretim hatası olan serileri düzeltme için geri çağirir.
4. Sonuç olarak, bir veya bir kaç seride görülecek kadar standartlaşmamış bir hata ise serviste garanti kapsamında değişir. bu topic teki durumun topic e yazan kişi sayısına bakarak bu olduğunu düşünüyorum.
naçizane görüşüm
saygılarımla
Konu guntac tarafından (15/12/2007 Saat 09:56 ) değiştirilmiştir. Sebep: yazım hatası düzeltimi
6 vites manuel de digital bişe olduğunu düşünmüyorum. o dijitallik sadece dualogic ler için geçerli bence.
1. vites ve geri vites dişlileri düz dişli dir.. bu yüzden araç hareket halındeyken gecmemesi normaldir tabıkı bu abartılı bır gecmeme durumuysa sorun vardır 2 3 4 ve 5 vitesler helis dişli oldugu için araç yürür haldeyken rahat geçer
Geri viteste senkromeç olmadığı için araç hareket halindeyken geçmez.Geri vitese takarken aracın sabit olması gerekir yoksa cırrr diye bir ses duyarız...
Murat ben elektronik bir sistem olduğunu sanmıyorum.Eğer olsaydı önceki mesajımda da belirttiğim cırttlama sesi gelmezdi.Yani elektronik sistem aracın hareket halinde olduğunu anlar ve dişlileri korumak adına müdahale ederdi bizde o sesi duymazdık...
Herkese Merhabalar,
Dulaogic kullanan arkadaslar bilirler gercekten mekanik degil bir joystick gibidir, ama 6 ileri duz vitesin de bu sekilde oldugu gibi bir anlam cikardim yukarida yazilanlardan ve ben bunun dogru olmadigi gorusundeyim. Neden boyle birsey yapilsin ki, sonucta dualogicte robota emir gonderiyorsun, ama manuel viteste neden boyle birseye ihtiyac duyulsun ki?
Bu arada benim aracimda da ilk aldigimda bol miktarda bu geri viteste cirlama sesini duyuyordum,ancak birkac servis ziyaretinden sonra bu ses kesildi,debriyaj hizalamasi denen bir ayar yapmislar. Ama bu sesi hic duymuyorum diyemem, yine de ayda bir kez bu cirlamayi duyuyorum.
Bence Fiat'in bu geri vites yapisinda yaklasik 25 senedir, 131'in ilk ciktigi yillardan beri cozemedigi veya maliyet kaygilariyla cozmek istemedigi bir yapisal sorun var.
Selamlar
ahmet
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri