Benimde canımı sıkan bir problem oldu servise gittiğimde geri viteste senkromeç olmadığını söylediler doğal olarak geçmede sıkıntılar olacaktır alışmak lazım
Benimde canımı sıkan bir problem oldu servise gittiğimde geri viteste senkromeç olmadığını söylediler doğal olarak geçmede sıkıntılar olacaktır alışmak lazım
Durukende oluyordu sonra onun debraja alışmadığım için olduğunu fark ettim kısacası benim görüşüme göre şanzıman konusunda zayıf bir araç senkromeçsiz bir kademesi olan şanzumanı yakıştıramadım.
Selim, geri viteslerde senkromeç pek olmaz.Ancak senin vites kutusuna has bir problem de olabilirdi, gerçi debriyajdan kaynaklandığını da belirtmişsin.Ben araç sabitken ve tam debriyaja basarak (Hatta 1-2sn beklemek de gerekebilir) hiç bir sıkıntı yaşamadım.GP 5 ve 6 vites kullandım...
Megane vardı daha önce sanzımanla ilgili 10 yıl içersinde en ufak bir problem yaşamadık, bence bu fiatlara has bir problem. Benim daha önce çalıştığım yerde fiat sekromençleri en fazla sipariş alan ürünler arasındaydı.
Anladım.Vites kutuları bazen sorunlu olabiliyor çeşitli markaların.Ancak ben hiçbir Fiat Marka Aracımda vites problemi yaşamadım...
Megane 1 i olan arkadaşım zamanında problem yaşamıştı.Yine Laguna 2.0 ı olan başka bir arkadaşım da vites+debriyaj problemi yaşadı yenile.Bu biraz da şans işi tabi![]()
Geri vites sorunu tarafımdan çözüldü arkadaşlar: Baskı balatamız aşındıkça geri vites sorun çıkarmaya başlıyor çözüm basit. Debriyaja basın ya 3 saniye bekleyin. Ya da beklemeyin ama vitesi geriye çok yavaş takın. Girmez ise debriyajı vitesi R ye doğru zorlarken hafifçe bırakın. Ama en iyi yöntem hem debriyaja tam basıp bekleyin, hem de vitesi geriye çok ağır atın.
Geri vites problemi aldığımdan beri bende de mevcut. Konuyu açan arkadaşın tarif ettiği şekilde cereyan ediyor. Çok sinir bozucu birşey. Servise gittiğimde bu konuyu danıştım fakat servis elemanı geri vitese taktığında ses gelmedi ve suratıma "hani ses mes yok gayet rahat geçiyor" gibisinden bi bakış attı.
Yine servisete tanıştığım bir gp sahibi aynı problemlerle servise başvurmuş ve aracını aldıktan bir hafta sonra şanzımanı yenilenmiş.
Yarın ilk iş 2-3 sn bekleme olayını deneyeceğim bakalım randıman alabilecek miyiz...
Kontrol edilmesi gereken bir ilave husus da hidrolik seviyesi olabilir. Debriyaj ve fren merkezinin ayni yag tankindan takviye edildigi uygulamalarda, eger hidrolik seviyesinde eksiklik varsa, bu gibi bir sorunla yuzyuze kalinabilir. Sivi seviyelerinizi kontrol etmeniz faydalidir kanaatindeyim.
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
6 ileri dizel için konuşuyorum evet geri vites bazen aksıyor gibi siz söleyince dahada çok farkettim ama onun dışında meganedan sonra vitesler şahane geliyor zevk alıyorum vites değiştirirken.
22.08.2009 bu problem için bende servise gittim. bana sunulan çözüm önce 1 tak sonra geri vitese at diye. bende şimdi size soruyorum biz fiattan övündükleri yere göğe sığdıramadıkları grandepunto mu aldık yoksa 69 model bedford kamyon mu? ne alaka servis ise yapacak yada böyle saçma şeyler üretecekse o servisi kapatacak yada biz yapamıyoruz diyecekler.. bu arada bayram ve benim arabam kapıda 2-4 ve geri vitese geçmiyor vaziyette yatıyor.. gittiğimde yapılsaydı bu problem ilerlemeyecekti.. sanayide ki eski ustam geri de ki 2-4 ve geri vites teli salmıştır dedi bunu servis bilmiyor mu yani işleri sabah akşam aynı tür arabalara bakmak...
kardeşimin anlattığı yöntemi uygularsanız sorununuz kalmaz
bu sorunun sebebi ise siz geri vitese takmaya çalıştığınızda geri vites dişlisinin grubun üzerindeki dişliyi tam karşılayamamış olmasından kaynaklanıyor
ayağınızı debriyajdan hafifçe kaldırdığınızda grub dişli dönme hareketi yapıyor ve geri vites dişlisi yerine geçmiş oluyor
ayrıca geri vitese takarken şu gıcık olduğunuz cartlama sesi geri viteste senkromeç olmamasından kaynaklanıyor
saygılarımla
Arkadaşlar benim sorunum farklı ama yine geri vitesle alakalı olduğu için buaraya yazıyorum. Arabamı geri viteste kaldırırken bazen alttan vuruyorlarmış gibi pat pat pat ses geliyor ve kuvvetli bir şekilde çıkıyor ses öyle ki geçen cumartesi herkes bana baktı. Kullanırken bu soruna rastlamıyorum ama park ettıkten sonra kalkarken bazen yapıyor. Sebebi ne olabilir sizce? Teşekkürler...
aynı sorun aracı aldığımdan beri bendede var
ama merak edilecek bi durum yok genelde geri geri kalkarken yapıyor bilhassa tekerlekler sağa veya sola tam dönükken yapıyor
buda sanırım motor güçsüz geldiğinde az gaz verdiğinde yapıyor bunun nedenide şanzımanveya motor kulağının kasılma sesi bu
ben 2 senedir böle kullanıyorum eminim diğer arkadaşlarda yardımcı olacaktır
biraz fazla gaz verip kalkarsan geri geri sorun yaşamazsın saygılar
2004 model fiat doblo, 2004 model renault magena 2 HB, 2009 model Kangoo mutlix araçlarının hepsinde söylediğin olay var. şu anki 2009 kangooda geri vitese girmiyor yada tam oturmayıp boşa atıyor, 1. vitese takıp tekrar deneyince sorun kalmıyor. bütün bu araçlarda bazen kütürt sesi gelmiştir.
var mı bu sorunu aşabilen
linea t-jet
aynı sorun bendede var klasık bir problem olsa gerek tam blmıorm ama sadece SES var bryeri kırackms gibi![]()
Arkadaşlar, Özellikle Palio 1.3 Multijet arabalar için yazıyorum. İki sefer yaşadığım bir olay, internette aradım ancak faydalı bilgi bulamadım. Ola ki benim gibi arayan birilerinin işine yarar. ARACINIZDA VİTESE GEÇME SORUNU VARSA, özellikle de geri vitese geçirmede olmak üzere..
1. Aracınızı vitese takın, el frenini çekin. Aracınızı hareket ettirmeye çalışın. Motor istop ediyorsa, baskı balata sorununuz yoktur. Sakın ola bunları değiştirmeyin. Motor susmuyorsa, baskı balata gitmiştir, yapacak bir şey yok değiştireceksiniz mecburen. Sanayiye giderseniz, Baskı balata orijinal 160-180 TL ye alabilirsiniz. İşçilikle birlikte 300 TL nin biraz üzerine çıkar baskı-balata değişimi..
2. Debriyaj halatlarını kontrol ettirin, sorun varsa değiştirin. Arabayı lifte kaldırınca erişimi ve kontrolu çok kolaydır. Sadece 7 vida sokülecek.
3. Vites kolunun geri vites bileziğinin görevini yapıp yapmadığını kontrol ettirin, bu da çok kolay bir işlem. Yapmıyorsa vites kolunu değiştirin.
4. Debriyaj pedalının hemen altından erişilen DEBRİYAJ ÜST MERKEZ isimli bir parça var. Bu parçanın görevi, debriyaja basıldığında hidroliği basınçla göndererek vites değiştirmek amacıyla motor ile sanjumanı ayırmaktır. Arıza burada ise, bu malzeme tamir setiyle onarılabilir ki bunun maliyeti çok düşük (onarım seti 5-10 tl, bi de işcilik verirsiniz). Malzemeyi sıfır alırsanız 95 tl artı işcilik verirsiniz.
İlgisi nedeniyle buraya da kopyalıyorum. Yukarıda hidrolik seviyesinin kontrolu ile hidroliğin deposundan akabildiğinin kontrol edilmesini yazmayı unutmuşum. Genelde aracıma iyi davranırım, 80-90 bin km de DEBRİYAJ ÜST MERKEZ sorunu yaşadım. Daha sert kullanan arkadaşlar daha sık bu sorunla karşılabilirler.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri