Sayfa 2/2 İlkİlk 12
40 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Geri vites problemi!

  1. #21
    Güntaç Kölay
    guntac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/11/2007
    Yaş
    54
    Mesajlar
    72
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 SN 890
    Edilen teşekkür: 38

    Standart

    Alıntı Linos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güntaç bey, bu savınızdan emin misiniz? Bence bir yanlışınız var...

    Yanılıyor olabilirim. benim araç duologic olduğu için böyle bir ön kabul ile biraz da dikkat etmeden yazdım.

  2. #22
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Benimde canımı sıkan bir problem oldu servise gittiğimde geri viteste senkromeç olmadığını söylediler doğal olarak geçmede sıkıntılar olacaktır alışmak lazım

  3. #23
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı ms777 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benimde canımı sıkan bir problem oldu servise gittiğimde geri viteste senkromeç olmadığını söylediler doğal olarak geçmede sıkıntılar olacaktır alışmak lazım
    Bu yüzden geri vitese araç duruyorken takmak lazım.O zaman hiç bir sıkıntı yaşamazsın...

  4. #24
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Durukende oluyordu sonra onun debraja alışmadığım için olduğunu fark ettim kısacası benim görüşüme göre şanzıman konusunda zayıf bir araç senkromeçsiz bir kademesi olan şanzumanı yakıştıramadım.

  5. #25
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı ms777 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Durukende oluyordu sonra onun debraja alışmadığım için olduğunu fark ettim kısacası benim görüşüme göre şanzıman konusunda zayıf bir araç senkromeçsiz bir kademesi olan şanzumanı yakıştıramadım.
    Selim, geri viteslerde senkromeç pek olmaz.Ancak senin vites kutusuna has bir problem de olabilirdi, gerçi debriyajdan kaynaklandığını da belirtmişsin.Ben araç sabitken ve tam debriyaja basarak (Hatta 1-2sn beklemek de gerekebilir) hiç bir sıkıntı yaşamadım.GP 5 ve 6 vites kullandım...

  6. #26
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Megane vardı daha önce sanzımanla ilgili 10 yıl içersinde en ufak bir problem yaşamadık, bence bu fiatlara has bir problem. Benim daha önce çalıştığım yerde fiat sekromençleri en fazla sipariş alan ürünler arasındaydı.

  7. #27
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı ms777 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Megane vardı daha önce sanzımanla ilgili 10 yıl içersinde en ufak bir problem yaşamadık, bence bu fiatlara has bir problem. Benim daha önce çalıştığım yerde fiat sekromençleri en fazla sipariş alan ürünler arasındaydı.
    Anladım.Vites kutuları bazen sorunlu olabiliyor çeşitli markaların.Ancak ben hiçbir Fiat Marka Aracımda vites problemi yaşamadım...

    Megane 1 i olan arkadaşım zamanında problem yaşamıştı.Yine Laguna 2.0 ı olan başka bir arkadaşım da vites+debriyaj problemi yaşadı yenile.Bu biraz da şans işi tabi

  8. #28
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Geri vites sorunu tarafımdan çözüldü arkadaşlar: Baskı balatamız aşındıkça geri vites sorun çıkarmaya başlıyor çözüm basit. Debriyaja basın ya 3 saniye bekleyin. Ya da beklemeyin ama vitesi geriye çok yavaş takın. Girmez ise debriyajı vitesi R ye doğru zorlarken hafifçe bırakın. Ama en iyi yöntem hem debriyaja tam basıp bekleyin, hem de vitesi geriye çok ağır atın.

  9. #29
    Aydın Erden
    Painkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/08/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    77
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06AE003
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    Geri vites problemi aldığımdan beri bende de mevcut. Konuyu açan arkadaşın tarif ettiği şekilde cereyan ediyor. Çok sinir bozucu birşey. Servise gittiğimde bu konuyu danıştım fakat servis elemanı geri vitese taktığında ses gelmedi ve suratıma "hani ses mes yok gayet rahat geçiyor" gibisinden bi bakış attı.
    Yine servisete tanıştığım bir gp sahibi aynı problemlerle servise başvurmuş ve aracını aldıktan bir hafta sonra şanzımanı yenilenmiş.
    Yarın ilk iş 2-3 sn bekleme olayını deneyeceğim bakalım randıman alabilecek miyiz...

  10. #30
    Murat YANIK
    Linos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    47
    Mesajlar
    5.209
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    06 BE 7673
    Edilen teşekkür: 1268

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Geri vites sorunu tarafımdan çözüldü arkadaşlar: Baskı balatamız aşındıkça geri vites sorun çıkarmaya başlıyor çözüm basit. Debriyaja basın ya 3 saniye bekleyin. Ya da beklemeyin ama vitesi geriye çok yavaş takın. Girmez ise debriyajı vitesi R ye doğru zorlarken hafifçe bırakın. Ama en iyi yöntem hem debriyaja tam basıp bekleyin, hem de vitesi geriye çok ağır atın.
    Evet Cihan, tek çözüm bu!

  11. #31
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Kontrol edilmesi gereken bir ilave husus da hidrolik seviyesi olabilir. Debriyaj ve fren merkezinin ayni yag tankindan takviye edildigi uygulamalarda, eger hidrolik seviyesinde eksiklik varsa, bu gibi bir sorunla yuzyuze kalinabilir. Sivi seviyelerinizi kontrol etmeniz faydalidir kanaatindeyim.
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #32
    Adı Soyadı
    KaMiKaZe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/02/2008
    Mesajlar
    2.394
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 752

    Standart

    6 ileri dizel için konuşuyorum evet geri vites bazen aksıyor gibi siz söleyince dahada çok farkettim ama onun dışında meganedan sonra vitesler şahane geliyor zevk alıyorum vites değiştirirken.

  14. #33
    mesut gül
    desmicare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/03/2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    12
    Nereden
    Giresun
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    28el452
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    22.08.2009 bu problem için bende servise gittim. bana sunulan çözüm önce 1 tak sonra geri vitese at diye. bende şimdi size soruyorum biz fiattan övündükleri yere göğe sığdıramadıkları grandepunto mu aldık yoksa 69 model bedford kamyon mu? ne alaka servis ise yapacak yada böyle saçma şeyler üretecekse o servisi kapatacak yada biz yapamıyoruz diyecekler.. bu arada bayram ve benim arabam kapıda 2-4 ve geri vitese geçmiyor vaziyette yatıyor.. gittiğimde yapılsaydı bu problem ilerlemeyecekti.. sanayide ki eski ustam geri de ki 2-4 ve geri vites teli salmıştır dedi bunu servis bilmiyor mu yani işleri sabah akşam aynı tür arabalara bakmak...

  15. #34
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    kardeşimin anlattığı yöntemi uygularsanız sorununuz kalmaz
    bu sorunun sebebi ise siz geri vitese takmaya çalıştığınızda geri vites dişlisinin grubun üzerindeki dişliyi tam karşılayamamış olmasından kaynaklanıyor
    ayağınızı debriyajdan hafifçe kaldırdığınızda grub dişli dönme hareketi yapıyor ve geri vites dişlisi yerine geçmiş oluyor
    ayrıca geri vitese takarken şu gıcık olduğunuz cartlama sesi geri viteste senkromeç olmamasından kaynaklanıyor
    saygılarımla

  16. #35
    Mustafa İŞLER
    mustafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    535
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 78

    Standart

    Arkadaşlar benim sorunum farklı ama yine geri vitesle alakalı olduğu için buaraya yazıyorum. Arabamı geri viteste kaldırırken bazen alttan vuruyorlarmış gibi pat pat pat ses geliyor ve kuvvetli bir şekilde çıkıyor ses öyle ki geçen cumartesi herkes bana baktı. Kullanırken bu soruna rastlamıyorum ama park ettıkten sonra kalkarken bazen yapıyor. Sebebi ne olabilir sizce? Teşekkürler...

  17. #36
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    aynı sorun aracı aldığımdan beri bendede var
    ama merak edilecek bi durum yok genelde geri geri kalkarken yapıyor bilhassa tekerlekler sağa veya sola tam dönükken yapıyor
    buda sanırım motor güçsüz geldiğinde az gaz verdiğinde yapıyor bunun nedenide şanzımanveya motor kulağının kasılma sesi bu
    ben 2 senedir böle kullanıyorum eminim diğer arkadaşlarda yardımcı olacaktır
    biraz fazla gaz verip kalkarsan geri geri sorun yaşamazsın saygılar

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #37
    murat çakır
    muratcakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    39
    Mesajlar
    7
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    2004 model fiat doblo, 2004 model renault magena 2 HB, 2009 model Kangoo mutlix araçlarının hepsinde söylediğin olay var. şu anki 2009 kangooda geri vitese girmiyor yada tam oturmayıp boşa atıyor, 1. vitese takıp tekrar deneyince sorun kalmıyor. bütün bu araçlarda bazen kütürt sesi gelmiştir.

  20. #38
    yıldıray işcan
    iyi kötü çirkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/09/2009
    Mesajlar
    28
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    var mı bu sorunu aşabilen
    linea t-jet

  21. #39
    ismail kuyumcu
    33 AP 079 (i.kuyumcu) - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/10/2009
    Mesajlar
    275
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 39

    Standart

    aynı sorun bendede var klasık bir problem olsa gerek tam blmıorm ama sadece SES var bryeri kırackms gibi

  22. #40
    Mehmet E KOKER
    mekoker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/11/2015
    Mesajlar
    3
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: Geri vites problemi!

    Arkadaşlar, Özellikle Palio 1.3 Multijet arabalar için yazıyorum. İki sefer yaşadığım bir olay, internette aradım ancak faydalı bilgi bulamadım. Ola ki benim gibi arayan birilerinin işine yarar. ARACINIZDA VİTESE GEÇME SORUNU VARSA, özellikle de geri vitese geçirmede olmak üzere..
    1. Aracınızı vitese takın, el frenini çekin. Aracınızı hareket ettirmeye çalışın. Motor istop ediyorsa, baskı balata sorununuz yoktur. Sakın ola bunları değiştirmeyin. Motor susmuyorsa, baskı balata gitmiştir, yapacak bir şey yok değiştireceksiniz mecburen. Sanayiye giderseniz, Baskı balata orijinal 160-180 TL ye alabilirsiniz. İşçilikle birlikte 300 TL nin biraz üzerine çıkar baskı-balata değişimi..
    2. Debriyaj halatlarını kontrol ettirin, sorun varsa değiştirin. Arabayı lifte kaldırınca erişimi ve kontrolu çok kolaydır. Sadece 7 vida sokülecek.
    3. Vites kolunun geri vites bileziğinin görevini yapıp yapmadığını kontrol ettirin, bu da çok kolay bir işlem. Yapmıyorsa vites kolunu değiştirin.
    4. Debriyaj pedalının hemen altından erişilen DEBRİYAJ ÜST MERKEZ isimli bir parça var. Bu parçanın görevi, debriyaja basıldığında hidroliği basınçla göndererek vites değiştirmek amacıyla motor ile sanjumanı ayırmaktır. Arıza burada ise, bu malzeme tamir setiyle onarılabilir ki bunun maliyeti çok düşük (onarım seti 5-10 tl, bi de işcilik verirsiniz). Malzemeyi sıfır alırsanız 95 tl artı işcilik verirsiniz.

    İlgisi nedeniyle buraya da kopyalıyorum. Yukarıda hidrolik seviyesinin kontrolu ile hidroliğin deposundan akabildiğinin kontrol edilmesini yazmayı unutmuşum. Genelde aracıma iyi davranırım, 80-90 bin km de DEBRİYAJ ÜST MERKEZ sorunu yaşadım. Daha sert kullanan arkadaşlar daha sık bu sorunla karşılabilirler.

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Geri vites problemi
    Ziyaretci040 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 09/05/2012, 18:40
  2. 5. vites te vites kolu geri itiyor
    adalkic tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 04/04/2011, 20:26
  3. Geri vites problemi
    serkan09 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 27/05/2010, 01:53
  4. geri vites
    gizemlisan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03/04/2010, 02:08
  5. 4. vites ve geri vites hakkında
    ZAK1980 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 25/07/2009, 00:00

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Geri vites problemi! Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com