3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: Fren hassasiyetinin Azalmasının Sebepleri

  1. #1
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart Fren hassasiyetinin Azalmasının Sebepleri

    Arkadaşlar daha önceki açtığım konularda da bu problemimden epeyce bahsettmiştim.Problemi çözememek ben de iyice takıntı olmaya başladı.Bunun için defalarca servise ve sanayiye gittim.Kampanaları tornalatım,fren merkezlerini değiştirdim,ayar cırcırlarını ayarlattım,fren testine soktum ama nafile...Birkaç kez kampanayı söküp kendim inceleyip ayar yaptım.Tüm bunlar sorunu çözmedi ama bu sorunun kaynağına ulaşma noktasında önemli bir aşama kaydettim.Yaşadığım tecrübeleri de aktarayım ki forumda aramalarda arkadaşlara lazım olur.Puntonun ayağını basar basmaz zımba gibi frenlerinin zamanla sıradan araçların frenlerine dönmesinin sebebi kampanalardaki ayar cırcırları,balatalar falan değil.Sorun fren ana merkezinden gelen yağ basıncı ile ilgili(Bunun sebebi ya westinghause'de hava kaçağı ya da ana fren merkez lastiklerinin aşınması veya içinde hava olması)

    Bu sonuca şurdan vardım.Benim aracımda frene hafif basmada arka fren lambası yanarken arka kampanalar serçe dönüyor.Biraz daha basında kampanalar o zaman kilitliyor.(Bu kampana ile alakalı değil)Çünkü

    Frene 1-1,5 cm kadar basıldığında fren silindirlerinde hiçbir hareket olmuyor.Yağ basıncı belli seviyeye kadar gelmiyor.Aşağıda elimi silindirlere koyarak denedim.Bu boşluk alanına kadar silindirler sıkma yapmıyor.

    Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.

  2. #2
    Hakan Ünal
    khanunl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2007
    Mesajlar
    728
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 174

    Standart

    Fren boruları içinde hava olduğu zaman frenleriniz kazık hale gelir.Arka kampana ve ön fren disklerinizin yakınında olan hava tahliye vanalarıyla var olan havayı alarak frenlerinin doğru çalışması sağlanır.Resimde gösterilmiş olan kampana içi pistonların çalışması ve gergi ayarları her bakımda kampana açılarak kontrol edilmeli gergi ayarı ayarlanmalı.Piston tamir takımı pek bozulmaz ama genede sıkıntı var ise değiştirilmelidir.Bellli kilometreden sonra kampana yüzeyide aşınacağı için değiştirilmelidir.Fren sistemini bir bütün olarak düşünürsek ön disklerde belli kilometrede değiştirilmelidir.Kesinlikle taşlanarak kampana ve diskler tekrar kullanılmamalıdır.Tabiiki hidrolik yağınıda araç için dogru değerler içeren yenisiyle değiştirmek yapılan işlem açısından bütünlük sağlayacaktır.Westinghouse'da kontrol ettirmenizde fayda vardır, yağ kaçağı varsa bir an önce tamir takımını yenilemek gerekir yoksa Allaha emanet olursunuz ! Yunus beyin bahsettiği gibi fren araçta önemlidir.
    Konu khanunl tarafından (29/05/2014 Saat 21:13 ) değiştirilmiştir.

  3. #3
    Onur M
    levan34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/12/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    370
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 130

    Standart

    Bende eski tadı alamıyorum frenlerde,ön balataları değiştim ama aracı sıfır aldığım gibi değil..zamanla alışır dediler 4000 km.oldu ,biraz farketti

Benzer Konular

  1. Fren
    apocan63 tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 11/03/2013, 00:29
  2. Fren hakkında
    GPKaptaN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 13/04/2010, 19:01
  3. Fren balataları
    Scottie tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 37
    Son Mesaj: 07/04/2010, 12:50
  4. Fren
    serpunto tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 03/07/2009, 02:19
  5. Turbolarda arıza sebepleri
    multijet tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 31/05/2009, 23:21

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com