OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı
Benim asıl önerim, 60mm. down pipe ile entegre edilmiş bir Euro 4-5 spor cat. konvertördür. Back pressure sağlamak, koku oluşturmamak, sesi limitlemek, çevre kirliliği yaratmamak, emisyonu doğru tutturmak ve Ecu müdahalesini önlemek, güç kazanmak ve de tabiki muayene sorunu yaşamamak için bu en doğru seçimdir. Fakat eğer cat. iptal edilecekse, tabiki 60mm. düz borudan yapılmış bir down pipe ve de sağlıklı bir yazılım olduğunu varsayarsak 60mm. iç çaplı komple bir egzoz sistemi verimli olacaktır. Egzoz sistemlerinde fizikteki akışkanlar dinamiğini düşünmek gerekir. Yani hacim-basınç ters orantısını göz önünde bulundurmak gerekir. Egzoz sisteminde, en baştan sona doğru hacim büyümelidir, asla tersi olmamalıdır. Tabiki egzoz gazı da yeterli ve de gerekli bir geri basınçla dışarı atılmalıdır. Bunda da, cadde kullanımı söz konusu olduğuna göre, düşük devirlerde egzoz sisteminin ilk çıkış kısmını (dar hacim), üst devir ve süratlerde de artmış olan egzoz gazı miktarı ve de akımı nedeniyle, daha sonraki ve son çıkış kısmını (geniş hacim) düşünmek gerekmektedir. Bu da, bizi optimum bir egzoz sistemi hacmi düşünmeye yönlendirir ki, bahsettiğiniz araç için bu 60mm. iç çapa karşılık gelir.
Yer imleri