Benim arac 2008 162300 de turbosu saat gibi seninkine daha bisey olmaz servise goster yine bi
Arkadaşlar merhaba, 2009 model, tam 90 binde bir grande puntom var. 90 bin bakımına yeni girdi araba, yağ ve filtreler değişti. Bazen araba devirlenirken yani 2500 civarı devre gelirken kulağıma kimsenin kolay kolay duyamayacağı ama sürerken aşırı kulak kabartan birisi olarak benim duyduğum çok tiz, hızlanma efekti gibi bir ses geliyor. Bu ses normal bir ses mi? İçeri taraftan çok dikkatlice dinlense bile hiçbir şekilde ses gelmemesi mi gerekiyor, yoksa her turbo dizelde devirlenirken bu tip ses gelmesi normal midir? Bahsettiğim sesi duymak için teyp dahil araçta hiçbir ses olmaması gerekiyor. Ayrıca yakıtımı sürekli aynı istasyondan ve opetten alıyorum. Yürümeden önce ve durmadan sonra da turbonun yağlanması için sürekli rölantide bekliyorum. Vites değiştirme işleminde de kesinlikle 3000 devri beklemiyorum.2500 de değiştiriyorum. Teşekkür ederim cevaplarınız için.
Benim arac 2008 162300 de turbosu saat gibi seninkine daha bisey olmaz servise goster yine bi
Belki triger zincirin yapiyo hafif zincir 160bin km veya 5yil icinde degismesi gerekiyor sen servise goster sorunu sana soylerler
200-250bin ustundeki araclarda yapar km falan geri cekmesinler
forumda gezinirken şöyle bir yoruma denk geldim ve sesin bu tarz bir ses olabileceği aklıma geliyor:
"Turbodan gelen birkaç tip ses vardır:
1. si her turbolu arabadan gelen hava sesidir. Basınçlı hava sesi. Bu sesi dudaklarınızı "Ü" harfi şekline getirip içinize nefes çekerken gelen sese benzetebilirsiniz. Bu sesin yoğunluğu turbonun büyüklüğüne, bastığı hava miktarına ve basınca göre değişir. Gayet düzgün bir sağlık sesidir. Arabaya her binenin dikkatini çeker turbonun sesine baaak demelerini sağlar güzel bir olaydır. Büyük turbolu aracımda bu ses çok güzel."
işte ben bu sesi duyuyorum da pimpirikli mi davranıyorum, yoksa böyle bir ses yok,yorum mu yanlış bilemedim
O zaman turbo hortumunun oralarda hafif kacak vardir belki aracin 160-170 yapiyomu turboda sorun olan araclarda cok hizlanmiyomus sanirim araba
hocam şehir içindeyim o hızlara çıkamadım henüz. hortum ve hava filtresi aslında çok sabit gibi değil oynuyor gibi gördüm bugün el atınca. kendisi mutlaka sabit kalması gereken hiç esnekliği olmayan bir hortumsa sorun muhtemelen hortumdur çünkü bugün hava filtresi bölümüne ve hortuma bi el attım biraz gevşeklik vardı
Turbonun kilometresi diye birşey yoktur asla. 5 bin km de turbo yiyende görürsün garantiden dğeişir 300 bin olmuştur anahtar vurulmamıştır turboya. bu tamamen şans işi. geçen gün izmirden dönüyorum gedelekten mal yükledim arabaya pejo expert. orhangazi rampasını çıkıyorum yalovaya doğru araç daha 102 binde. bi sesler geldi anladım hemen turbo oldunu eyvah gitti turbo dedim 5 den 4 e 4 den 3 e vites düştü ikiye kadar rampayı bitirmiştim allahtan. neyse öyle böyle çektim ustaya arabayı yürür vaziyette yavaş yavaş. yağ karterinde turbo hortumunun süzgeci tıkanmış kısmi olarak ve yağı sağlıklı çekeyince çok aşırı ısınıp mili dağıtmışç süzgeci söktürüp attırdım turbo revize edildi yoluma devam ettim 635 lira ücret ödedim tabi turbo için tekrar yağ değiştirdik yağ filtresi falan derken komple 635 e bitti durum. can sıkıcı şeler ama turbo bir araçda tamamen şans işi. asla kolay kolay kimse o süzgecin tıkandını bilemez akıl edemez turbocu dışında. normal motor ustasının aklına gelirmi bilmem o parça. ama o süzgeci söküp attım takmadık yenisini turbocu takma böle daha iyi dedi. 5 liralık parça işte 635 liraya patladı. turbocu bide orda ustama kızdı senin yapcağın iş bukadar olur zaten senin bilmen lazım bu tarz ufak şeyleri dedi her 50 binde bir değişmesi lazım yağ bakımı yapılırken o karter sökülüp ikiye ayrılıp dedi 5 liralık parça sonuçta. gittim hemen fiorino aracım vardı onunkinide değiştirdim yağ bakımına 2 bin kalmıştı değiştirdim hemen baktım onun bile içi ufak tefek tozlanmış çapaklanmş. üsttede hortumun ucundada var bi filtre gibi bişey onuda değiştirdik asıl önemli olan oymuş alttakini söküp attık işte asıl tutan yukardaki die
Yani ticaretle uraştığım için araçlarda bi çok arızayı gördüm yaşadım neler neler geçti başımdan sürekli yolda olduğum için uzun yol falan. bu turbo problemi 6 ıncı oldu her araçta yaşarım bunu illa![]()
KIRCAALİLİ
Turbo 2500 devirde devreye girdiğinden dolayı duyduğun ses olabilir belki de o. Bizim arkadaşın diesel Puntosunda da benzer bir ses var. Araba 230.000 de![]()
Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
Eğer turbo ile ilgili bir endişeniz var ise, yapmanız gereken iş, derhal servisde aracınızı test cihazına bağlatıp ve hatta eğer mümkünse, araba yürürken yanınızdaki ustanızın examiner cihazı araca bağlı iken, mevcut değerleri izlemesi ve varsa bir arızayı tespit etmesidir. Orada herşey açıkca görülür değerli kardeşim.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri