Sayfa 1/4 1234 SonSon
73 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Puntom performans olarak beni çok üzdü:(

  1. #1
    ibrahim cer
    ibrahimc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/07/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 2

    Standart Puntom performans olarak beni çok üzdü:(

    Arkdaşlar 2009 model Fiat Punto 1.4 Fire aracım ve 2009 model Fiat Punto 1.3 multijet Dizel Kuzenimim arabasıyla beraber Fethiyeye tatile çıktık. Aracımın perfomansı hem lpg de hem de benzinde berbattı Opet'den gaz aldım, benzin de bilindik bir markaydı. Aracın Bujileri bobinleri de yeniydi. Kısacası bakımları yapılmıştı. Fakat tırmanışlarda koca yolda 2.vitese kadar düştüm, klima da kapalıydı ama kuzenimin aynı modelde 1.3 multijet aracı resmen bana sürekli 2-3 kilometre fark attı, yanımdan vızı vızır geçti dizel Punto ve diğer araçlar. Benimle birlikte yolda 2. vitese kadar düşüp bayılan sadece Renault toros vardı. Resmen kahroldum. Aracımı satmayı düşünüyorum. 1.4 benzinli bir araç bu kadar mı çekişten düşer ve yolda 2. vitese kadar düşer. Yokuşlar çok dikti. Hafif rampalarda çok sorun yaşamadım 3'le 4.le idare ettim. özellikle Ölüdenize giderken aracı artık kenara çekecektim. Ulan 1.2 arabamı kakaladılar diye ruhsata defalarca baktıgım bile oldu. Beni aydınlatmak isteyen var mıdır? Çok teşekkürler.

  2. #2
    Sato Topal
    ST OTO AKSESUAR Arrest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/08/2012
    Mesajlar
    6.827
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 1246

    Standart

    Hocam arabada muhtemelen 3-4 kişi ve valizler vardı yani bi yükünüz vardı. Dizel araçlara göre (dediğiniz yolu bilmiyorum ama baya dik olmalı) normaldir ağır kalmanız. Gözümde biraz canlandırıyorum ama benzinli araçta ( puntoda ) 4 kişi ve azda yükün varsa toros gibi gitmesi normal ama eğer araçlarınız boş olsaydı bu kadar fark olmazdı. Bu acı bir gerçek
    Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk


    Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var

  3. #3
    kadir özkan
    brembo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/02/2013
    Yaş
    42
    Mesajlar
    238
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 59

    Standart Ynt: Puntom performans olarak beni çok üzdü:(

    Baskı balatanıza baktırdınızmı?

  4. #4
    ÖZER -
    PUNTO2008 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/12/2012
    Yaş
    45
    Mesajlar
    202
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 GLY 99
    Edilen teşekkür: 33

    Standart

    Enteresan o kadar düşmesi çekişin gerçekten. Bahsi geçen yolu bilemiyorum ama, mesela Bursa-Yalova arası gibi 2 bölümde tatlı ve virajlı rampalar ise ben valizli, 4 kişilik 14. aracımla, 4. viteste 70-90 km. de çıkabilmekteyim ama senin bahsettiğin yol çok çok dik olmalı 70-80 derece civarında. Kamyonlarla yarıştın o vakit sen.







    _______________________________________

    GP FİRE ACTİVE 1.4 8 V 77 BG-2008/EGZOTİK KIRMIZI

  5. #5
    ibrahim cer
    ibrahimc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/07/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    araçta 4 kişiydik ve bagaj fulldu. ama aynı yük ve aynı sayıda kişi dizel 1.3 multijetli araçta da vardı o çok zorlanmadı iyiydi yani. bu arada baskı balata ile olan alakasını anlayamadım.

  6. #6
    ibrahim cer
    ibrahimc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/07/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Bu arada arkaşlar yokuşlar çok dikti. Ölüdenize gidenler bilir. direk dağa tırmanıyorsun giderken. Daha doğrusu hisarönüne çıkarken.. Yani yol şu şekilde: hızını alıp tırmanamıyorsun. Trafik ışığında bekliyorsun yeşil yanınca tam hızlanmaya başlıyosun ama direk rampada kalkıyorsun. otoban gibi değil. Araba 1. viteste iken daha zaten rampanın başındasın ve gitmiyor araba bayılıyor hmen

  7. #7
    Sato Topal
    ST OTO AKSESUAR Arrest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/08/2012
    Mesajlar
    6.827
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 1246

    Standart

    Alıntı ibrahimc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada arkaşlar yokuşlar çok dikti. Ölüdenize gidenler bilir. direk dağa tırmanıyorsun giderken. Daha doğrusu hisarönüne çıkarken.. Yani yol şu şekilde: hızını alıp tırmanamıyorsun. Trafik ışığında bekliyorsun yeşil yanınca tam hızlanmaya başlıyosun ama direk rampada kalkıyorsun. otoban gibi değil
    ya hocam sen 50 km hızla giderken oda 70le gider hadi 80le gitsin. Dizelin bi avantajı orası var zaten. Benzinli 1.6 bir araca binsende 60la giderdin yani kapışacak halin yoktu onunla Şüphesiz ki GP hız aracı değil hele benzinlisi hiç değil. Yani karşılaştırmanız gereken araç kendi sınıfında araçlar olmalı ( toros değil ) ) Ama bi dizel puntonuz olsa bi vites daha seri olabilirsiniz. Bence takmayın böyle şeylere yılda birkaç kez yaşarsınız. Bakıma geldimmi sizde ondan aşağı paralar ödüyorsunuz bunuda bi kenara koyun
    Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk


    Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var

  8. #8
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/07/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Baskı balatasi bitiyorsa motor gücünü lastiklere aktaramayacagi icin arac çekişten düşecektir, o yüzden sormuştu arkadaslar. Tamam güçlü bir arac degil ama bu kadar zorlanması ilginç geldi bana da. Yolun eğimi ve uzunluğu ne kadardı acaba?

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #9
    ibrahim cer
    ibrahimc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/07/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Alıntı Evren_c Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Baskı balatasi bitiyorsa motor gücünü lastiklere aktaramayacagi icin arac çekişten düşecektir, o yüzden sormuştu arkadaslar. Tamam güçlü bir arac degil ama bu kadar zorlanması ilginç geldi bana da. Yolun eğimi ve uzunluğu ne kadardı acaba?
    araç 56 bin km de baskı balata zamanı geldi mi bilmiyorum. dik bi şekilde virajlı dağa tırmanıyorsun ve araç hızını almadan rampanın başında kalkıyorsun. Ondandır umarım... yanımdan vız diye geçen 1.2 polo yu görünce kahroldum

  11. #10
    mustafa özbey
    reddragon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2007
    Mesajlar
    752
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 166

    Standart

    Yokuşta dizelle kıyaslamak anlamsız olmuş. Torku yüksek olan dizel tabi ki daha düşük devirde daha rahat çıkacaktır...
    Punto her yokuşu çıkar çıkmasına da dediğiniz gibi vitesi iyice düşürüp gazı da köklemek durumunda kalabilirsiniz bu da yakıt olarak keseye zarar.
    1.4 fire uzun yolda malesef çekilmez bir araç. 90-100 km üzerinde gitmek için deviri yüksek tutmak gerekiyor. O zaman da motorun küçük olmasının yakıt tasarrufunun anlamı kalmıyor. Kısacası tam bir şehirli o...

  12. #11
    ÖZER -
    PUNTO2008 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/12/2012
    Yaş
    45
    Mesajlar
    202
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 GLY 99
    Edilen teşekkür: 33

    Standart

    Alıntı ibrahimc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada arkaşlar yokuşlar çok dikti. Ölüdenize gidenler bilir. direk dağa tırmanıyorsun giderken. Daha doğrusu hisarönüne çıkarken.. Yani yol şu şekilde: hızını alıp tırmanamıyorsun. Trafik ışığında bekliyorsun yeşil yanınca tam hızlanmaya başlıyosun ama direk rampada kalkıyorsun. otoban gibi değil. Araba 1. viteste iken daha zaten rampanın başındasın ve gitmiyor araba bayılıyor hmen
    Hımm o zaman dediğin doğru, ışıklı, rampada kalkışlı yollar herzaman sıkıntıdır, 1.3 dizelin fark atması da çok doğaldır. Dediğin yola çok az benzeyen bir yer billiyorum belki o tarafta oturan arkadaşlar da bilir. Samanyolu caddesi, Ataşehir'den, Ümraniye Çakmak tarafına kısa yoldan çıkmak için kullanılan yaklaşık 5-6 kilometrelik bir yol ve inişli çıkışlı yılan gibi, tam ortasından dört yol geçiyor ve ışık koymuşlar, iniyorsun, rampayı çıkıyorsun bittiği noktada ışık, dikliğide fena değil, birçok araç fazlaca geri kaydırmakta ve kalkışta zorlanıyorlar, benim aracımda orada zor kalkıyor, yüklüyken zaten hiç denemem, kalkar ama debriyajdan bayağı 1 yemek gerekiyor.

    Baskı balata çok önemli aslında, eğer bitmek üzereyse, sıyırıyorsa kalkışınız ve buna mukabil devir almanız çok gecikebilir, araç çok fazla titreme yapıyorsa kalkışta, sıkıntılı demektir, naçizane fikirlerimdir, tabi ki daha tecrübeli ve bilgili arkadaşların da yorumlarını okuyalım. Sevgiler







    _______________________________________

    GP FİRE ACTİVE 1.4 8 V 77 BG-2008/EGZOTİK KIRMIZI

  13. #12
    ibrahim cer
    ibrahimc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/07/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Alıntı PUNTO2008 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hımm o zaman dediğin doğru, ışıklı, rampada kalkışlı yollar herzaman sıkıntıdır, 1.3 dizelin fark atması da çok doğaldır. Dediğin yola çok az benzeyen bir yer billiyorum belki o tarafta oturan arkadaşlar da bilir. Samanyolu caddesi, Ataşehir'den, Ümraniye Çakmak tarafına kısa yoldan çıkmak için kullanılan yaklaşık 5-6 kilometrelik bir yol ve inişli çıkışlı yılan gibi, tam ortasından dört yol geçiyor ve ışık koymuşlar, iniyorsun, rampayı çıkıyorsun bittiği noktada ışık, dikliğide fena değil, birçok araç fazlaca geri kaydırmakta ve kalkışta zorlanıyorlar, benim aracımda orada zor kalkıyor, yüklüyken zaten hiç denemem, kalkar ama debriyajdan bayağı 1 yemek gerekiyor.

    Baskı balata çok önemli aslında, eğer bitmek üzereyse, sıyırıyorsa kalkışınız ve buna mukabil devir almanız çok gecikebilir, araç çok fazla titreme yapıyorsa kalkışta, sıkıntılı demektir, naçizane fikirlerimdir, tabi ki daha tecrübeli ve bilgili arkadaşların da yorumlarını okuyalım. Sevgiler
    özer bey çok teşekkür ederi. Baskı baltayı bi kontrol ettiriyim. bitip bitmediğini biz nasıl anlıyabiliriz.

  14. #13
    ibrahim cer
    ibrahimc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/07/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Alıntı reddragon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yokuşta dizelle kıyaslamak anlamsız olmuş. Torku yüksek olan dizel tabi ki daha düşük devirde daha rahat çıkacaktır...
    Punto her yokuşu çıkar çıkmasına da dediğiniz gibi vitesi iyice düşürüp gazı da köklemek durumunda kalabilirsiniz bu da yakıt olarak keseye zarar.
    1.4 fire uzun yolda malesef çekilmez bir araç. 90-100 km üzerinde gitmek için deviri yüksek tutmak gerekiyor. O zaman da motorun küçük olmasının yakıt tasarrufunun anlamı kalmıyor. Kısacası tam bir şehirli o...
    Anladım mustafa bey teşekkür ederim. Şimdi anladım 1.6 16 valf aracımla uzun yolun ne kadar rahat geçtiğini

  15. #14
    ÖZER -
    PUNTO2008 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/12/2012
    Yaş
    45
    Mesajlar
    202
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 GLY 99
    Edilen teşekkür: 33

    Standart

    İbrahim hocam, aracını dik ya da düz farketmez, kaldırırken, vitese atarken, ayağınızla debriyajın kavrama noktasını iyi tespit etmeye çalışın, çok aşırı yukarıda vitese geçtiğini, fazla gaz verdiğinizi, devir saatinin 3.5000 civarına çok yaklaştığını, vitesi attığınızda aracınızın silkeleyerek ve istop edecek gibi geçtiğini, ve yol bilgisayarında anlık yakıt tüketiminizi an be an takip edebilirseniz, vs . gibi durumlarda baskı balatanız değiştirilmek istediğini anlayabilir ve servise bırakabilirsiniz. Ayrıca bu sorun bahsettiğiniz rampalı, virajlı yollarda çok daha fazla hissedilerek psikolojinizi de bozabilir ve zaten koku da alabilirsiniz balatadan. Sevgilerle...







    _______________________________________

    GP FİRE ACTİVE 1.4 8 V 77 BG-2008/EGZOTİK KIRMIZI

  16. #15
    sinan b.
    sinaga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/10/2012
    Yaş
    41
    Mesajlar
    322
    Nereden
    Malatya
    Rengi
    Kar Beyaz
    Edilen teşekkür: 40

    Standart

    evet hocam biz puntoyu 1.2 den iyi olsun diye aldık ama bize 1.4 yerine 1.2 sattılar. motor verilerine bakarsan opel, vw vs. in 1.2 motor verileri ile birbirine yakın oldduğunu görürsün
    2012 Punto Easy 1.4 Fire and LPG

  17. #16
    ÖZER -
    PUNTO2008 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/12/2012
    Yaş
    45
    Mesajlar
    202
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 GLY 99
    Edilen teşekkür: 33

    Standart

    Hocam araba alırken, motor silindir hacmi ile beraber, tork, valf değerlerine de bakarak almamız gerekir, firmaların,piyasada çokça motoru düşük, torku valfi yüksek araçlar mevcut. Mesela benim 1 önceki 2003 Palio 1.2 16 V 65 bg aracım, şimdiki 1.4 8v 77 BG puntomu her türlü ezebiliyordu, kalkışı, seriliği vs. Demek istediğim sadece motorun büyüklüğüne göre karar vermeyin, bazen 1.4 araç, 1.6 aracı da tork, valf vs. daha iyi sonuçlar verebilir.







    _______________________________________

    GP FİRE ACTİVE 1.4 8 V 77 BG-2008/EGZOTİK KIRMIZI

  18. #17
    serkan dikici
    serkandikici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2010
    Yaş
    34
    Mesajlar
    682
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35 AV 8552
    Edilen teşekkür: 168

    Standart

    Benzin ve dizel motor teknolojisini kıyaslayarak kendinizi üzmeyin bence Farklı kategorilerden bahsediyoruz dizel motorun yüksek tork + turbo faktörünü hesaba katarsak yaşamış olduğunuz durum oldukça normal.. Can sıkıcı olduğu doğru ancak yapcak pek de bişi yok galiba eski aracım 1.6 TDCI fusion 90bg idi ve çıkamadığım yokuş bayıldığı rampa hiç bişey yoktu satıp puntoya dndüğümde attan iniğp eşeğe binmiş gibi oldum ( konfor olarak kesinlikle değil, motor gücü olarak)
    M.K.ATATÜRK


  19. #18
    Cihan GÜNDOĞDU
    Bolu_Beyi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/12/2010
    Mesajlar
    832
    Nereden
    Bolu
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    14 KB 120
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Önceki aracımdan biliyorum bu çok acı bir gerçek malesef. Yerinizde olsam acilen Turbolanırdım


    Tipo 1.6 SLXie MPI & Grande Punto 1.4 Fire & Bravo T-Jet Dynamic

  20. #19
    serkan dikici
    serkandikici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2010
    Yaş
    34
    Mesajlar
    682
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35 AV 8552
    Edilen teşekkür: 168

    Standart

    Turbo benzinli araçlarda da dizel gibi performans alınıyor mu onu çok merak ediyorum tjet kullanan arkadaşlar bilgi verebilirler mi?
    M.K.ATATÜRK


  21. #20
    Cihan GÜNDOĞDU
    Bolu_Beyi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/12/2010
    Mesajlar
    832
    Nereden
    Bolu
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    14 KB 120
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Dizel gücümü Oda neymiş dedirtiyor insana Bilmem anlatabildimmi


    Tipo 1.6 SLXie MPI & Grande Punto 1.4 Fire & Bravo T-Jet Dynamic

  22. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 1/4 1234 SonSon

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 28/02/2013, 21:57
  2. iPhone 5 Apple'ı çok üzdü!
    lektonstar17 tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 14/01/2013, 21:59
  3. Beni hatırlayan var mı ? :)
    engin6264 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 12/08/2012, 12:33
  4. Neden hep beni bulur?
    ayaman tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 20/04/2012, 23:02
  5. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03/04/2011, 02:44

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com