Devirdaim öyle kolay bozulan bişey midir? Bana garip geldi ondan soruyorum yanlış anlamayın...
Yaştan ötürü malum triger setimizi değiştiriyoruz, ama bir de şu var ki işçilik bir daha vermeyelim diye devirdaimi de değiştiriyoruz.
120-160BIN görüp devirdaim değişimi yapmayanları gördük.
Peki aksine ne var, en düşük kaç kmlerde patlıyor bizim devirdaim?
Benim araç 60BIN olacak yakında, yaştan ötürü de triger değiştireceğim.
Devir daimi ne yapmalıyız?
Ne zaman bozulacak bu meret?
Devirdaim öyle kolay bozulan bişey midir? Bana garip geldi ondan soruyorum yanlış anlamayın...
Devirdaim değişimi için illa ki bozulmasını beklemenize gerek yok, zaten trigeri değiştirecekmişsiniz onunla birlikte devirdaimi de değiştirin kafanız rahat gezin, devirdaim çok pahalı birşey değil zaten, bende triger değişminde devirdaimi de değiştirtmiştim.
devirdaimin bozulduğunu nasıl anlarız arkadaşlar yani araç nasıl bir tepki verir..
Konu OsMaN79 tarafından (31/05/2013 Saat 17:26 ) değiştirilmiştir.
https://www.fiat.com.tr/modeller/Kul...itab%C4%B1.pdf
Şuradan da görebileceğiniz gibi periyodik bakımlarda şu km'de sistem değişmelidir gibi bir şey yok ondan garip geldi. Rulman bakımları falan var. Keyfe keder değiştirebilirsiniz yani. İster 100 binde ister 200 binde isterseniz 500 binde. Ama bakımını aksatmamanız lazım. Ne zaman bozulacağı Allah kerimdir yani. Yarın da bozulabilir bugün de ama 500 bine kadar hiç bir şey de olmayabilir. Yardımcı olabildim inşallah bu sefer.
Hararet yapar en büyük belirti budur. Çünkü devirdaim yapamayınca aynı su daha çok motor bloğunda dolaşmadan duracak ve soğutma performansı düşecektir aracın.
Konu byspayn tarafından (31/05/2013 Saat 17:36 ) değiştirilmiştir. Sebep: ekleme
fiatın özellikle 1.9 dizellerinde ( opel, saab, vauxhall, cadillac, alfa vs aynı motoru kullanan tüm araçlarda) klasik bir arızaydı devirdaimin bozulması.. harici kayışlardan değil de direk triggerden tahrik aldığı için bozulduğunda trigerin kopmasına ya da diş atıp motorda ciddi sıkıntı yaşanmasına sebep oluyordu. ideal zamanı trigger değişim zamanıydı ki hala öyledir. daha sonraki üretimlerde fiat bu sorunu çözdüğünü söylediyse de ingilterede hala vaktinden önce gidip değiştiriyor insanlar devirdaimlerini ve beraberinde trigger setlerini...
şimdiki motorlarda topografya aynıdır sanırım, yani devirdaim triggerden tahrikliyse macera aramaya gerek yok, triggerle beraber değiştirin, gitsin....
arıza durumunda en iyi ihtimalle aracınız hararet yapacaktır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri