bendede damlatma falan yok ama altındaki parça sanırım egr onun üst tarafı sanki mazotmuş gibi geliyor gözüme resimde çekmedim ama 2 yıldır bu şekil gidiyorum 94 binde şuan ve hiçbir şekilde müdahale edilmemiş motorun hiçbir parçasına
bendede damlatma falan yok ama altındaki parça sanırım egr onun üst tarafı sanki mazotmuş gibi geliyor gözüme resimde çekmedim ama 2 yıldır bu şekil gidiyorum 94 binde şuan ve hiçbir şekilde müdahale edilmemiş motorun hiçbir parçasına
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
gecen yil eskisehir opetten yakit aliyordum agustos 2016 sonrasi bakimla birlikte eskisehir merkezde bir shell istasyonundan yakit almaya basladim shell vpower nitro+ koyuyorlar her seferinde mazot pompamda 1-1.5 aydir ses geliyor simdide altindan mazot kacirmaya basladi denk mi geldi yakittan mi oldu bilemiyorum.
aynı problem bendede oldu ve eleştirler kısmına şu yorumda bulundum.
"1- Yakıt pompası sızdırması vardı araçta bilerek aldım. Netten araştırdığım kadarıyla pompanın revizyon yapılabileceği söylendi. bursa orhangazide tekniş otoya fiat servisine gittim. yakıt pompa değişimi + 10bin bakımı 750 lira fiyat verdiler.
o servisten tanıdık usta beni aradı ve bana birini yönlendirdi. yeni pompa ve 10 bin bakımı 600e yapacağını söyledi. bende 450 lira pompa 150 lira 10 bin bakımını yaptırdım. castrol 5-30 full sentetik yağ, yağ, hava ve polen filtresi değiştirildi. şuan sızdırma yok.
Burada not olarak; yakıt pompasından sızan yakıt motora bağlı 2" civarı bir plastik boru var ona damlıyor. zamanla sızan sıcak yakıt sert boruyu yumşatarak yırtıyor ve araç yolda kalıp motorda büyük hasarlar meydana geliyor. usta bana bu yakıt pompasını değiştirmedikleri için 8000 lira masraf açan motorların olduğu söyledi. Sızan yeri kontrol ettim ve gerçekten kuru kalan yere nazaran bariz yumuşaktı."
Volkan abide bu gibi önemli parçaların yan sanayi olmamasına dikkat etmemi gerektiğini söyledi.
ayrıca bosch servislerinde 200 liraya falan içindeki ringleri değiştiriyorlarmış.
bence en kısa zamanda çözmen gereken bir problem.
Bende geçen hafta ankarada İmren As pompada Pompayı revize ettirdim. pompa revize işlemi için 200 Tl aldılar. Pompara üstten giren iki borunun ucundaki girişlerin değişimi içinde 50 Tl aldılar. Pompa ornik değişimleri yapıldıktan sonra test tezgahında basınç testinde 20 Dk kaldı . herhangi bir sorun çıkmadı. Bir haftadırda kullanıyorum sıkıntı yok. Daha önceden test tezgahı olmayan bir yerde babamın aracının pompasını yaptırmıştık. Poma 5 defa söküldü sürekli sızdırdı. Onun için test tezgahı çok önemli ve her zaman aracınızın üzerşndeki pompayı revize ettirin. pompacıların bazıları çıkma pompaları müşteriye revize edip veriyorlar ama kapaklarında çizikmi var ne oldu belli değil. onun için pahalı bir parçada bu gibi uygulamaya gitmeyin.
Mazot Pompası sorunu 96bindeki puntomun başına da geldi.Daha önce 90bin bakımında Oringleri değişmiştik yan tarafta sızıntı vardı.Şimdi alt tarafta (yere bakan) terleme mevcut.Fiya bilgisi vermek için yazıyorum.
Bostancı Rese otoya gittim,baktılar,pompa revizyonu gerektiğini söylediler.Pompayı söküp,Bostancı sanayideki Bosch servise götürdüklerini,garantili bi şekilde,test cihazıyla tamir ettiklerini söylediler.Bir de ekstradan vakum contasının değiştiğini,bazı tamircilerin contayı değiştirmek yerine silikonla işi hallettiklerini ama contayı değişmenin daha sağlıklı olacağını söylediler.Fiyatlara geleyim.
250₺ Bosch servisin aldığı tamir ücretiymiş!!!
50₺ değişecek vakum contasının fiyatı
50₺ sök-tak işçiliği-Rese Oto
Toplamda 350₺,bana biraz tuzlu geldi.Kendim yekten Bosch servisi arayıp fiyat alıcam,ayrıca söktak işlemi yapıp yapmadıklarını sorucam.Arada çok bi fark yoksa,şimdiye kadar aracımı güvenle tamir ettirdiğim Rese otoya gidicem ama çok fark çıkarsa (100₺ ve üstü) ,Bosch serviste yaptırmayı düşünüyorum.
Sizlerin 200-250₺ gibi fiyatlara hallettiğinizi görünce,sizlerin fikrini almak istedim.
Sent my iPad using
Daha arka kamera takıcamNe didin?!?!
https://youtu.be/hGzEpBAWInI
kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Konu arenas tarafından (08/03/2017 Saat 23:06 ) değiştirilmiştir.
Servisler 260 TL artı KDV alırlar. Her pompaci söker merak etmeyin. 200 TL ye biter üst giriş hortum uçları ile 250 TL olur. Kesinlik le test şart sonra başınız ağrımasın.
90 binde oringler degistiyse contalarda degismistir. O alt tarafdaki sizinti yag olabilir. Vakumun contasi degismediyse ordan sizin yag pombanin yere bakan yerini nemlendiriyor. Sanki mazot kaciriyormus gibi. Oringleri degistirip contanin degismeme gibi birseyi yok.
Evet onlar. Onlarda sızıntı yoksa 200 TL den fazla verme
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri