Sanki baskı balata gibi..Bir ara benim aracta 1 e atarken titriyordu..Nerdeyse aracı durdurup öyle bire atıyordum titremesin diye..Bu arada titrememi sarsıntımı..Benim araç baya bir sarsıyordu..
Merhabalar,
1.4 Fire punto aracım var,
birinci viteste kalkarken arabanın heryeri titriyor patinaj mı çekiyo diye düşünüyorum ama o kadar hafif kalkış yapıyorum yine yapıyor. ara viteslerde de birden viteş düşürünce arada bir titreme yapıyor. debriyajı değişik şekilde kullanmayı deniyorum yine yapıyor alışamadım mı yoksa baskı-balata da mı sıkıntı var bilmiyorum
yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler
| Grande Punto 2009 1.4 Fire Fun |
Sanki baskı balata gibi..Bir ara benim aracta 1 e atarken titriyordu..Nerdeyse aracı durdurup öyle bire atıyordum titremesin diye..Bu arada titrememi sarsıntımı..Benim araç baya bir sarsıyordu..
Vitesinizi boşa alın gaza ani yüklenin silkelenerek gazyemeye başlayıp sonra normale dönüyorsa Öncelikle avans ayarını düzenleyen elektronik ünite sonra bujiler ve sonrasında buji kablosundan şüphelenilir.Gaz yemede sorun yok ise debriyaj gaz oranını ayağınızla iyi ayarlıyamıyorsunuzdur.Baskı balatanız eski ise baskı yayı esnekliğini yitirmiştir buda kalkışta titremeye sebep olur,Set olarak değiştirmelisiniz.
vites atar ve kalkış yaparken titreme varsa debriyaj değişecek arkadaşım
Bencede debriyaj balatası gibi.
GT-S5830 cihazımdan 2 ile gönderildi
soğukken çok az, araç ısınınca çok yapıyorsa balatanın arasına biraz mangır sıkışmış.
Puntonun kronik problemidir çoğu kişide var bu sorun baskı başlatabilir değiştirilmesi ile bir süre düzeliyor kısa bir süre sonra tekrardan başlıyor sorun volan dişlerinin yıpranması imiş aslında bilginiz olsun ben baya ugrasmistim punto varken o sorunla
Samsung Mobile ile gönderildi
Motorun altında uzanan demir var.Onu kontrol et muhtemelen motora değiyordur.Düşük viteste ses yapar yüksek viteste yapmaz.
hepinize teşekkürler servise götüreyim baksınlar artık çok sağolun
| Grande Punto 2009 1.4 Fire Fun |
3 stepte bakıyoruz olaya:
1- Soğuk Balata
Yanık balata yüzeyi, balata soğukken (Yani ilk çalıştırmadaki kalkışlarda) kalkışlarda tam kavrama yapamadığı için titreyerek kalkarsınız.
2-Normal Isı
Balata biraz ısındığında herşey normale döner.
3-Yüksek Isı
Çok sıkışık trafiğe girdiğinizde de, balata çok ısınırsa, bu sefer de genleşme yüzünden kalkışlarda titreme olur. Bu da balatanın inceldiğini, soğuyamadığını gösterir.
****
Gün geçtikçe bu durumlar artar.
2.Stepte de araç kalkışlarda titreme yapar, bu noktada değişim iyice şart olmuş olur
eğer geri vitese geçerken cart diye bir ses geliyorsa baskı balatanın değişmesi gerekir
Balatayı indirmeden önce durum egr valfi olabilir benim başıma geldi. Deponda yarıma yakın benzin olsun düz bir yola çık mümkünse otobana 3.vitese al ve 5-6 dakika 5000 devire çok yakın devirde devam et aşırı ses yapacaktır.
Daha sonra normal olarak vites yükselt ve devam et..
Göreceksin titreşim gitti.
Ancak titreme halen devam ediyorsa ve her geçen gün daha da artıyorsa malesef baskı balatadan kaynaklanıyordur.
merhaba sorun nerdeymis çözüldü mü acaba benim 1.4 fire 77 bg 8v ile de kalkislarda titreme yapıyor bir yerde gösterdim adam bindi el freni cekili sanırım yüksek viteste kalkmaya çalıştı ve debriyaj baski balata iyi sorun yok dedi
SM-G900FQ cihazımdan gönderildi
2011 model punto ilk 10 bin deyken başlamıştı titremeye. 3 ay önce baskı balata değişimini yaptırdım ama belli bir süre sonra tekrar başladı ve şuan eski haline geri döndü titreme. Servise gidip bilgisayara bağlanıp adaptasyon yapılınca düzeliyor ama daha sonra yaklaşık 150-200 km yol yapınca tekrar başlıyor titreme. Aracım 82 bin km de ve dizel bu arada.
E5553 cihazımdan gönderildi
Arkadaşlar hala bu sorunu yaşayan var mı?
Acaba bu debriyaj balatasında ki silkeleme vs. punto evo yarı otomatikte de yapar mı? Benim araçta da aynı silkeleme yapıyor.
Yukarıda sayılan nedenlerin yanında Şanzıman takozundan da olabilir .Bende de aynı sorun oldu Şanzıman takozunu değiştirince geçti.Hem kalkışta hemde yavaşlamaya başladığında tam duracak iken oluyordu..
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri