Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
44 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: 1.3 75 hp ve 90 hp motor sağlamlığı

  1. #21
    Levent Açıksöz
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. LevenTgb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/04/2012
    Mesajlar
    347
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Mango Turuncu
    Plaka
    34 BTD 07
    Edilen teşekkür: 126

    Standart 1.3 75 hp ve 90 hp motor sağlamlığı

    Alıntı cihankardes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    90lık puntoda değişik olan parçalar var. Yüzde 20 güç artışı sağlamış adamlar.

    90 hp de turbo, volant ve baskı balatası farklı ve daha pahalı. Yakıt filtresi de değişik.
    Aynen katılıyorum benim araç 90 lık ve birçok parçası farklı 75 e göre...

  2. #22
    taner ülgen
    tnrgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/02/2013
    Yaş
    42
    Mesajlar
    24
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Arkadaşlar ben size bugün öğrendiğim çok ilginç bişey söyliyeyim: aracımı 10gün önce aldım ekspertiz sırasında bir motor ustası aracımın 90lıkmı olduğını sordu, hayır 75lik diye cevapladım, ama üzerindeki girişler 90lık dedi tabi çok önemsemedim, daha sonra aracımın kasko ve sigortasını kestirirken poliçede aracımın 90lık geçtiğini gördüm, yetkili servise giderek aracın ruhsattta bir yanlışlık olup olmadığı sorgulattım, aracın ruhsatında yazan doğru 55kw yani 75lik, bugün yine 75lik olan arkadaşımın aracı benimkine göre ağır olduğunu farkettim oda benimkinin seri olduğu kanısına vardı, servisin yolunu tekrar tuttuk ve aracın turbosunun orjinal fabrika çıkışı 90lık olduğunu keşfettik, çok ilginç bugüne kadar hiç duymamıştım araç 75lik geçiyor ama turbosu 90lık, buda 75liğe göre çok daha atik olmasını sağlamış

  3. #23
    Birkan GENÇ
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/01/2009
    Yaş
    34
    Mesajlar
    2.765
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    61 TS
    Edilen teşekkür: 799

    Standart

    Alıntı tnrgen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben size bugün öğrendiğim çok ilginç bişey söyliyeyim: aracımı 10gün önce aldım ekspertiz sırasında bir motor ustası aracımın 90lıkmı olduğını sordu, hayır 75lik diye cevapladım, ama üzerindeki girişler 90lık dedi tabi çok önemsemedim, daha sonra aracımın kasko ve sigortasını kestirirken poliçede aracımın 90lık geçtiğini gördüm, yetkili servise giderek aracın ruhsattta bir yanlışlık olup olmadığı sorgulattım, aracın ruhsatında yazan doğru 55kw yani 75lik, bugün yine 75lik olan arkadaşımın aracı benimkine göre ağır olduğunu farkettim oda benimkinin seri olduğu kanısına vardı, servisin yolunu tekrar tuttuk ve aracın turbosunun orjinal fabrika çıkışı 90lık olduğunu keşfettik, çok ilginç bugüne kadar hiç duymamıştım araç 75lik geçiyor ama turbosu 90lık, buda 75liğe göre çok daha atik olmasını sağlamış
    Motorda değişen parçalar olmasın? Mesela turbo değişmiş olmasın?
    ╗ ╔╗
    ║║
    ╗ ║║
    ╔═══╗ ║║
    ║╚═══╝║ ║║
    ╚╝


  4. #24
    taner ülgen
    tnrgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/02/2013
    Yaş
    42
    Mesajlar
    24
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Alıntı Birkan61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorda değişen parçalar olmasın? Mesela turbo değişmiş olmasın?
    hayır bunu özellikle sordum sonradanmı böyle olmuş diye, aracın şasesinden baktıklarında böyle gözüküyor, orjinal dediler, bir ilgincide araç tramerde 90lık gözüküyor, kaskom ve sigortam 90lık üzerinden kesildi ama fiat ana bayi kayıtlarında 75lik
    Konu tnrgen tarafından (22/02/2013 Saat 22:35 ) değiştirilmiştir.

  5. #25
    Tayfun AKTÜRK
    Tayfun-E30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    563
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 140

    Standart

    Kaput altını merak ettim..

    Düzgün kullanılırsa birşey fark etmez hatta teori olarak sakin kullanan birisi için 90 lık daha uzun ömürlü gazlayan birisi için 75 lik daha uzun ömürlüdür diyebiliriz...

    75 liğin bakımı yedekparçası vs daha ucuz ve kolaydır...

  6. #26
    cihan kardeş
    sunroof cihankardes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2011
    Mesajlar
    1.516
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 AE 604
    Edilen teşekkür: 357

    Standart

    Alıntı tnrgen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben size bugün öğrendiğim çok ilginç bişey söyliyeyim: aracımı 10gün önce aldım ekspertiz sırasında bir motor ustası aracımın 90lıkmı olduğını sordu, hayır 75lik diye cevapladım, ama üzerindeki girişler 90lık dedi tabi çok önemsemedim, daha sonra aracımın kasko ve sigortasını kestirirken poliçede aracımın 90lık geçtiğini gördüm, yetkili servise giderek aracın ruhsattta bir yanlışlık olup olmadığı sorgulattım, aracın ruhsatında yazan doğru 55kw yani 75lik, bugün yine 75lik olan arkadaşımın aracı benimkine göre ağır olduğunu farkettim oda benimkinin seri olduğu kanısına vardı, servisin yolunu tekrar tuttuk ve aracın turbosunun orjinal fabrika çıkışı 90lık olduğunu keşfettik, çok ilginç bugüne kadar hiç duymamıştım araç 75lik geçiyor ama turbosu 90lık, buda 75liğe göre çok daha atik olmasını sağlamış
    5 vites ise 75liğe 90lık turbosu takmış olabilirler (daha pahalı turbo fiyatı geçirmek için olabilir yada müşteri isteğiyle) takılabilir mi bilmiyorum tabi sadece fikrim böyle.

    6 vites ise 90'lık, sıkıntı yok
    biz gp'yi çok sevdik

  7. #27
    taner ülgen
    tnrgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/02/2013
    Yaş
    42
    Mesajlar
    24
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Alıntı cihankardes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5 vites ise 75liğe 90lık turbosu takmış olabilirler (daha pahalı turbo fiyatı geçirmek için olabilir yada müşteri isteğiyle) takılabilir mi bilmiyorum tabi sadece fikrim böyle.

    6 vites ise 90'lık, sıkıntı yok
    turbo orjinal fabrika çıkışı gözüküyor, yani sonradan takma değil, konuyu araştırmaya devam ediyorum, bu akşam fiat sıfır satışında çalışan bir arkadaşla irtibat kurdum, yarın servisteki teknik uzman arkadaşlarla bir paylaşim bilgi verim dedi, bakalım yarın ne cevap gelecek

  8. #28
    cihan kardeş
    sunroof cihankardes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2011
    Mesajlar
    1.516
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 AE 604
    Edilen teşekkür: 357

    Standart

    kaç vites usta?
    biz gp'yi çok sevdik

  9. #29
    taner ülgen
    tnrgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/02/2013
    Yaş
    42
    Mesajlar
    24
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Alıntı cihankardes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kaç vites usta?
    5 vites

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #30
    Ziyaretci035
    Ziyaretçi Ziyaretci035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Çok merak ettim, aracın şase numarasını yazar mısınız? Sistemden bakayım.

  12. #31
    taner ülgen
    tnrgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/02/2013
    Yaş
    42
    Mesajlar
    24
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Alıntı ilkerhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok merak ettim, aracın şase numarasını yazar mısınız? Sistemden bakayım.
    zfa19900000575494 hangi sistemden bakıyorsunuz

  13. #32
    Ziyaretci035
    Ziyaretçi Ziyaretci035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Aracınız 2009 un 9 ayı fabrika çıkışlı 75 Hp Dizel. Motor numaranız: 3301880.

    90 lık olmasının mümkünü yok. Motor numaranız motor üzerindekinden veya ruhsattakinden farklıysa motor swap edilmiş olabilir. Ayrıca 90lık Multijet'in yakıt pompası aşağıdaki gibidir.




    75 Lik ise,




    Sizinki hanisi?

    Bu arada yakıt pompası, hava filtre kutusunun sağ alt tarafında bulunur.

  14. #33
    taner ülgen
    tnrgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/02/2013
    Yaş
    42
    Mesajlar
    24
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Alıntı ilkerhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracınız 2009 un 9 ayı fabrika çıkışlı 75 Hp Dizel. Motor numaranız: 3301880.

    90 lık olmasının mümkünü yok. Motor numaranız motor üzerindekinden veya ruhsattakinden farklıysa motor swap edilmiş olabilir. Ayrıca 90lık Multijet'in yakıt pompası aşağıdaki gibidir.




    75 Lik ise,




    Sizinki hanisi?

    Bu arada yakıt pompası, hava filtre kutusunun sağ alt tarafında bulunur.
    hangisi olduğuna bakmam gerekir, aracı yetkili servis şase ve motordan 75lik olarak zaten tanımladı fakat ilginç olan nerden akla geldiyse bugün turboya baktılar , şaseden parçanın referans numarasıyla turbonun 90lık olduğunu farkettiler, eğer baktığınız sistemde yedek parçanın sistemide açıksa orada gözüküyor bu parçalar

  15. #34
    Ziyaretci035
    Ziyaretçi Ziyaretci035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Aracınızda 75'lik turbo takılı gözüküyor. Eğer ki 90 lık turbo varsa ve yakıt pompanız 75 lik yakıt pompasından ise, turbo değişimi söz konusu olmuş. Tabi bide motor numaralarını da kontrol etmek gerekir.

  16. #35
    taner ülgen
    tnrgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/02/2013
    Yaş
    42
    Mesajlar
    24
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Alıntı ilkerhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracınızda 75'lik turbo takılı gözüküyor. Eğer ki 90 lık turbo varsa ve yakıt pompanız 75 lik yakıt pompasından ise, turbo değişimi söz konusu olmuş. Tabi bide motor numaralarını da kontrol etmek gerekir.
    motor numarası doğru, ama bugün bende baktım ekrana turbonun referans numarasını siz kaç olarak görüyorsunuz

  17. #36
    Ziyaretci035
    Ziyaretçi Ziyaretci035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Şu anda 71724701 gözükmekte 2012 yılında parça kodu değişmiş. Eski kodlar ise 71794552, 71724702

    Bu arada 90lık turbo 71724704 koduna sahip. Son rakamını yanlış okumuş olmasınlar?

  18. #37
    taner ülgen
    tnrgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/02/2013
    Yaş
    42
    Mesajlar
    24
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Alıntı ilkerhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu anda 71724701 gözükmekte 2012 yılında parça kodu değişmiş. Eski kodlar ise 71794552, 71724702

    Bu arada 90lık turbo 71724704 koduna sahip. Son rakamını yanlış okumuş olmasınlar?
    yarın tekrar bakıcaz artık

  19. #38
    atila semerci aveo ltz 95 hp
    atila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/04/2011
    Yaş
    56
    Mesajlar
    465
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    Alıntı tnrgen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yarın tekrar bakıcaz artık
    yanlis hatirlamiyorsam 75lik diye aldigi punto nun motoru 95lik cikmisti bir arkadasin.forumda yazmisti.simdi baktim vvkaymak arkadasimiz.

  20. #39
    Mert Kib
    Merruse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/04/2013
    Mesajlar
    142
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 32

    Standart

    Eskiden öyleydi. 115 hp olan 1.6 dizel motorları ford kendisi üretiyor artık. İngilteredeki fabrikada kendileri üretip araçlarında kullanıyorlar. 2008 den itibaren başgösteren PSA nın kapasite sorunundan sonra böyle bir karar alıp uygulamaya koydular. Hatta artık PSA kapaklarını fordtan satın alıyor.

  21. #40
    İsmail Fatih Alkan
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. atlatma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2012
    Yaş
    46
    Mesajlar
    409
    Nereden
    Karabük
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    78AK292
    Edilen teşekkür: 90

    Standart

    hava filtresini ankaralı taksiciler 2500 km de değiştiriyorlarmış. 10 liralık filtre deyip geçmeyin turbo dizel araçların canı hava filtresi. ayrıca yakıt da çok önemli. sonrası periyodik bakımları da düzgün olursa ayrıca ralliciliğede merak yoksa motor sorunsuz bir şekilde ömrünün sonuna kadar çalışır diye düşünüyorum. Ama yinede insan faktörünü unutmayın. Parçalarda en ufak fabrikasyon hata seneler sonra tık diye motorunuzu öldürebilir.

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Euro-5 motor Euro-4 motor arasında yakıt farkı olur mu?
    senisensiz1977 tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 44
    Son Mesaj: 06/10/2013, 13:09
  2. Aracimin Motor numarasi ruhsattaki motor ile uyusmuor
    cosworth20 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 09/06/2012, 15:55
  3. Benzinli Motor ve Dizel Motor...
    engincantan33 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 78
    Son Mesaj: 28/03/2012, 02:27
  4. Motor Yağı ve Motor Soğutma Suyu Değişimi
    ax2bxc tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 23/01/2007, 15:02
  5. 100.000km motor test verileri ve motor açma üzerine(başka marka)
    the_Algn tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 23/01/2007, 13:33

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com