Aynen katılıyorum benim araç 90 lık ve birçok parçası farklı 75 e göre...
Printable View
Arkadaşlar ben size bugün öğrendiğim çok ilginç bişey söyliyeyim: aracımı 10gün önce aldım ekspertiz sırasında bir motor ustası aracımın 90lıkmı olduğını sordu, hayır 75lik diye cevapladım, ama üzerindeki girişler 90lık dedi tabi çok önemsemedim, daha sonra aracımın kasko ve sigortasını kestirirken poliçede aracımın 90lık geçtiğini gördüm, yetkili servise giderek aracın ruhsattta bir yanlışlık olup olmadığı sorgulattım, aracın ruhsatında yazan doğru 55kw yani 75lik, bugün yine 75lik olan arkadaşımın aracı benimkine göre ağır olduğunu farkettim oda benimkinin seri olduğu kanısına vardı, servisin yolunu tekrar tuttuk ve aracın turbosunun orjinal fabrika çıkışı 90lık olduğunu keşfettik, çok ilginç bugüne kadar hiç duymamıştım araç 75lik geçiyor ama turbosu 90lık, buda 75liğe göre çok daha atik olmasını sağlamış
Kaput altını merak ettim..
Düzgün kullanılırsa birşey fark etmez hatta teori olarak sakin kullanan birisi için 90 lık daha uzun ömürlü gazlayan birisi için 75 lik daha uzun ömürlüdür diyebiliriz...
75 liğin bakımı yedekparçası vs daha ucuz ve kolaydır...
turbo orjinal fabrika çıkışı gözüküyor, yani sonradan takma değil, konuyu araştırmaya devam ediyorum, bu akşam fiat sıfır satışında çalışan bir arkadaşla irtibat kurdum, yarın servisteki teknik uzman arkadaşlarla bir paylaşim bilgi verim dedi, bakalım yarın ne cevap gelecek
kaç vites usta?
Çok merak ettim, aracın şase numarasını yazar mısınız? Sistemden bakayım.
Aracınız 2009 un 9 ayı fabrika çıkışlı 75 Hp Dizel. Motor numaranız: 3301880.
90 lık olmasının mümkünü yok. Motor numaranız motor üzerindekinden veya ruhsattakinden farklıysa motor swap edilmiş olabilir. Ayrıca 90lık Multijet'in yakıt pompası aşağıdaki gibidir.
https://resim.yedekparca.com/ilan/10...4c9b879cea.jpg
75 Lik ise,
https://imgs.elookat.com/ilan/foto/2...JPG-61-852.jpg
Sizinki hanisi?
Bu arada yakıt pompası, hava filtre kutusunun sağ alt tarafında bulunur.
hangisi olduğuna bakmam gerekir, aracı yetkili servis şase ve motordan 75lik olarak zaten tanımladı fakat ilginç olan nerden akla geldiyse bugün turboya baktılar , şaseden parçanın referans numarasıyla turbonun 90lık olduğunu farkettiler, eğer baktığınız sistemde yedek parçanın sistemide açıksa orada gözüküyor bu parçalar
Aracınızda 75'lik turbo takılı gözüküyor. Eğer ki 90 lık turbo varsa ve yakıt pompanız 75 lik yakıt pompasından ise, turbo değişimi söz konusu olmuş. Tabi bide motor numaralarını da kontrol etmek gerekir.
Şu anda 71724701 gözükmekte 2012 yılında parça kodu değişmiş. Eski kodlar ise 71794552, 71724702
Bu arada 90lık turbo 71724704 koduna sahip. Son rakamını yanlış okumuş olmasınlar?
Eskiden öyleydi. 115 hp olan 1.6 dizel motorları ford kendisi üretiyor artık. İngilteredeki fabrikada kendileri üretip araçlarında kullanıyorlar. 2008 den itibaren başgösteren PSA nın kapasite sorunundan sonra böyle bir karar alıp uygulamaya koydular. Hatta artık PSA kapaklarını fordtan satın alıyor.
hava filtresini ankaralı taksiciler 2500 km de değiştiriyorlarmış. 10 liralık filtre deyip geçmeyin turbo dizel araçların canı hava filtresi. ayrıca yakıt da çok önemli. sonrası periyodik bakımları da düzgün olursa ayrıca ralliciliğede merak yoksa motor sorunsuz bir şekilde ömrünün sonuna kadar çalışır diye düşünüyorum. Ama yinede insan faktörünü unutmayın. Parçalarda en ufak fabrikasyon hata seneler sonra tık diye motorunuzu öldürebilir.