43 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 2007 gp nin başına gelenler tam 5 olay

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ahmet Öztürk
    ^^^ViPeR^^^ viper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/05/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    200
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    FIAT Grande Punto Aracımın Giderilemeyen Direksiyon Sorunu! lazbeyi [10 Ağustos 2007, 09:00]
    12.12.2007 tarihinde grande punto 1.3 m. jet otomobil aldım. Bir kaç ay sonra direksiyondan sesler gelmeye başladı. Bu şikayetle yetkili servise gittim. Aracın direksiyon kutusunda sorun olduğunu söylediler ve problemi 3 gün içinde çözeceklerini söylediler. Araç orada kaldı ve 3 gün sonra teslim ettiler. Ancak ses hala devam ediyordu.

    Sonra başka bir servise gittim, onlar da direksiyon kutusunda sorun olduğunu belirttiler ve 2 gün içinde sorunu çözebileceklerini söylediler. 2 gün sonra sorunu çözdüklerini belirterek aracı teslim ettiler. Ama ses hala devam ediyordu. Ben de bu sefer başka bir servise gittim, onlar da yine direksiyon kutusunda sorun olduğunu söylediler, direksiyon kutusunu değiştirdiler. Ancak sorun hala devam ediyor, ses kesilmedi.

    Bu nedenle artık tüketici olarak tamir hakkımı değil paramın iadesini istiyorum. Çünkü bu arızalar nedeniyle otomobili kullanamıyorum. Yararlanma hakkından mahrum kalıyorum. Dediğim fatura tutarının iadesini talep ediyorum.



    FIAT Grande Punto’nun Sesleri Beni Bezdirdi serhanbul [28 Temmuz 2007, 09:00]
    Ben aracımı alalı daha 17 ay oldu. Sıfır km emotion modelini aldım. Arabanın bu zamana kadar olan problemleri zaten beni bezdirdi. Bir kere malzeme çok kalitesiz.

    Daha dün arabanın aynasının altındaki kapak düştü ( 6 ay evvel sol aynanınkini Japon yapıştırıcı ile yapıştırdım ) Gelelim arabanın kronik problemine, direksiyondan gelen sesleri kesemiyorlar bana bunu serviste de itiraf ettiler çünkü en son tıkırtı burcu da dahil direksiyon kutusu da değişti ama seslerde hiçbir azalma yok.



    FIAT Grande Punto Yol Sirkülasyon Testi Yapılmıyor mu? serhançolak [02 Haziran 2007, 09:00]
    Neden grande punto gibi bir aracı fabrika içerisinde geçen sürede yol sirkülasyon testine kalite kontrolünü yapmıyorsunuz, ya da yapmak isteyip de bu kadar mı yapabiliyorsunuz? Tıkırtı burcunun sesini ben duyuyorum siz nasıl olur da fabrikadan çıkmış bir arabayı bu şekilde satarsınız? İnsanları pişman ettirmeyin.



    FIAT Grande Punto Aracım Gevşedi aex27 [15 Mayıs 2007, 09:00]
    Neresinden başlayım ki, başlı başına başarısızlığın resmi gibi. 2006’nın mayıs ayında grande punto 1.3 multıjet aldım. Üzerinden bir ay geçmeden arabanın iç plastik kısımları gevşemeye başladı ve asfalt yolda bile arabanın ön göğüs kısımlarından ses gelmeye başladı.

    Arabanın yol tutuşu çok zayıf. Süspansiyon yok gibi, sürüş sırasında çok rahatsız edici. İlgili kişilere bir kaç defa derdimi atlatmaya çalıştım ama sanki ben onlara şaka yapıyormuşum gibi bir muameleyle karşılaştım.

    Dikkate bile almadılar. Keşke alırken biraz araştırsaydım. Aldığıma çok pişman oldum.



    FIAT Aracımdaki Kaynak İzi! EFSAN75 [21 Şubat 2007, 09:00]
    3 ay önce sıfır grande punto satın aldım. Aldıktan sonra sol ön kapıda kaportada boya aksamında kaynak izinin olduğunu tespit ettim. Servise götürdüm bana hatanın kaynak izinin zımpara yapılıp tekrardan boyanarak giderileceği söylendi. Kapı boyanırsa sıfır arabanın orijinalliği gidecek, yarın satarken kaza yaptığım düşüncesi oluşacak. Bu konudan mağdurum.



    FİAT Grande Punto’da Arıza Çok Çözüm Yok spolat77 [23 Ocak 2007, 09:00]
    2006 mayısında grande punto 1.3 multijet araç aldım. Aracın çıkarttığı arızalardan dolayı Gölcük Beykar servisine götürdüm. Çözdük dedikleri arızalar ve o arızaların şimdiki durumu.

    1-Direksiyonu sağa sola çevirince gelen kütürtü sesi: Bu arızadan dolayı 2 defa gittim direksiyon milinin yağsızlığından kaynaklandığını söyleyip mili yağladılar.

    2 gün sonra aynı ses devam etti. Şu an daha şiddetli devam ediyor. Fakat tekrar götürüp yağlatmak istemiyorum nasıl olsa aynı olacak. Bu sorunun ana kaynağını bulmak konusunda hiç çaba sarf etmediler.

    2-Gaz pedalına basıldığında gelen gıcırtı sesi: Araç viteste seyir halindeyken gaza basıldığında gaz pedalının bağlantı noktasından yüksek derecede gıcırtı sesi geliyordu. Bu ses için aynı servise 3 defa gittim. Pedalı yağladılar olmadı, başka bir zaman tekrar yağladılar yine olmadı. Şu an gıcırtı sesi devam ediyor.

    3-Kontak zor açılıyordu: Anahtar yuvasını çıkarıp yağladılar, 2 gün düzgün çalıştı sonra aynı oldu. Şu an aynı şekilde kontak zor açılıyor.

    4-Arka kapıdan gelen gıcırtı sesleri: 2 defa yağlattım gıcırtılar hala devam ediyor.

    5-Müzik sistemindeki ses kesintileri: Aynen devam ediyor

    6-Ön konsuldan gelen gıcırtı sesleri: Aynen devam ediyor.



    FIAT Grande Punto Aracımın Bitmeyen Arızaları! Alpcak [16 Ocak 2007, 09:00]
    Aralık 2006 da yılsonu kampanyasından faydalanarak bir grande punto dinamik (starjet) aldım. Bundan önce de Fiat Uno kullanıyordum. Bu araç ilk çıktığında gerçekten çok hoşuma gitmişti (tasarım olarak). Aracın kullanımı, konforu, performansı, tasarımı, donanımı gerçekten tatmin edici ve çok memnunum.

    Ancak aracım şu an 1900 kilometrede ve maalesef 2 defa servise gittim;

    1. Ön amortisörden gelen ses (aracın spor olması nedeni ile sert amortisörlü olmasından kaynaklanıyormuş, şimdilik idare ediyorum).

    2. Direksiyondan gelen ses (sağa sola çevrilince tıkırdama -hava yastığı ve direksiyon makarası ile ilgili olduğu söylendi, yapılacak).

    3. Frenlerden özellikle geri geri giderken fren yapınca gelen ses (balataların pürüzlü yüzeye sahip olması nedeni ile dendi. Balatalar temizlendi ama sesler hala devam ediyor).

    4. Sağ kapının anahtarla açılmaması (kumanda ile kullandığım için denemek hiç aklıma gelmemişti. Eminim çoğu kişi de denememiştir. Tesadüfen denediğimde çalışmadığını fark ettim (düzeltildi).

    5. Arka koltuğa biri oturunca kasislerde gelen ses (demir yüzeylerin birbirine teması imiş, koltuk altları izole edildi).

    6. Gösterge panelinin yerinde oynaması ve yüksek hızlarda pürüzlü yolda tıkırdaması (panel sıkıştırıldı).

    7. Benzin sarfiyatının beklentilerimden fazla olması (bu benim kullanımımdan kaynaklanıyor olabilir. Aracın gerçek performansına ve yakıt sarfiyat değerlerine yaklaşık 10.000 kilometre yapınca ulaşacağı söylendi).

    Sıfır bir arabada bu kadar sıkıntının olması gerçekten çok çok üzücü. Araç daha bir aylık ama nerdeyse ama artık orijinal demeye dilim varmıyor. Tek tesellim aldığım bayii ve servisinin (Yeni Ortadoğu) satış sonrası hizmetlerinin iyi olması. Bütün sıkıntılarımla yakından ilgilendiler ve sıkıntılarımın giderilmesi için çalışmalar devam ediyor. Haftaya da direksiyona bakılacak.

    Ayrıca araçla ilgili problemlerin (okuduğum ve duyduğum kadarı ile) bu kadar benzer olmasına rağmen Fiat’ın bu konuda bir önlem almamasını da yadırgadım. 2007 model aracı olanlarla da konuştum ve benzer sıkıntılar var deniyor. Bir sene geçmesine rağmen yeni üretimlerde bile aynı şikayetlerin yaşanması firmanın müşteri şikayetlerini dikkate almadığını düşündürüyor.

    Umarım bu yazdıklarım müşteri memnuiyetinin artırılmasında ufak da olsa bir katkı sağlar. Ve umarım benim de yaşadığım sıkıntılar bunlarla ibaret kalır.


    FIAT Grande Punto’da Arıza Üstüne Arıza! Cuygur35 [23 Aralık 2006, 09:00]
    2006 Mart ayında, grande punto’nun tanıtımından hemen sonra İzmir Poyraz Otomotive gittim. Tofaş'ın tanıtım nedeniyle doktorlar, üniversite öğrencileri, askerler gibi prestijli kesimlere(Türkiye’de toplam 200 araçla sınırlıydı sanırım) 2000 YTL ekstra bir indirim yaptığını öğrendim. Bu çok cazip geldi ve bir üniversite öğrencisi olarak 1.4 77hp 5k dynamic bir araç aldım. İlk etapta çok memnundum ve bu kısa süre içerisinde pek çok kişiye bu aracı maalesef tavsiye ettim.

    Zamanla sorunlar başladı, giderilen sorunlarım; direksiyon milinde boşluk, kapı bandı soyulması, kalkışlarda gelen ses. Giderilemeyen sorunlarım ise; kapı bandı 2 kez değişti sonunda kapı dışa alındı fakat estetik olarak kazalı görünümü var aracımda. Sanırım kapı üretim hatalı resmen birkaç milim dışarıda.

    Arka kapılar yapıldı ama tekrar zor açılmaya başladı, debriyaj kalkışlarda titreme yapıyor, klima açılır ve kapanırken garip sesler çıkartıyor. Araç sabahları zor çalışıyor, buna servisin cevabı normal oldu ve en önemlisi aracımla bir çukura girmekten korkuyorum. Kapılar, camlar, amortisörler, bagaj her yerinden sesler geliyor resmen gıcırtı şeklinde. Daha ufak sorunları yazmaya gerek duymuyorum ki var. İlk hafta biten kumanda pili, değişen silecek kolu, açık kalan torpido.

    Poyraz Otomotiv olarak her şekilde yardımcı oluyorlar tek mutluluğum bu, ama kalitesiz bir araca ne kadar yardım edebilirler ki? Aracım henüz 10000 kilometrede ve titizlikle kullanılıyor. Bu aracı aldığıma pişman oldum kredi borcu olmasa hemen satacağım. Umarım Tofaş yetkilileri beni buradan duyar ve aracımı fabrika da test edebilirler.



    FIAT Aracımın Sorunlarına Çözüm Bulunmuyor! eagle79 [08 Kasım 2006, 09:00]
    30 Mayıs'ta aldığım grande punto'nun sağ kapı ayna otomatik düğmesi yerinden çıktı, tıkırtı burcu değiştirildi, arka kapıların açılmaması vardı. Beyinde temassızlık vardı. Defalarca servise götürdüm hala aynı sıkıntılar devam ediyor, ilave sorunlarda eklendi tabii. Kapılardan ses geliyor, ön cam havalandırmasından tıkırtılar geliyor, sol kapı ayna düğmesi gene yerinden çıktı ve en kötüsü fan bilyesi dağılmış.

    Araba çalışırken fan da çalışmaya başladığı an araba titriyor ve gaz sesi artıyor. Ben aynı zamanda Artvin’de olduğum ve en yakın servis Rize’de olduğu için gidemiyorum. Bu problemler karşısında müşteri temsilciliğine problemlerimi dile getirdim ama ne bana yardımcı oldular ne de arabanın sıkıntılarına çözüm buldular.



    FIAT Grande Punto’yla Neredeyse Ölüyordum dandikpunto [26 Ekim 2006, 09:00]
    Haziran 2006’da aldığım grande punto’nun ön tarafından tıkırtılar geliyor, arka kapı kolları arızalı, torpido kapağı ayrık duruyor, durup dururken sağ aynanın alt kapağının ve sağ cam çevirme kolu fırlıyor.

    2 Ekim 2006 günü E-5’den Okmeydanı’na saptığımda, arabanın kayarak sağa sola savrulması ve kendi çevresinde dönmesi ile farklı sorunlar içinde olduğumu anladım. Güçlükle aracımı sağa çektiğimde arka tekerlerin motorin içinde olduğunu ve motordan motorin fışkırdığını gördüm. Geri dönüş devresi çıkmıştı.

    Normalde benim ölmüş olmam lazımdı. Hatalı sollama, sürat der geçerlerdi. Arabanın bu devresi değişti, ama yarın öbür gün süratli giderken, örneğin yağ devresinin patlamayacağını kim söyleyebilir ki. Tahmin edersiniz ki arabamı artık güvenle kullanamıyorum, çok düşük hızla kullanıyorum.

    Arabayı iade etme isteğim de karşılanmadı. Son olarak arabanın üst tavan döşemelerinde sarartılar görmeye başladım. Sanırım araba 9 bin km’de paslanıyor. Bakalım servis buna ne diyecek. Ne diyeyim "Fiat grande punto, arızada son nokta". "Fiat grande punto’m var ama, çok şükür bugün de ölmedim.



    FIAT Aracım 30 günde 4. Kez Servis Gördü! unetyasar [16 Ekim 2006, 09:00]
    9. ayın başında grande punto araç aldım. Almadan önce araştırırken grande puntonun tıkırtı burçlarının İtalya’ya özel olduğu Türkiye için Tofaş’ın ücretsiz değiştirdiğini okumuştum. Derken karar verdim ve aldıktan sonra da bunu servise talep ettim ve onunla beraber direksiyondaki titremeyi arıza olarak bildirdim. Fakat 1. serviste sadece direksiyon kutusunu sıkarak geçiştirdiler ve direksiyon yüksek hızlarda sertleşmeye başladı(ilk zaman yoktu).

    Peşinden aynı şikayetle 2. kez gittim yine sonuç yok. Bu sefer de direksiyon kutusunu yağladık diyerek geçiştirdiler ve titremeyle ilgili bana fabrikayı aradık bu bazı araçlarda yapıyor bazılarında yapmıyormuş bu bir sıkıntı değilmiş diye cevaplandırdılar. Sonunda bir hafta demeden 3. kez gittim. Nasıl yaptılarsa direksiyon sertliğini giderdiler ve 3. de tıkırtı burcunu değiştirme zahmetinde bulundular, fakat direksiyondaki titreme ve balatadan gelen sese bir şey yapmadılar.

    O aralarda Tofaş’tan servis anketi için aradılar ben de olan biteni anlattım. Onlar da yetkili kişilere bildirdiler ki fabrikadan aradılar ve bana yeni bir randevu verdiler ve tekrar gitmemi istediler. Ben de bir liste yaparak Antalya Birmot'a gittim fakat sorunlarımın bırakın yapılmasını şimdi de yenisi eklendi. Fren yaparken uğultu bayır aşağı hafifçe salıp fren yaptığımda sesler, sanki balatalar diskleri koparırcasına bir ses.%

    Şimdi benim merak ettiğim Birmot servisi bu arabaları yaparken test etmiyor mu yoksa işi bilen insanlar serviste görevli değiller mi? Ya da bazı arızaları yapıp bazılarını da sonramı yaparız tekrar gelir fabrika garantisinden tekrar para alırız mı (bu sadece bir yorum) diyorlar. Ve arayan o fabrika yetkilileri neden tekrar arayıp da nasıl oldu sıkıntınızı giderdiler mi diye aramıyor işlerini yarım bırakıyor (belki de servis bunu bildiği için uğraşmıyor, nasıl olsa fabrikadan bir daha aramazlar). Kısaca bu kadar yazmama ve alalı daha 30 gün olmasına rağmen hala balatalarım ötüyor hala direksiyonum titriyor hala amortisörlerde çok ses geliyor ve hala servise gitmeye korkuyorum, bir yerlerini düzeltmeden başka bir yerini bozacaklar diye.
    15.11.2006 unetyasar müşteri hizmetlerinizden aradılar bu arabanın krakteristlik özelliği olduğunu söylediler. bana kalsa bu çok inandırıcı bir sonuç değil ve bu sonucu benim bakıma götürüp sonuç alamadığım servise sorarak vardılar



    FIAT Grande Punto’nun Sorunları Bıktırdı! piankhy [12 Eylül 2006, 09:00]
    Mayıs ayında Ankara Kartaş Oto'dan 0 kilometre Fiat grande punto marka otomobil satın aldım. Aldığım andan itibaren ön takımdan gelen sesler, tıkırtı burcu adı altında garanti kapsamında değiştirildi. Bundan sonra ise kontak takılması, klimanın sesli çalışması, arka koltuklardan gelen sesler yüzünden her hafta servise gider oldum. Özellikle Ortadoğu Otomotiv şikayetlerime çözüm bulmaktan çok uzakken, Göztepe Otomotiv sürekli benimle ve şikayetlerimle ilgilenerek Tofaş adına benim gözümde tek olumlu yön oldu.

    Son olarak bugün köprüye girerken arabanın hararet göstergesi en tepeye çıktı. Motoru durdurun uyarısı yazdı ve yolda kaldık. Araba daha 8 bin kilometrede. Ben bu arabayı alırken en az 2 sene sadece bakımlarını yaptırırım diye almışken nerdeyse her hafta servise gider oldum. 0 kilometre arabanın arka koltuklarından 20 yıllık araba gibi ses geliyor, sürekli ufak da olsa problemlerle karşılaşıyorum. Araba bende resmen stres kaynağı oldu. Fiat’ın müşteri hizmetlerine yazdığım maillere cevap bile gelmedi.



    FIAT Grande Punto Aracım Sıfır Olmaktan Çıktı! tunner [24 Ağustos 2006, 09:00]
    Nisan ayında sıfır 2006 model Fiat grande punto araç satın aldık. Bu araç 2 gün soran ön takım sorunu çıkardı ve Birmot’a götürdük. Sanırım tıkırtı burçları değişti ve 10.000 kilometre ilk bakıma kadar kullandık. Bu arada araçtaki sorunlar arttı.

    Direksiyonda boşluk, ön takımda yine sesler, göğüste sürtme sesleri, lastiklerde inanılmaz kayma eğilimi ve aşırı bir kötü plastik kokusu. Sıfır bir araçta olmaması gereken her şey. Şimdi vites kutusunda sorun var ve sökülecek. Ayrıca bir gün tüm göstergeler yaklaşık 1 saat süreyle iptal oldu. Şimdi siz bu araca sıfır diyebilir misiniz? Bu yazıyı İtalya’ya da göndereceğim. Bir daha asla Fiat araç satın almamak üzere.



    FIAT Aracım 45 Günden Beri Serviste Bekliyor! madly07 [02 Ağustos 2006, 09:00]
    grande punto arabam alalı 3 ay oldu. Geçen ay arka kapıdan kaza yaptım. Olmayacak diye bir kaide yok. O gün bugün parçası bulunmadığı için serviste yatıyor. Yeni araba çıkarıyorlar ama parçası yok. servisten ne zamanda geleceği belirsiz.



    FIAT Grande Punto Aracım Sıfır Kilometre Olmasına Rağmen Arızaları Bitmiyor! selin [10 Temmuz 2006, 09:00]
    Düşününki sıfır kilometre araç alıyorsunuz ve alttan acayip sesler geliyor. Ertesi gün geri gidiyorsunuz, direksiyon burcunun bozuk olduğu söyleniyor ve değiştiriliyor. Daha sonra aracın performansı çok kötü olduğundan 1 ay sonra tekrar gidiyorsunuz. Bu sefer aracın debimetresindeki arızadan dolayı kötü gittiği söyleniyor sipariş veriliyor ve değiştiriliyor.

    Bu arada klimadan gelen uğultulu sesinde klima kompresörünün bozukluğundan kaynaklandığı söyleniyor ve o da değişiyor. Bu arada yanlış anlamayın sıfır kilometre grande puntodan bahsediyorum 5 yaşında bir araçtan değil.



    FIAT Grande Punto Sandığım Gibi Değilmiş? balev30 [21 Haziran 2006, 09:00]
    Yaklaşık 2 ay önce dizel Active grande punto aracımı satın aldım. 2 hafta sonra sağ ön tekerlek tarafından takırtılar gelmeye başladı. Ayrıca direksiyondan da sesler gelmeye başladı. Servise götürdüğümde tıkırtı burcunun değişmesi gerektiği söylendi. Sıfır kilometre arabada bu olur mu dediğimde " bunlar İtalya’dan gelirken sert burç konuluyor o nedenle burada değiştiriyoruz" dediler. Peki direksiyona ne demeli? Cevap yok.

    Aradan 1 ay geçti şimdi de araç boşta çalışır durumda iken birden motora yük biniyor. Kilometre 100 km/h i gösteriyor, direksiyon cityden çıkıyor ve müzik sesi birden yükseliyor. Yani kabus gibi. Bakalım şimdi ne diyecekler? Bu arabayı değiştirmek istiyorum. Acaba iş işten geçti mi?


    -----------------------------------------------------------

    Yeterli mi abi?
    Fiat'a alerjim yok Bülent abi, sen koydun diye bende dayanamadım.
    Konu viper tarafından (13/08/2007 Saat 16:30 ) değiştirilmiştir.
    ------------------------------
    '''ViPeR'''

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. Sigaraya Zam : Paket Başına 1.5 TL
    BabyShee tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 03/05/2012, 01:39
  2. 206tımın başına gelenler :(
    ntcn 17 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 12/09/2010, 01:18
  3. Sıcak başına vurdu:))
    kartalli2001 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 14/10/2009, 00:11
  4. Talihsiz hırsızın başına gelenler
    kadoku tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 13/09/2008, 20:23
  5. Puntomun başına gelenler:(
    kaaneroglu_15 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 16/07/2007, 14:47

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com