Buraya
SABAH - 18/06/2006 - Multijet'le tüketim yüzde 10 düşüyor
bir de buraya bakabilirsiniz
ÖdevSitesi - multijet - 115239
Forumda aradım ancak herhangi bir bilgiye ulaşamadım. Multijet teknolojisi basit olarak nasıl anlatılabilir, bilgi ve dokümana sahip arkadaş varsa paylaşabilir mi acaba ??
Buraya
SABAH - 18/06/2006 - Multijet'le tüketim yüzde 10 düşüyor
bir de buraya bakabilirsiniz
ÖdevSitesi - multijet - 115239
- gm ile fiat'ın beraber geliştirdiği, opel'in cdti kısaltmasıyla, fiat'ın multijet olarak nitelendirdiği yeni nesil dizel motor... 1,3 70 hp'lik versiyonu, ülkemizde fiat palio, fiat albea, fiat punto ve opel corsa'da bulunmaktadır.
(KAYNAK EKSİSOZLUK)
- on puskurtmenin yakilmaya ba$lanmasindan sonra silindirlere asil yakit puskurtmesi yapildigindan multijet adini almi$tir. cok yeni bir teknoloji degildir. lancia'nin ypsilon modelinde de 1.3 litre hacimli modeli kullanilir.
- teknoloji harikası bir motordur... hali hazırdaki dizel motorlar benzinli kardeşlerine nazaran çok daha yüksek bir verimle çalışırken bununla yetinmeyen mühendisler daha yüksek yanma sıcaklıklarına commonrail sistemiyle ulaşmış ve ortaya rakipsiz bir motor çıkmıştır... tatmin edici turbo beslemesi sayesinde 1.3 litre hacimli bu motor size ekonomi ve perfonrmansı bir arada sunacak... ayrıca 1.9 litre hacimli aynı motor jtd olarak geçmektedir
- beklenilenden fazla performans veren motor.yaninda hediye olarak 1 depo yakit ile 800km gitme olanagi sagliyor(ekonomik kullanimda, 1.3 multijet)ALBEa ile bir depo ki sanırsam 50 litre 1000km civarı yol kat ettiğim, tatlı motorcuk.
eskiden hani golf 2 zamanı dizeller artık çok geride kalmış. 5 kişi ile bile o 1.3 lük motor zorlamandan, kasmadan yol alır olmuş, tebrikler. yoksa insan yaw 1,3 ile bu kendini zor taşır be derken ,basıp gidiyor. tabi bunda sanırım dizelin yüksek torkuda önemli bir konu.
yani turbodizel her eve lazım; düşük yakıt, yeterli güç ve tatmin edici tork. tabiki albea,palio tarzı makineler için geçerli. alıp golf'ü bu tarz bi motor kullaırsan sana da ona da yazık olur.
küçük arabaların şeker motoru...
Sadece küçük bir ekleme,
"Commonrail" sisteminin fiat ar-ge sinde geliştirildiğini ancak yeterli yatırım yapılmadığı için patent'i Robert Bosch tarafından alınmış ve geliştirilerek şu an tüm dünyaya satılmaktadır...
"What we do in life, echoes in eternity"
Biraz da multijetin içerdiği teknoloji olan common railden bahsedeyim:
yeni nesil dizel motorlarda kullanilan bir yakit enjeksiyon sistemi.bir yuksek basincli yakit pompasi, buradan silindirlere giden metal yakit borulari ve yanma odalarina bagli, zaten yuksek basicla puskurtulmeyi bekleyen yakitin yanma odasina giri$ine izin veren elektromanyetik kontrollu ( en son versiyonunda piezoelektrik kontrollu) enjektorlerden ve bu enjektorlere komuta eden kontrol bilgisayarindan olu$an bir sistemdir.
sistemin ortak yol olarak adlandirilmasinin sebebi ise $udur: yakit, pompadan silindirlere kadar, ortak yakit borusu icinde,her zaman yuksek basinc altinda beklemektedir (1500 bar civarlarinda ve bu deger her yeni nesil sistemde giderek artmakta). yakiti silindirlere puskurten enjektorler elektronik kontrollu olduklari icin, motor kontrol programlariyla, degi$ik yuk durumlarinda farkli miktarlarda yakiti kolayca saglayabilirler.
puskurtulen yakitin yuksek basincli olmasi, daha kolay yanmasi ve yanmami$ atik birakmamasi sebebiyle istenen bir $eydir: ne kadar yuksek basinc olursa o kadar iyi.boylece daha verimli ve daha temiz dizel motorlarin onu acilmi$tir.
bu sistemin, daha once dizellerde kullanilmayan kontrol elektronikleri ile cali$masi ba$ka faydalar da saglami$tir : duzensiz yanmayi tesbit eden sensorlerden gelen bilgiler dogrultusunda yakit puskurtme zamanlamasiyla oynanip daha sessiz cali$ma saglanabilmi$tir.
ilk olarak alfa romeo ve bosch i$birligiyle geli$tirilip kullanilmi$tir, delphi ve bosch automotive gibi ureticiler taraan uretilmektedir, $u an dizel motorlardaki en yaygin yakit sistemidir, dizel motorlarin bugunku populerliginde en onemli rolu oynami$tir, ve dizelin gelecegidir.
Teşekkür ederim herkese..
Arkadaşlar alıntıların altına kaynağını belirtin bence...
"What we do in life, echoes in eternity"
mustafanın alıntılar ekşisözlükten. benimkiler direkt link zaten
Common-rail i fiat buldu ancak çok yüksek basınçlara dayanıklı enjektör tedarik etmesi gerekti.
bu basınç parmağınızın ucu ile 1 tonluk yük taşıma ile eştir.
yeterli yatırım yapılmadığı için bosch a patent satılmadı.
bu sistemin seri üretime geçebilmesi için patent bosch a satıldı.
Yani doblolarda'da var aynı motor nasıl taşıyo o arabayı şaşıyorum valla yokuşlarda falan nasıl gidiyo o araba hayret valla
Torkuyla gidiyor Oğuzhan
valla motorun küçüklüğüne göre bizim arabalarımız bayağı güçlü ve maksimum oranda seri... daha neolsun...
2007 Grande Punto Dynamic 1.3 75 hp Titanyum Gri ...
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri