1. gm ile fiat'ın beraber geliştirdiği, opel'in cdti kısaltmasıyla, fiat'ın multijet olarak nitelendirdiği yeni nesil dizel motor... 1,3 70 hp'lik versiyonu, ülkemizde fiat palio, fiat albea, fiat punto ve opel corsa'da bulunmaktadır.

  1. on puskurtmenin yakilmaya ba$lanmasindan sonra silindirlere asil yakit puskurtmesi yapildigindan multijet adini almi$tir. cok yeni bir teknoloji degildir. lancia'nin ypsilon modelinde de 1.3 litre hacimli modeli kullanilir.
  2. teknoloji harikası bir motordur... hali hazırdaki dizel motorlar benzinli kardeşlerine nazaran çok daha yüksek bir verimle çalışırken bununla yetinmeyen mühendisler daha yüksek yanma sıcaklıklarına commonrail sistemiyle ulaşmış ve ortaya rakipsiz bir motor çıkmıştır... tatmin edici turbo beslemesi sayesinde 1.3 litre hacimli bu motor size ekonomi ve perfonrmansı bir arada sunacak... ayrıca 1.9 litre hacimli aynı motor jtd olarak geçmektedir
  3. beklenilenden fazla performans veren motor.yaninda hediye olarak 1 depo yakit ile 800km gitme olanagi sagliyor(ekonomik kullanimda, 1.3 multijet)ALBEa ile bir depo ki sanırsam 50 litre 1000km civarı yol kat ettiğim, tatlı motorcuk.

    eskiden hani golf 2 zamanı dizeller artık çok geride kalmış. 5 kişi ile bile o 1.3 lük motor zorlamandan, kasmadan yol alır olmuş, tebrikler. yoksa insan yaw 1,3 ile bu kendini zor taşır be derken ,basıp gidiyor. tabi bunda sanırım dizelin yüksek torkuda önemli bir konu.

    yani turbodizel her eve lazım; düşük yakıt, yeterli güç ve tatmin edici tork. tabiki albea,palio tarzı makineler için geçerli. alıp golf'ü bu tarz bi motor kullaırsan sana da ona da yazık olur.

    küçük arabaların şeker motoru...
(KAYNAK EKSİSOZLUK)