Hocam baktım ben sizin o dediğiniz şeye, o swich değil o bagajı dengelemek yada sabitlemk için olan birşey. Anhtar kilitin içersinde. Tornavidayla dili itekledim kapalı konuma geldi lamba söndü açtım yandı. Olay kilit mekanizmasının içimde bitiyor.
Mobil olarak cevapladı
M.YILDIRIM
Kaan arkadaşımız sağolsun bir takım bana gönderdi. Yarın monte edeceğim inşallah. Huzurunuzda tekrar teşekkür ediyorum.
![]()
SENİ ÇOK SEVİYORUM ÇANAKKALE !
Havanın biraz güzelleşmesiyle gaza gelip bagaj kapağının iç kısmınını ve bagajın sol tarafındaki döşemeyi söktüm. 12 voltla çalışan bir lamba buna bağlı kablolar yardımıyla elektrik ve tetikleme mekanizmasını anlamaya çalıştım. Ama maalesef tüm çabalarıma rağmen bagaj kilidinin açılmasıyla lambayı yakacak elektriğin nereden geldiğini anlayamadım. Yani soruna çare bulamadım ama belki çektiğim resimler diğer arkadaşlara da yol gösterip sorunumuza çare bulmak için başlangıç olabilir.
Öncelikle, sol arka yolcu emniyet kemeri makarasının orada ne idüğü belirsiz bir soket buldum. Bu soket ne işe yarar gerçekten merak ediyorum. İçerisinde sadece tek kablo var ve yanlış hatırlamıyorsam sarı-kahverengi renkliydi. Resimler aşağıda:
Bagaj kilidinde ise şöyle bir durum söz konusu: Kilide giden bir soket var. Bu sokette 3 kablo mevcut. İlk iki kablo kilidin açılmasını sağlayan elektriği ileten + ve - kutuplar. 3. kablonun ne işe yaradığını anlayamadım. Sokette bir de 4. kablo yuvası var ama boş. Mevcut kablolarla çeşitli kombinasyonlar yaptım ama bagaj açıldıktan sonra sürekli elektrik gelen, yani bagaj lambasını yanık tutacak ve bagaj yeniden kilitlendikten sonra elektriği giden bir kablo bulamadım. Kilidin ve soketin resimleri aşağıda, o kadar şeyi söküp takarken parmağı da kanatmışım
Bagaj lambası ve tesisatı olan arkadaşlardan, bagaj kapağının içerisindeki plastik kısmı söken olursa, bir zahmet karşılaştırsın ki bizimkilerden farkı neymiş görelim...
Konu kayya tarafından (25/03/2013 Saat 00:52 ) değiştirilmiştir.
Ya herkes sorununu çözdü ya da herkes unutup kabul etti durumu![]()
Yok be abi aslında 3 4 arkadaşta gördüm arka bagajdaki lambanın ya dibinden yada kablosunu sıyırıp alınan 12v ile şerit ledleri bağladılar ve olay çözüldü çok basit
Bende öyle yaptım. . .
Bu olayı bende çözemedim. Havalar biraz da güzelleşsin. Açık havada inceleyeceğim ..
2012 - Grande Punto 5P 1.3 Multijet 75HP S5 E4 + Skydome + FullKit.. " Devir ekonomi devri " ..
2003 - Palio Sporting 120 HP + Allah ne verdiyse .. " Onun tadı başkaydı " ..
Keşke bizim de bagajda lamba olsaydı, dibinden hat çeker ledleri istediğim yere yapıştırırdım
Bizim sorunumuz, bagajda hiç lamba olmaması. Hat da yok. Ama mekanizma çalışıyorsa hattı ve lambayı biz çekip led yerleştirmeyi planlıyoruz. Yukarıdaki çalışmayı bu nedenle yaptım ve resimleri de bu nedenle çektim ki ilgisi alakası olan ve aynı durumda olan arkadaşlar belki bir çözüm bulabilirler.
Ama şu konuda net bilgi ihtiyacım var.
1) Bizimki gibi lambası hiç olmayan puntolarla, lambası olan puntoların kilit mekanizması aynı parça koduna mı sahip?
2) Bagajında lamba olan arkadaşlar, kilide giden soketteki 4. kablo yuvası boş mu yoksa orada fazladan bir kablo var mı?
3) Bagaj tesisatı, lambayı nasıl tetikliyor?
* Lambada sürekli + elektrik var ve bagaj kilidi açılınca buradan lambaya giden kablodan şaşelenerek mi yanıyor?
* Lamba şaselenmiş durumda ve kilit açılınca kilitten lambaya giden kablodaki + elektrik lambaya ulaşınca mı yanıyor?
Şu, EPER miydi neydi, şemaları ve parça kodlarını görebilen arkadaşlar ilgilenebilirse, uğraşmaya değip değmeyeceğini baştan anlayabiliriz. Kilit mekanizması lambayı yakacak tetiklemeye sahip değilse, yani farklı parça kodlu kilitler kullanılmışsa, hiç uğraşmayalım.
Önümüzdeki haftasonu hava güzel olursa ve de boş zamanım olursa yeniden söküp çeşitli denemeler yapacağım. Umarım sigortayı attırmam, ampermetre vs. cihazım yok. Deneme yanılma yöntemiyle çözüm bulmaya çalışacağım...
Kaya bey sizin dediğiniz durum bagajında lambası olmayanları mı kapsıyor. Yani benim araçtaki gibi bagaj lamba yeri var ama ne lamba ne tesisatı var servise gittiğimde kilitte mekanizmanın olmadığı elektrik çekilse dahi bagaj kilidinin değişmesi gerekeceği söylenmişti maliyeti 250 TL felan tutar demişlerdi eğer sorun aynı sorun çözümüde varsa ve çözülürse süper olur.
Not mesajımı yazarken siz mesaj yazmışsınız ben üstteki mesajı görmemiştim.
Servisin, kilitte mekanizma olmadığını söylemesine üzüldüm. Birkaç servisten daha teyit edebilirsek işe girişip girişmemeyi düşünebiliriz. Gerçekten öyleyse, yeni kilit al, hat çek vs.. uzun ve masraflı iş... Mevcut kilitle bu işi çözebileceksek, o zaman tadından yenmez![]()
Peki şöyle birşey olsa sonuçta elimizdeki kumandadan bagaj kilit mekanizmasını tetikleyen bir yapı var ve bagaj açma tuşuna basında devreye giriyor. Burada bagaj açma tuşuna basınca otomatik çalışan sensörlü bir lamba düşünülemez mi elektiriği tavan lambasından çekilmiş sensör karanlıkta 3 dakika çalışacak sonra elektiriği kesecek ama sadece kumada kilidi tetiklenince. Elektronik ve devrelere uzağım ama yapılabilir gibi.
Umarım böyle devrelerle uğraşmaya hiç gerek kalmaz...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri