o cizgi bendede varservise gittigimde onun için gitmiştim ama ücretsiz city motorunu değiştirdiler
![]()
Merhaba arkadaşlar. Daha önceleri konu açılmış ama eski yıllara ait. Konuyu hortlatmaktansa yeni bi başlık altında bu sorunu yaşayan arkadaşları bi araya getirip (city arızasında olduğu gibi) birlik halinde hareket etmenin daha doğru olacağını düşündüm.
Aracım 2006 model grande punto. 106.000 de aracın ikinci sahibiyim. Aracı alalı 2 yıl oldu. garantisi devam etmiyor. aracı ilk aldığım zamanlarda hafif bi çizik vardı. ve ben önemsemedim. sonraları o çizik çatlağa dönüştü ve git gitgide büyüyor. kesinlikle bi baskı bi darbe o bölgeye olmadı. Bence fabrikasyon hatası. çünkü 2006 model bi araç alıyorsun ve 5-6. yılında çatlak oluşuyor. en kısa zamanda servise gidip göstereceğim. Gitmeden önce benim durumumda olup da (garantisi biten) bu ve buna benzer sorunları yaşayıp servisteki işlemlerini , belgelerini hatta diyaloglarını burada paylaşırsa mağduriyetimizi bilinçli bi şekilde gidermiş oluruz.
herkese saygı ve selamlar.
o cizgi bendede varservise gittigimde onun için gitmiştim ama ücretsiz city motorunu değiştirdiler
![]()
bende de o çizgi mevcut ama çatlak şeklinde değil inceden bir çizgi var ilerde çatlarmı bilmiyorum aracım 2008 active..
kronik hastalıklardan biri. servise kabul ettirmek zor olacaktır ama çok araçta mevcut gerçekten bu çizik. güneşten korumaya ve bilmediğiniz, kalitesi kanıtlanmamış şeyleri sürmekten uzak durun bence.
bendeki çatladı bile çizgi şeklinde başlıyor ayrılıp büyümeye devam ediyor![]()
2008 ve öncesinde var sanırım bu problem
Çok tirajıkomik bir durum yıllardır kuş serisinin ön göğüsteki çatlakları ile kullandık yıllar geçti ama fiat yine fiat mış. Sırf bu yüzden arabamı satabilirim.
Görülüyor ki herkes bu durumdan şikayetçi. imkanı olan arkadaşlardan ricam lütfen aracınız modelini yazıp oluşan çiziğin veya çatlağın fotoğrafını burada paylaşabilirmiyiz. Ben kısmetse yarın paylaşacağım.
Amacımda şu, hepimiz farklı illerden yaşıyoruz. ve hemipizin bir araya gelmesi çok zor. ama organize olup aynı zaman dilimizde servislere başvurup, belgelerimizi alıp en azından baş vuran kişi sayısını bilip fiat merkez yetkililerine sorunun ne derece kronik bir sorun olduğunu ve başvuran sayısındaki artışı gösterip bi yaptırım uygulatabiliriz. olmadı hakem heyetlerine hepberaber başvurup birbirimizin davalarını ve araçlarını örnek gösterebiliriz. Ama öncelikli olarak resimleri paylaşalım. Servislere ilk olarak o resimleri bi şekilde gösterip ilk başvurumuzu yapalım, sonra fiata resimlerle birlikte mail atalım.
arakadaşlar kimse parayı kolay kazanmıyor. 1500 tl az para deil. lütfen birlik olalım ve hakkımızı arayalım. Lütfen bu konuda beraber hareket etmek isteyen arkadaşlar bu başlık altında toplanıp bu duruma destek olmak istediklerini belirtsinler. ayrıca birmirimizle irtibat içerisinde olmamız lazım.
Saygı Ve Sevgiler.
bendede 2006 active var 1 gün içinde çatlak oluştu ve airbag kısmıda az da olsa şişmeye başladı fiat mesaj attım aynı gün beni cepten aradılar konuyu anlattım üretim hatası olduğunu söyledim onlarda kim söyledi bende götürdüğüm özel servis söyledi dedim en yakın servise gitmem gerektiğini söylediler ama gıtmedim çünkü ücret talep edeceklerini adım gibi biliyorum. ama yine de bi servisle görüşeceğim bakalım ne diyecekler.
ön göğüs çatlağının sebebi güneş arkadaşlar. Araçlarınızı koruyun. Güneşliksiz bırakmayın. Bu tip şeyler olabilir. Malzeme plastik malzeme sonuçta. Torpido kısmının malzemesi ile airbag bölgesi malzemesi farklıdır. Bunlar birbirine kaynatılır. Üretim metodu budur. Araçlarımızın içi 90dereceye varan sıcaklıklara maruz kalıyor yazın güneş altında. Takdir edersiniz bu da plastiğin çarpılabileceği sıcaklık değeridir. Buna yapılabilecek birşey yok, müşteri kaynaklı sorun diyeceklerdir. Yetkili servis yapmaz ama size onaralım derlerse ki onarılır, SAKIN yaptırmayın. Bunun çözümü tüm torpidonun değişmesinden geçer. Boşuna ümitlenmeyin derim. Kötü görüntüden başka zararı olmayacaktır.
Önceki araçlarım fiat uno. Alfa 146. Fiesta Flair. Fiesta titanyum. Accent era idi ayrıca babam yıllarca 98 corolla kullandı hiçbirinde airbag üzeri çatlayıp açılmadı açıkçası hiç güneşten de korumayız arabaları. Ama şu anda kullandığım Puntoda airbag izleri var ve yakında buda çatlayacak. Bu araba benim sinirlerimi zorlamaya başladı.
bende de var o çatlak 6-7 cm kadar, tek çizgi halinde. Sanki airbag açılmış ta patlayamamış gibi...
Düşüncenize katılmıyorum. Arabayı güneşte korumamız lazım. nasıl koruyacagız. benim araç kullanma periyodum gün içerisinde saat 12:30 ve 16:00 arasında. hadi aracı park edince güneşten koruduk peki ya seyir halinde nasıl yapacaz bu işi. ayrıca elin wv' si fordu toyotası v.b. eski ve yeni modellerinde bu sorunun olmamasının sebebi güneşten hep kordukları içinmi. yada airbağlerinin olmamasımı. yoksa kaliteli malzeme ve işcilikmi. çatlayacak olsa başka yerden de çatlar herkseste ola ola airbag bölümü olaması tesadüfmü?. bariz malzemenin o airbag bölümünü kötü işcilikle monte edilmesi aşikar.
Resimleri çekip koymakta fayda var benim aracımda böyle bir sorun yok ama olmayacağı anlamına gelmez hepimiz duyarlı olalım bence.
Badem yağıyla torpidonuzu her daim besleyin ve güneşlik kullanın... Puntoların torpidosu çok sert ve ince bir plastikden yapıldığı için çatlaması muhtemel. Bu yüzden korumak gerekiyor![]()
Tipo 1.6 SLXie MPI & Grande Punto 1.4 Fire & Bravo T-Jet Dynamic
siz 12.30-16.00 arasında kullanırken o arabanın için 90 dereceye çıkıyor ve siz de içinde duruyorsanız sizi takdir ederim. Bunun işçilikle alakası yok, üretim hatası olsa çok yüksek oranlarda meydana gelen bişey olurdu (örn: city dual drive arızası) VW Ford Toyota tercih edin eğer beğenmiyorsanız, çok kişinin bu aracı tercih etmesinin sebebi stil, donanım ve fiyat/performans oranıdır. Zaten dikkat ederseniz, eski araçlarda şu an kullanılan tipte plastik malzemelerden torpido yapılmıyordu. Yolcu airbag'inin standart olması 10yıllık bir süreçten ibarettir. Ondan öncekilerde 2farklı malzemenin kaynatılmasıyla oluşan bir torpido paneli yoktu. Çatlayacak olsa başka yerden çatlar ne demek, ben neden çatladığını anlattım. Başka yerden çatlaması imkansız zaten. Eğer denemek istiyorsanız, direksiyon göbeğinin kenarlarına da bastırın, çatlar. Normal bunlar. Bu tip torpido çatlakları başka marka/modellerde de meydana geliyor. Ben size net söylüyorum, arabayı çatır çatır güneşte bırakırsanız çatlar. Bir güneşlik sermek bu kadar zor olmasa gerek. Yada camları biraz aralık bırakmak... Her hatayı üretici firmaya atmak en kolayı. Fiat'ın torpidosu çatlar, Skoda EPC hatası verir, Polo'nun boğaz kelebeği problemlidir, Cliolarda da bu çatlaklar var vs vs. Bilmediğiniz konularda ahkam kesmek çok kolay. İşçilik hatası değil bu. Bu torpidonun nasıl üretildiğiyle ilgili en ufak fikriniz var mı da kesin işçilik diyorsunuz?
Konu tonymontana tarafından (27/09/2012 Saat 01:07 ) değiştirilmiştir.
yeni fiestanın ön göğüse parmağını bastır parmak malzemenin içine giriyor, kalite farkı bu olsa gerek.
Nedense o kadar kalite farkı bu kadarcık (1080 tl) fiyat farkıyla alınıyor ne komik
fiat punto 5K LOUNGE 1.3 MULTIJET 75HP 38.520 tl
ford fiesta TİTANYUM 1.4 TDCİ 70HP 39.600 tl
Yazını okuyunca bir an fiat servisinde oradaki ustalardan biriyle konuşuyorum sandım. Bu kadar yanlı olamanızı anlayışla karşılıyorum.
Doğrudur herkes fiat markayı f/p sebebiyle tercih ediyor. ama fiyat diğerlerine göre ucuz olması malzemeyi kötü kullanma haklarını onlara vermez. Araba seri üretimde hertülü şartlar göz önüne alınarak üretilir. Okadar mühendis 90 derece sıklalığı -20 derece soğukluğu hesaba koymak zorunda. arabayı çatır çatır güneşten koru diyorsun peki araç seyir halinde nasıl koruyacağını burada öğrette bilelim. City arızasına üretim hatası diyorsun. peki servis ilk zamanlarda ne diyordu onu biliyormusun. aracı devamlı city fonksiyonunda kullanıldığından kaynaklanan bir sorun diyordu. bu durum ilk başta çıktığında böyle geçiştirildi. ama sonra sorun artmaya başlayınca kronik oldu. bu torpido çatlaması şuan yavaş yavaş artmakta. kimiside eline dahi süremiyor , hatta bazılarıda devamlı güneşten seyir halinde bile koruyor aman benimkide çatlamasın diye. ama 1 ama 6 sene sonra çatlayacak. benim demek isteğim her malzememin bi ömrü vardır. ama bu kadar kısa sürede olmaması lazım diyorum. Fiat şuan sorunun yüzde 50 sini ödemeyi kabul ediyor. hataları olmadığını bilen bir firma neden böyle birşey yapsın. ilk başlrda city sorunda yaptıkları taktik, şimdi ücretsiz değiştiriyorlar.
Benim amacım polemik yapmak deil. marka kötülemekte deil. Aracımdan çok memnunum. Amacım hep birlikte hareket ederek sorunlarımızı gidermek. Yetkili üretici her sorunu kullanıcıya yıkması onlarında kronikleşmiş bir sorunu bence. bu çoğu firmada aynı.
basit bir anı ile bitiriyorum.
. Arkadaşım telefonu bozuluyor firmaya yolluyor , telefon servis dışı, neden su teması var , suya düşmedi diyor arakadaş telefonla konuşurkan kulağınıza koyduğunuzda terden oluşan sıvı etkilemiş diyor. güldük, yahu ben bu telefonu sıvı kaçmasın diye kulağımla konuşmayacaksam neremle konuşacam. Kulaklık kullanabilirsiniz diyor.
aracın gögsü çatlayacak diye güneş te kullanmayacaksam nezaman kullanacam...
herkese saygı ve sevgiler.....
Bu arada Adanalıyığh gardaş, bu sıcaklar bizi etkilemez.![]()
Konu KistaK tarafından (27/09/2012 Saat 14:32 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri