45 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Gögüsteki Yolcu Airbag Çatlağı veya Çiziği Hk.

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    İbrahim KISTAK
    KistaK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/01/2011
    Mesajlar
    22
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 6

    Standart

    Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ön göğüs çatlağının sebebi güneş arkadaşlar. Araçlarınızı koruyun. Güneşliksiz bırakmayın. Bu tip şeyler olabilir. Malzeme plastik malzeme sonuçta. Torpido kısmının malzemesi ile airbag bölgesi malzemesi farklıdır. Bunlar birbirine kaynatılır. Üretim metodu budur. Araçlarımızın içi 90dereceye varan sıcaklıklara maruz kalıyor yazın güneş altında. Takdir edersiniz bu da plastiğin çarpılabileceği sıcaklık değeridir. Buna yapılabilecek birşey yok, müşteri kaynaklı sorun diyeceklerdir. Yetkili servis yapmaz ama size onaralım derlerse ki onarılır, SAKIN yaptırmayın. Bunun çözümü tüm torpidonun değişmesinden geçer. Boşuna ümitlenmeyin derim. Kötü görüntüden başka zararı olmayacaktır.
    Düşüncenize katılmıyorum. Arabayı güneşte korumamız lazım. nasıl koruyacagız. benim araç kullanma periyodum gün içerisinde saat 12:30 ve 16:00 arasında. hadi aracı park edince güneşten koruduk peki ya seyir halinde nasıl yapacaz bu işi. ayrıca elin wv' si fordu toyotası v.b. eski ve yeni modellerinde bu sorunun olmamasının sebebi güneşten hep kordukları içinmi. yada airbağlerinin olmamasımı. yoksa kaliteli malzeme ve işcilikmi. çatlayacak olsa başka yerden de çatlar herkseste ola ola airbag bölümü olaması tesadüfmü?. bariz malzemenin o airbag bölümünü kötü işcilikle monte edilmesi aşikar.

  2. #2
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    Alıntı KistaK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Düşüncenize katılmıyorum. Arabayı güneşte korumamız lazım. nasıl koruyacagız. benim araç kullanma periyodum gün içerisinde saat 12:30 ve 16:00 arasında. hadi aracı park edince güneşten koruduk peki ya seyir halinde nasıl yapacaz bu işi. ayrıca elin wv' si fordu toyotası v.b. eski ve yeni modellerinde bu sorunun olmamasının sebebi güneşten hep kordukları içinmi. yada airbağlerinin olmamasımı. yoksa kaliteli malzeme ve işcilikmi. çatlayacak olsa başka yerden de çatlar herkseste ola ola airbag bölümü olaması tesadüfmü?. bariz malzemenin o airbag bölümünü kötü işcilikle monte edilmesi aşikar.
    siz 12.30-16.00 arasında kullanırken o arabanın için 90 dereceye çıkıyor ve siz de içinde duruyorsanız sizi takdir ederim. Bunun işçilikle alakası yok, üretim hatası olsa çok yüksek oranlarda meydana gelen bişey olurdu (örn: city dual drive arızası) VW Ford Toyota tercih edin eğer beğenmiyorsanız, çok kişinin bu aracı tercih etmesinin sebebi stil, donanım ve fiyat/performans oranıdır. Zaten dikkat ederseniz, eski araçlarda şu an kullanılan tipte plastik malzemelerden torpido yapılmıyordu. Yolcu airbag'inin standart olması 10yıllık bir süreçten ibarettir. Ondan öncekilerde 2farklı malzemenin kaynatılmasıyla oluşan bir torpido paneli yoktu. Çatlayacak olsa başka yerden çatlar ne demek, ben neden çatladığını anlattım. Başka yerden çatlaması imkansız zaten. Eğer denemek istiyorsanız, direksiyon göbeğinin kenarlarına da bastırın, çatlar. Normal bunlar. Bu tip torpido çatlakları başka marka/modellerde de meydana geliyor. Ben size net söylüyorum, arabayı çatır çatır güneşte bırakırsanız çatlar. Bir güneşlik sermek bu kadar zor olmasa gerek. Yada camları biraz aralık bırakmak... Her hatayı üretici firmaya atmak en kolayı. Fiat'ın torpidosu çatlar, Skoda EPC hatası verir, Polo'nun boğaz kelebeği problemlidir, Cliolarda da bu çatlaklar var vs vs. Bilmediğiniz konularda ahkam kesmek çok kolay. İşçilik hatası değil bu. Bu torpidonun nasıl üretildiğiyle ilgili en ufak fikriniz var mı da kesin işçilik diyorsunuz?
    Konu tonymontana tarafından (27/09/2012 Saat 01:07 ) değiştirilmiştir.

  3. #3
    Onur Ö.
    Kablonet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/08/2011
    Yaş
    36
    Mesajlar
    233
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 60

    Standart

    Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    siz 12.30-16.00 arasında kullanırken o arabanın için 90 dereceye çıkıyor ve siz de içinde duruyorsanız sizi takdir ederim. Bunun işçilikle alakası yok, üretim hatası olsa çok yüksek oranlarda meydana gelen bişey olurdu (örn: city dual drive arızası) VW Ford Toyota tercih edin eğer beğenmiyorsanız, çok kişinin bu aracı tercih etmesinin sebebi stil, donanım ve fiyat/performans oranıdır. Zaten dikkat ederseniz, eski araçlarda şu an kullanılan tipte plastik malzemelerden torpido yapılmıyordu. Yolcu airbag'inin standart olması 10yıllık bir süreçten ibarettir. Ondan öncekilerde 2farklı malzemenin kaynatılmasıyla oluşan bir torpido paneli yoktu. Çatlayacak olsa başka yerden çatlar ne demek, ben neden çatladığını anlattım. Başka yerden çatlaması imkansız zaten. Eğer denemek istiyorsanız, direksiyon göbeğinin kenarlarına da bastırın, çatlar. Normal bunlar. Bu tip torpido çatlakları başka marka/modellerde de meydana geliyor. Ben size net söylüyorum, arabayı çatır çatır güneşte bırakırsanız çatlar. Bir güneşlik sermek bu kadar zor olmasa gerek. Yada camları biraz aralık bırakmak... Her hatayı üretici firmaya atmak en kolayı. Fiat'ın torpidosu çatlar, Skoda EPC hatası verir, Polo'nun boğaz kelebeği problemlidir, Cliolarda da bu çatlaklar var vs vs. Bilmediğiniz konularda ahkam kesmek çok kolay. İşçilik hatası değil bu. Bu torpidonun nasıl üretildiğiyle ilgili en ufak fikriniz var mı da kesin işçilik diyorsunuz?
    Usta anladık fiat'ta çalışıyosun da napalım kaldırıp atalım mı arabayı sanki kullanıcı kaynaklı bir problem, kafamızı gözümüzü vurup da çatlatmıyoruz ya plastiği.

  4. Bu mesajı için 2 kişi Kablonet'ye teşekkür etti:


  5. #4
    İbrahim KISTAK
    KistaK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/01/2011
    Mesajlar
    22
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 6

    Standart

    Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    siz 12.30-16.00 arasında kullanırken o arabanın için 90 dereceye çıkıyor ve siz de içinde duruyorsanız sizi takdir ederim. Bunun işçilikle alakası yok, üretim hatası olsa çok yüksek oranlarda meydana gelen bişey olurdu (örn: city dual drive arızası) VW Ford Toyota tercih edin eğer beğenmiyorsanız, çok kişinin bu aracı tercih etmesinin sebebi stil, donanım ve fiyat/performans oranıdır. Zaten dikkat ederseniz, eski araçlarda şu an kullanılan tipte plastik malzemelerden torpido yapılmıyordu. Yolcu airbag'inin standart olması 10yıllık bir süreçten ibarettir. Ondan öncekilerde 2farklı malzemenin kaynatılmasıyla oluşan bir torpido paneli yoktu. Çatlayacak olsa başka yerden çatlar ne demek, ben neden çatladığını anlattım. Başka yerden çatlaması imkansız zaten. Eğer denemek istiyorsanız, direksiyon göbeğinin kenarlarına da bastırın, çatlar. Normal bunlar. Bu tip torpido çatlakları başka marka/modellerde de meydana geliyor. Ben size net söylüyorum, arabayı çatır çatır güneşte bırakırsanız çatlar. Bir güneşlik sermek bu kadar zor olmasa gerek. Yada camları biraz aralık bırakmak... Her hatayı üretici firmaya atmak en kolayı. Fiat'ın torpidosu çatlar, Skoda EPC hatası verir, Polo'nun boğaz kelebeği problemlidir, Cliolarda da bu çatlaklar var vs vs. Bilmediğiniz konularda ahkam kesmek çok kolay. İşçilik hatası değil bu. Bu torpidonun nasıl üretildiğiyle ilgili en ufak fikriniz var mı da kesin işçilik diyorsunuz?
    Yazını okuyunca bir an fiat servisinde oradaki ustalardan biriyle konuşuyorum sandım. Bu kadar yanlı olamanızı anlayışla karşılıyorum.
    Doğrudur herkes fiat markayı f/p sebebiyle tercih ediyor. ama fiyat diğerlerine göre ucuz olması malzemeyi kötü kullanma haklarını onlara vermez. Araba seri üretimde hertülü şartlar göz önüne alınarak üretilir. Okadar mühendis 90 derece sıklalığı -20 derece soğukluğu hesaba koymak zorunda. arabayı çatır çatır güneşten koru diyorsun peki araç seyir halinde nasıl koruyacağını burada öğrette bilelim. City arızasına üretim hatası diyorsun. peki servis ilk zamanlarda ne diyordu onu biliyormusun. aracı devamlı city fonksiyonunda kullanıldığından kaynaklanan bir sorun diyordu. bu durum ilk başta çıktığında böyle geçiştirildi. ama sonra sorun artmaya başlayınca kronik oldu. bu torpido çatlaması şuan yavaş yavaş artmakta. kimiside eline dahi süremiyor , hatta bazılarıda devamlı güneşten seyir halinde bile koruyor aman benimkide çatlamasın diye. ama 1 ama 6 sene sonra çatlayacak. benim demek isteğim her malzememin bi ömrü vardır. ama bu kadar kısa sürede olmaması lazım diyorum. Fiat şuan sorunun yüzde 50 sini ödemeyi kabul ediyor. hataları olmadığını bilen bir firma neden böyle birşey yapsın. ilk başlrda city sorunda yaptıkları taktik, şimdi ücretsiz değiştiriyorlar.
    Benim amacım polemik yapmak deil. marka kötülemekte deil. Aracımdan çok memnunum. Amacım hep birlikte hareket ederek sorunlarımızı gidermek. Yetkili üretici her sorunu kullanıcıya yıkması onlarında kronikleşmiş bir sorunu bence. bu çoğu firmada aynı.

    basit bir anı ile bitiriyorum.
    . Arkadaşım telefonu bozuluyor firmaya yolluyor , telefon servis dışı, neden su teması var , suya düşmedi diyor arakadaş telefonla konuşurkan kulağınıza koyduğunuzda terden oluşan sıvı etkilemiş diyor. güldük, yahu ben bu telefonu sıvı kaçmasın diye kulağımla konuşmayacaksam neremle konuşacam. Kulaklık kullanabilirsiniz diyor.

    aracın gögsü çatlayacak diye güneş te kullanmayacaksam nezaman kullanacam...
    herkese saygı ve sevgiler.....

    Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    siz 12.30-16.00 arasında kullanırken o arabanın için 90 dereceye çıkıyor ve siz de içinde duruyorsanız sizi takdir ederim.
    Bu arada Adanalıyığh gardaş, bu sıcaklar bizi etkilemez.
    Konu KistaK tarafından (27/09/2012 Saat 14:32 ) değiştirilmiştir.

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. 27/09/2012, 14:23


Benzer Konular

  1. Ön gögüsteki ses
    rosecıty tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 22/03/2021, 19:34
  2. Ön cam çatlağı
    illisyonist tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 20/08/2014, 17:04
  3. Yolcu Airbag Plastiği
    Riddle tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 38
    Son Mesaj: 23/05/2012, 13:21
  4. Direksiyon Derisi Soyulması ve Yolcu Airbag Çizgisi
    Gokmesut tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 13/02/2012, 02:01
  5. Orta gögüsteki tuşlar
    gemlikli_55 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 09/10/2010, 19:48

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com