Sayfa 2/2 İlkİlk 12
39 sonuçtan 21 ile 39 arası

Konu: Dizelleri devirli mi kullanmak gerek ?

  1. #21
    Cemil Şen
    fotobelit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/10/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    3.062
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 859

    Standart

    Alıntı les Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motoru titretmeden -taka laka yaptırmadan- sabit hızı koruyabilen en yüksek viteste ve en düşük devirde kullan. bu 1300 devirde olur yerine göre 2500 devirde olur. yüksek devir gerekirse ani hızlanma vs. düş vitesi bas gaza.. =P
    Aynen olay budur

  2. #22
    Mustafa KURT
    taka1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/12/2011
    Yaş
    32
    Mesajlar
    151
    Nereden
    Manisa
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    Alıntı 22 DK 351 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İyi tamam sizi anlıyorumda.O dediğiniz devirlerde kullanıncada motor çok fena bağırıyor şehir içi kullanımlarda.Sanki motor baya zorlanıyo gibi.Ama dün motordan pervane sesi geliyor şikayetiyle servise gittim.TEst sürüşü yaptılar,serviste makinaya falan bağladılar.Herhangi bir problem çıkmadı.Motor ve araba aksamında bir problem yok dendi.Bide siz kullanın bakalım dediler.Yanıma ustayla yola çıkmıştık ki az bi gidiş sonunda o ses gene oldu.Yanımdaki güvendiğim servis ustası arabayı yanlış kullandığımı,eski benzinli arabalarımda alışkanlık üzere devirsiz kullandığımı,düşük devirlerde ve 2000 devirde vites değiştirme sonucu devrin düşüp arabayı bayılttığımı,arabanın kendini toparlayana kadar piston ve benzeri parçalara zarar verebileceğimi hatta o gelen sesin düşük devirde arabanın bayılma sonucu kendini toparlamaya çalışırken pistonların aiırı zorlanması sonucu düzensiz çalışıp üste vurması sonucu gelen ses olduğunu söylediler.Sonuçta 2 gündür onların dediği şekilde 2800-3000 aralığında vites yükseltmeye arabayı 2000 devirde kullanmaya özen göstermem sonucu ne ses kaldı ne sorun....Belki aynı sorunu olanlar olabilir diye bilgilendirme amaçlı yazdım.
    Haklısınız aşağı yukarı aynı şeyden bahsediyoruz (sanırım bir anlaşamama durumu oldu) benimde 2.700 dememdeki amaç devir 1.800 / 2.000 bantının altına düşmesin yükseltince turbo basıncı kesmesin ki araç da bayılmasın amacıyla yaklaşıyorum

  3. #23
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı les Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motoru titretmeden -taka laka yaptırmadan- sabit hızı koruyabilen en yüksek viteste ve en düşük devirde kullan. bu 1300 devirde olur yerine göre 2500 devirde olur. yüksek devir gerekirse ani hızlanma vs. düş vitesi bas gaza.. =P
    benim dediğim de aşa beş yukarı budur

    taka laka tam ifade ediyor olayı 1200 lerde düz yolda yapıyor taka laka o yüzden 1400-1500 leri severim sakin olduğum zamanlarda 70 70 gideirm.(giderdim!)

  4. #24
    Hakan Amasyalı
    hakiee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/10/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    58
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    06GS826
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    düz yolda 1200-1300 d/d "taka laka" yapmadan anlık 2.8-3.5 lt/100km tüketimle gidiyorum. henüz bir sıkıntısını görmedim yokuş çıkmak gibi güç gereken durumlar dışında genel olarak düşük devirde kullanırım şehir içi ortalama tüketim 5.5lt/100km. "Taka laka" yaptırmadan düşük devirde kullanmayı kesinlikle tavsiye ediyorum

  5. #25
    Ozan Şimşek
    cosworth20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2012
    Mesajlar
    725
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Kar Beyaz
    Plaka
    20ALF26
    Edilen teşekkür: 153

    Standart

    Taka laka da neyin nesi ?
    S e l l e k t ö r ü ç a k P u n t o ' n a y o l a ç . . .

  6. #26
    Cemil Şen
    fotobelit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/10/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    3.062
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 859

    Standart

    Alıntı cosworth20 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Taka laka da neyin nesi ?
    uygun devir veya vitese geçmeme sesi diyebiliriz...

  7. #27
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı cosworth20 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Taka laka da neyin nesi ?
    Düşük devirde motorun homurdanması vardır ya, o devir daha da düşünce metalik ses dönüşür.

    Yani bu seslerin bütününü bu şekilde tanımlamış arkadaş.
    Motorun randımansız çalıştığı anlar, Benim tespitim düz yolda araç boşken 1300 altı.

  8. #28
    Ozan Şimşek
    cosworth20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2012
    Mesajlar
    725
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Kar Beyaz
    Plaka
    20ALF26
    Edilen teşekkür: 153

    Standart

    anladım.teşekkürler.walla bizim buralar hep bayır yokuş düz yolu anca şehir dışında yakalıorm.o yüzden benm 1300 devir aşağısına düşmem imkansız yoksa gır tır stop ettiririz aracı ; )
    S e l l e k t ö r ü ç a k P u n t o ' n a y o l a ç . . .

  9. #29
    volkan kolur
    zoomes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    167
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 20

    Standart

    Aracın maksimum deviri ne ise oraya kadar çıkılabilir,1.3 mjetlerde 3500 devirden sonra hızlanmada zaten belirgin bir fark olmuyor sadece motor sesi artıyor.

  10. #30
    Yusuf GÖKÇE
    yUBUNTU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/03/2011
    Yaş
    50
    Mesajlar
    9
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 4

    Standart 2500 devirin üzüründe seyir tüketimi arttırıyor

    Arkadaşlar 3000-3500 yazanlar çıkmış. Ama benim servisteki tanıdığım bana özellikle 2500 devrin üzerinde kullanma dedi. Bu yakıt tüketimini arttırıyormuş. Alt sınırı da zaten sürücü zaten kendi ayarlar...

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #31
    Erhan YALÇIN
    Farklı sadece_erhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1.451
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Bravo Lav Kırmızı
    Plaka
    34BLP269
    Edilen teşekkür: 297

    Standart

    Alıntı Ayberk0616 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok düşük devirde kullanmak motorun gereksiz kurum bağlamasına neden oluyor çok yüksek devirde dizel motora yaramıyor tam ortalarda kullanılcak 2500-3500 arası dizel kullanımı için ideal devir bandı
    ben bravoyu 2500 devirde kullansam 100km de 15 litre yakar

  13. #32
    Yeni Linea Urban 1.3 95 hp
    dogus618 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/09/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.843
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Plaka
    34js2557
    Edilen teşekkür: 355

    Standart

    Dizeli hiç bir zaman düşük devirde kullanıp boğmayı sevmem 2500 3700 yol durumuna göre 4000 e kadar cıkarttığım oluyor devri dizel araba düşük devirde hem boğuluyor hemde daha çok yakıyor

  14. #33
    Aykut BODUR
    aykut_1914 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/08/2011
    Yaş
    34
    Mesajlar
    3.825
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35 DAY 02
    Edilen teşekkür: 874

    Standart

    Alıntı dogus618 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dizeli hiç bir zaman düşük devirde kullanıp boğmayı sevmem 2500 3700 yol durumuna göre 4000 e kadar cıkarttığım oluyor devri dizel araba düşük devirde hem boğuluyor hemde daha çok yakıyor
    Başlığın gerisini okumadım ama bunu okuyunca aklıma geldi. Bi yerde okumustum; "yüksek vites ve düşük devir = az yakıt" deniyordu.

  15. #34
    Yeni Linea Urban 1.3 95 hp
    dogus618 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/09/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.843
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Plaka
    34js2557
    Edilen teşekkür: 355

    Standart

    Alıntı aykut_1914 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    başlığın gerisini okumadım ama bunu okuyunca aklıma geldi. Bi yerde okumustum; "yüksek vites ve düşük devir = az yakıt" deniyordu.
    doğrudur bende bunu bi yerde daha duymuştum ama benzinli araçlar için bunun daha mantıklı olabilceğini düşünüyorum dizelde hiç mantıklı gelmiyor

  16. #35
    Baran --
    Yagmuradam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/09/2011
    Mesajlar
    328
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 43

    Standart

    Otomatik viteste zaten 1-2 viteste 3 bin civarında digerlerinde 2bin devir civarında vites artıyor. 1200 rpm altında gibi de vites küçültüyor. Motorun zorlanmasına göre bu yazılım yapılmıştır sanırım. Yakıt az tüketsin ve motor zorlanmasın mantığıyla.

  17. #36
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Minimum yakıt tüketimi ile verimli kullanım farklı şeyler.Tasarruf için motorun zorlanmadığı minimum devir ve en yüksek vites seçilmeli.Motorun ürettiği maksimum torkta kullanım belki verimli kullanım olabilir ama en ekonomik kullanım değildir.

    Özellikle turbo dizellerin yüksek devirde kullanılması son derece gereksiz ve tüketim arttırıcı bir yöntemdir.Dizeller zaten yüksek devir çeviremeyen motorlar.Maksimum güç ve torklarını çok düşük devirde veriyorlar.O yüzden dizelleri -düşük devirde- kullanmak gerek.Tabi zaman zaman yüksek devirlere çıkılabilir

  18. #37
    Emr Gnc
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. emrgnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/02/2011
    Mesajlar
    979
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 217

    Standart

    yazlılanların hepsini okudum bende şunu söyleyeyim;
    dediğiniz şekilde 1750 2500 devir arasında kullanıyorum düşük süratte yakıt tüketimim 5.4 5.5
    babam benzinli gibi kullanır arabayı düşük süratte 2000 devire gelmeden vites atar yakıt tüketimi 5.1 5.2
    hangi yöntemi kullanayım aklım karışıyor???
    şimdi ben yazlım atıp 1000-2000 devir arasını güçlendireyim, babam gibi 2000 devirde vites atayım diyorum. tasarrufun kralını yapmış olmazmıyım?

  19. #38
    ADVENTURER Engineer!
    Semih Kurtulmus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/12/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.161
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    16 RR 232
    Edilen teşekkür: 167

    Standart

    Alıntı fotobelit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vites değiştiriken hep gözünüz devir saatindemi Şaka bir yana aracın vites at dediği zamanı zaten hissediyorsun şu devirde bu devirde atayım demek biraz saçma geliyor bana.Aracı dinlemek ve kendinden bir parça gibi hisstemekte bitiyor iş..) Mesela yokuş çıkacağım zaman benim puntiş abi biraz hızını al yoksa yokuşta tırtlarım der,devrine mevrine bakmam yani
    anlığa bakmak lazım ona baktıkça ekonomi yapılıyor
    Was willst du machen , denk nicht nach tus einfach...

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #39
    ömer bedir
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. omer06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.506
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 767

    Standart

    Alıntı emrgnc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazlılanların hepsini okudum bende şunu söyleyeyim;
    dediğiniz şekilde 1750 2500 devir arasında kullanıyorum düşük süratte yakıt tüketimim 5.4 5.5
    babam benzinli gibi kullanır arabayı düşük süratte 2000 devire gelmeden vites atar yakıt tüketimi 5.1 5.2
    hangi yöntemi kullanayım aklım karışıyor???
    şimdi ben yazlım atıp 1000-2000 devir arasını güçlendireyim, babam gibi 2000 devirde vites atayım diyorum. tasarrufun kralını yapmış olmazmıyım?
    herşey yol durumuna bağlı

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Devirli kullanmak
    mehmetizmir tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 05/06/2012, 10:23
  2. yardım gerek... :)
    madenmaden tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15/08/2011, 23:49
  3. Sıfır Araç Devirli mi Kullanılmalı?
    k0d3r tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 20/05/2011, 01:02
  4. 12 V almam gerek ?
    33 AP 079 (i.kuyumcu) tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 08/02/2011, 01:37
  5. Rölantide kalkarken tekerler titriyor devirli kalkarken bu sorun yok nedenini bilen
    emre_2626 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 12/06/2010, 14:45

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Dizelleri devirli mi kullanmak gerek ? Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com