Yokmu cevap verecek bir yiğit![]()
Arkadaşlar 2 gündür arabada ortaya çıkan bir sorun var..Araç 1.4 fire motor BRC lpgli...
Kalkışlarda 1.vitesten 2.vitese geçerken arabada hafif bir titreme ,sarsıntı gibi birşey oluyor...bu durum sadece 1'den 2'ye geçerken oluyor diğer viteslere geçişlerde sorun yok..
Ben ilk başta lpg denmi acaba demiştim hep Po'dan alıyordum lpgyi 1 hafta önce Sheelden aldım..Fakat dün arabaya binen arkadaş baskı-balatadan olabilir dedi.Sizce sorun nedir ve nereden kaynaklanıyordur arkadaşlar ? arabanın teknik boyurundan hiç anlamıyorum bi el atın şu konuya ...
Yokmu cevap verecek bir yiğit![]()
Volan sanirim. Zamanla asiniyor ve boyle sarsintilara sebeb oluyor degistirmek istersen ciddi bir fiyati var bastan soyliym![]()
INCREDIBLE
Aracım dizel ve aldığım ilk günden beri böyle, alıştım artık![]()
Arkadaş debriyaj sert ise ve buna bağlı olarak yapıyorsa baskı balatanı değiştir volanı taşlat düzelir.Ben yaptırdım düzeldi.
ilk önce arabayı benzine alıp öyle denersen lpg kaynaklı sorunun olup olmadığı anlaşılır.
baskı balata kaynaklanıyor olabilir.
kavrama..
Punt∞ Evo..
multijetlerin 1. vitesi kısa 2. vites dişlisiyle arası uzun , 1. viteste ani ivmelenme yapıp 2 ye attığınızda sarsıntı oluyor normal , çözümü ise şöyle (ben böyle yapıyorum) 1 den 2 ye atarken çok hafif gaz verip debriyajı çekiyorum sarsıntısız geçiyor , bikaç deneme yapın alışırsınız![]()
2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic
ben bu sıkıntının sadece multijete münhasır olduğunu düşünmüyorum bende 1.4 fire var. Araç sıfır km sayılır ancak dediğiniz olay bendede oluyor. Ne demek istediğinizi gayet iyi anladım. hatta gece sessiz bi yere gidin ve sadece 1. vitesten 2. vitese atın duyacağınız ses aynen şudur : tıkıtıkk tıkııı gibi... Ancak endişelenecek bi durum yok bu ses yada hafif sarsıntı 1. vitesden 2. geçirirken ayağınızı debriyaja normalden hızlı bastığınızı gösteriyor. Ayağınız nazik ve kademeli olarak bastığınızda bu ses ve sarsıntı ortadan kalkacaktır. Sakın bunun için baskı balataya elletmeyin... Birde baskı balatanın bittiğini anlamak istiyosanız yokuş bi yere gidin ve aracınızla yokuşta durun aracınızı yokuşta geri kaçırmadan kaldırmaya çalışın. Kalkışınızı aracınıza aşırı gaz vermeden gerçekleştirin ve patinaja düşürmemeye gayret gösterin; böylece aracınızın debriyaj seti hakkında bilgi sahibi olursunuz. herhangi bir geri kaçırma, zor kalkma, Gacırtı gucurtu sesleri felan duyuyorsanız işte o zaman bir ustaya yada servise danışın. Ayrıca bazı durumlarda debriyaj balatası bilyeleri yada göbek diye tabir edilen kısmında aşırı zorlama, ani ve aracın çok yüksek devirlerinde sık sık vites değiştirilmesinden kaynaklı deformasyon oluşur. Bu durumu her vites değiştirmede sanki araca biri arkadan hafif itip çekiliyomuş gibi bir his uyandırır sürücüye bu durumda debriyaj balatası göbeği oynamıştır ve değitirmektede sürüş keyfi ve konforu açısından fayda vardır. Bunun haricinde aracınızın bence can damarlarından sayılan bu kısmına ellettirmeyin.....
Umarın faydalı olmuşumdur....
Konu biancoangelo tarafından (19/06/2012 Saat 23:13 ) değiştirilmiştir.
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
Bende de Landirenzo var ve tabiki aynı sorun. Klima açıksa; 1 nci viteste kalkışta hep bir duraklama yaşıyorum, araç kalıyor bir kasılıp geri çekiliyor ve sonra devam ediyor.
Ayrıca normal kullanımda benim de 1-2 geçişinde benim aynı sorunm var.
az önce arabayı yokuşta durdurdum ve kalkış yaptım hiç zorlanmadan ve geri kaçmadan araba kalktı.eşim bugün hiç sorun yaşamadığını söyledi.bende arabayı birkaç kez durdurup kalkış yaptım ve titreme artık yok..galiba lpg den kaynaklıydı bu sarsıntı,titreme olayı...neyse inşallah sıkınt çıkmaz...cevaplar için çok sağolun arkadaşlar...
Konu sonercanpunto tarafından (21/06/2012 Saat 00:42 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri