yani bu arıza önemsiz bir arıza mı bu arada sen bow kullanıyomusun abi
Printable View
mutlaka görüsürüz ozaman abi :)
evet dostlar konu biraz saptı ama yine farklı fikir ve tecrübeleri bekliyoruz sizlerden :)
en iyi fikirler ertuğ da mevcut bence ona danış yardımcı olabilir..zaten ankara dasın
Back pressure her türlü araçta gerekli olup, aracın güç-performans değerlerine göre değişiklik gösterebilen ve egzoz gazı çıkış basıncını ifade eden bir kavram. Yani ne kadar motor gücüne ne kadar efektif gaz çıkış basıncı sağlayacak olan egzoz boru çapı yani, egzoz kompartman hacmi ile ilgilidir. Yarış set-up ında yüksek devir, yüksek throttle ve yüksek hızlar söz konusu olduğundan özellikle turbo şarjlı araçlarda çoğu kez egzoz sistemine ihtiyaç da olmayabilir. Yani alt devirlerle ilgili bir back pressure ihtiyacı genellikle olmayabilir. Stock t-jet de, eğer boru değiştirilmeyecekse son susturucu Otto olmak üzere, orta susturucu alınıp yerine daha küçük kazan hacmi ve de boyu olan bir tüp susturucu hem performans ve hem de sportif ses açısından faydalı olacaktır. Eğer 60 lık boru düşünülecekse mutlaka dirsekleri patent krom denilen türde ve potsuz olarak kaynaklı olmalı ve de flow bir orta susturucu olmalıdır. Orta susturucunun fonksiyonu, rezonatör yani çatırtı tarzındaki düzensiz sesleri kesen ve alev gizleyici olmasıdır. Araç eğer yarış otomobili değilse, yani cadde otomobili iseki aracın böyle, mutlaka bu fonksiyonları yerine getiren bir orta susturucuyu taşıyor olmalıdır.:)
Benim evde duruyo orta susturucu inanmiyosan resmini cekim kanka ici duz 51 bildigin..flow iste..sadece sesi kismada rezonator gorevi goruyo..ne gibi bi performans kaybi olabilirki zaten stock arac :) kimse amerikayi yeniden kesfetmeye calismasin bin kez yaptik ayni isi guvenin bana ;)
Bulut eksozu taktın,filtreyi taktın tamamdır şimdi downpipe yapıcaksın bide yazılım tamamdır :D başka şeylere boş yere para harcama bence
ne eksozmuş arkadaş üç bilinmeyenli denklem gibi:D...
allah yardımcınız olsun...
teşekkürler orkun abi :)
orta susturucu yerine flow bir tüp susturucu ve krom dirseklerle destekli tabiki. ve son susturucuma giden boru çapımıda 60 lık yaparak bu işlemi bitirmeye karar verdim arkadaslar. yazılım için egzos kısmındaki altyapımızı yapmış olucaz;
( küçük krom flow susturucu + 60 lık borular + otto spec )
yorumlar ve paylaşım için hepinize tesekkür ederim dostlarım :)
Downpipe cikisi 51 den bir anda 60 a yukselicek bu sekilde
Ama onu unuttunuz :) ortada tup susturucu olsada olmasada performansinda degisme olmaz ;)
tüp susturucu koysanda düz boru çeksende hiç bişi değişmicek o yüzdn tüp takmana gerek yok arkadaşLarın'da dediği gibi düz geçişLi orta susturucumuz zaten önce bi gördüğnde şaşırıyosun bu ne be die :D söktüğünde bakıosunki ağırLıktan başka bişi diiL :D kompLe düz çek eğer beğenmessen tüp tak ama bence gerek yok