Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
aracınız elektronik ateşlemeli ve püskürtmeli olduğu için 1800 devir/dk üzerinde ayağınızı gazdan çektiğiniz an motor cute-off durumuna geçer ve hiç yakıt püskürtmez. bu size yokuş inerken yakıt ekonomisi sağlar. eski sistem araçlarda cute-off bulunmaz motor her devirde ayak gazdan çekildiğinde yakıt yakar haliyle araç hızlanırdı.
ayrıca yokuş aşağı aracın yavaşlaması iyidir çünkü motorun kompresyon değerleri iyidir, segmanlarda kaçak olmadığını gösterir
Bu yazdıgınıza istinaden aklıma gelen bir şeyi sormak istiyorum.ben aracımı kullanırken(bravo dızel) mesela ilerde durmam gerekıyor yada kırmızı ısık sureklı vıtes ufaltarak aracı durduruyorum halıyle ılk ufalttıgında devır bırden 3000,3500 gıbı devırlere ve aracın kutlesıne maruz kalıyor.bunun segmanlar vs. gıbı motora bır zararı varmıdır?