6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: ABS devreye girip çıktıktan sonra oluşan ses.

  1. #1
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart ABS devreye girip çıktıktan sonra oluşan ses.

    frene absyi devreye sokacak kadar basıp tekrar bıraktığımda oluşan bir ses bu
    sanki pan.pann.pann.pan şeklinde ritmik 8-10 defa vuruş oluyor.
    geçenlerde karlı yoldan inerken çok rahatsız etti. başka sıkıntı yok gibi.

    merakım ilerde ne sorun çıkartabilir?

    o sesi ilk duyduğumda 70km/h hızla birden durma zorunda kaldığımda ve ayağım frene basılı iken olmuştu. üstünde 30bin km geçmiştir.

    abs pompası olabilir mi? böyle ses yapar mı? değişmeli mi?
    bir yerlerde boşluk olabilir mi?

    yarın servise gitme ihtimalim var.
    ön araştırma yapıyorum. yorumlarınızı bekliyorum.

  2. #2
    e ko
    shellcininabisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/12/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1.047
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 277

    Standart

    hocam bildiği kadarıyla ABS de frene belli bir hızda basılınca dediğin sesi yapıyor. aniden pompaladığı için sanki arabada bir zincir kopmuş gibi bir ses geliyor. ve her zaman bu sesi yapacak ABS Sisteminin özelliği dolayısıyla.

    bir sorun olmadığını ve normal olduğunu söyleyebilirim ben.

    şöyle bir kaç alıntıyla anlatmaya da çalışayım...

    ABS nasıl çalışır?

    Sürücü dört-tekerlek ABS 'li bir taşıtın fren pedalına sertçe bastığında, sistem otomatik olarak fren basıncını dört tekerlekte düzenleyerek, tekerlek kilitlenmesini önlemek üzere her tekerleğin fren basıncını bağımsız olarak ayarlar. ABS, frenleri saniyede 18 defa kadar pompalayarak, sürücülere belirli ölçüde yönlendirme yeteneği kazandırmaktadır.

    ABS'nin çalıştığı nasıl anlaşılır?

    ABS'lerin çoğunda sistemin etkin hale gelmesi sürücü tarafından anlaşılabilmektedir. Sürücü mekanik bir ses duyar ve bazı basınç dalgalanmalarını veya fren pedalının sertliğinin daha da arttığını hisseder. Gürültü işitildiğinde veya basınç dalgalanmaları hissedildiğinde, ayağın fren pedalında tutulması önemlidir. Sert basınç uygulamasına devam edilmelidir.

    (alıntıdır.)
    Konu shellcininabisi tarafından (18/02/2012 Saat 00:05 ) değiştirilmiştir.
    Hangi içki sarhoş eder hayat kadar?

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    emrah'ın söylediğine ek olarak o duyduğunun ses ve hissettiğiniz vibrasyon, tekerleğinizin bloke olmamasını sağlayan valflerin açılıp kapanmasından kaynaklanıyor.

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    arkadaşlar sanırım ben yanlış anlattım.
    absnin normal çalışma prensibini çalışırken çıkardığı mekanik sesleri nasıl kullanılması gerektiğini bilen birisi olarak tekrar anlatmaya çalışayım.

    saniyede 18 defa ya da daha fazla pompalar evet.
    bu esnada frende sesler titreşimler oluşur evet.
    vs.vs.

    dikkati çekmek istediğim,
    abs devreden çıktığında bu pompa sesini bir süre daha duymak normal midir?

    başka abs li araçlarda aynı şartlarda bu şiddette neden duymuyorum?

    tekrar tarif edeyim..
    frene bastınız abs devreye girdi.
    katır kutur patır putur ses yaptı pompaladı vesaire.. tamam.
    işte tam o sırada frenden ayağınızı çektiniz ve dan.dannn.dann.dann.dannn.dan şeklinde bir ses.
    yani pompalama devam ediyor ve bunun sesini şiddetli bir şekilde duymaya devam ediyorsunuz. derinden çınlıyor (danlıyor) =)

    başka bir örnekle daha anlatayım.
    rampayı fren yaparak iniyorsunuz diyelim.
    rampanın ortasında bir kasis ve ön teker tam kasisi geçerken abs devreye giriyor sonra o ritmik vuruş sesi nerdeyse 1 saniye kadar..
    anlatabildim mi?

    bir yere kadar normal ama sesin şiddeti arada bir tedirgin ediyor.

  7. #5
    Murat D
    IVAA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2010
    Mesajlar
    379
    Nereden
    Karaman
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    52 FL
    Edilen teşekkür: 110

    Standart

    Normal normal bende de aynısı ABS devreye giriyor frene basmayı bırakıyorum ama arkadan o ses 1-2 saniye daha devam ediyor. korkulacak bişi yok.

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #6
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    hmmm... yine de göstertirivereyim ben bi servise.. =)

Benzer Konular

  1. otobana kgs den girip ogsden çıktım ne olur?
    yusufekinci06 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 09/09/2012, 13:04
  2. Tırın önüne çıktıktan sonra bazen malesef jip olsan farketmiyor
    efe mert tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 35
    Son Mesaj: 02/03/2012, 20:25
  3. Ölümüne Bahse Girip Kamyonun Altına Girdiler...
    StrawBeeRy tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 30/08/2011, 23:45
  4. Direksiyonda Oluşan Lekeler
    rall_ tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 24/06/2009, 18:12
  5. yeni bravo çıktıktan sonra gerçekten bizim arabaLar yaLan oLacak kanımca?
    blackmacig tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 46
    Son Mesaj: 27/06/2007, 00:34

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com