Debriyaj baski balata parca iscilik dahil disarida 350tl civaridir. Buradan 200 tl kariniz olur. Yağ icin bilmiyorum ama onada cuzi bir miktar alirlar isciligine. Yagi siz alirsiniz. Pahali oldugunu dusunmuyorum. On fren balatalari opar ise biraz pahali. Ben 70 e aldim. Bu işlemlerin hepsini ozel serviste yaptirabilirsiniz. Yetkili servise gerek yok bence. Tahmini 550 civarlarina tum bu islemleri yaptirabilirsiniz.
Mesut Bey, ben de aynı kanıdayım. Dışarıda özel bir serviste bu işlem için belirttiğiniz tutarlar geçerli olabilir. Ancak orijinal yedek parça dahilinde KDV dahil baskı-balata seti ücreti 330 TL. adı geçen yetkili serviste. Bu parçayı ben servisten alsam dışarıda özel bir serviste taktırsam yine 200 TL.'den aşağı istemezler gibi geliyor.
Fren balatalarına gelince onu Bosch Car Servisi'nde değiştireceğim. Akpınar Otomotiv ön fren balatalarına "110 TL.+KDV" derken, Birlik Motorlu Araçlar "90 TL.+KDV" diyor. İkisi de orijinal. İkisi de OPAR. O nedenle hem OPAR'dan kaliteli bir marka olan Bosch marka ön fren balatalarını KDV dahil 100 TL.'ye alacağım hem de işçilik ücreti olarak yetkili servisten daha az olan bir tutar ödeyeceğim.
İnternetten almak konusunda güvenilir mi emin değilim. Ama Fiat-Yılmazlar Otomotiv (yetkili servis) KDV dahil 325 TL. bakı balata, KDV dahil 92 TL. de şanzıman yağı fiyat verdi. Fiat-Birlik Motorlu Araçlar da baskı-balata setine KDV dahil 300 TL. fiyat verdi. Bu şekilde düşünülürse 300 TL.'den aşağı orijinal OPAR baskı-balata seti yok gibi görünüyor.
Araciniz 1.3 75bg lik model mi? Internet konusunda sorun yasayacaginizi sanmiyorum. Sadece dogru parca kodunu edinmeniz gerekir ki sizede doğru parca ulaşsın. Bende birkaç alisverisimi internetten yaptım ve bir sıkıntı yasamadim. Bunlardan biri de Cc koluservise sormustum zamaninda uçuk bir rakam vermislerdi.
Evet, aracım 1.3 (75HP). Şunu çözemedim benden önceki sahibi 80.000 km.'de 2013 yılında yetkili serviste debriyaj setini (baskı-balata) değiştirmişi ve orijinal OPAR taktırmış. Volan değişmemiş. Ön fren balataları da yine aynı km.'de değişmiş ve onlar da OPAR. Haydi ön fren balatasını anlarım yıpranma konusunda normal olabilir. Aradan 14.000 km. geçmiş sonuçta şu an araç 94.000 km.'de.
Ben aracı 90.000 km.'de satın aldım; baskı-balata nasıl olur da 14.000 km.'de biter. Ya o debriyaj pedalı sertliği olayı konusunda ben sanırım boş yere endişeleniyorum. En kötü ticari taksi şoförleri dahi 70.000 km.-80.000 km. baskı balata değiştirmeden gidiyor resmen.
14 bin km de baski balata bitmez. Sadece kontrol ettirin yeterlidir. Volanin durumu önemli biraz. Yipranmis ise degismesi gerekir.
DEBRİYAJ TAKIM DEBRİYAJ BASKI BALATA RULMAN FİAT GRANDE PUNTO 1.3 -FİAT LİNEA 1.3
Siteden aliyorum cogu urunleri hepsi orjinal telefonlada aradiginizda detayli bilgi veriyorlar, cokta ilgililer bir problem yasamadim. 14 binde baski balata bitmez bnmde ayni kmde baski balata degismis suan arac 112 binde depriyaj ara ara sert oluyor. Bazende yumsacik oluyor.
Konu halilimo tarafından (09/03/2016 Saat 12:41 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri