hocam ısıtması da lazım aynı zamanda..bu arada ilkokuma yazma siteniz çok güzel olmuş ellerinize sağlık![]()
Arkadaşlar araçta bulunan klima sadece yaz aylarında soğutma işi için mi yoksa hem sıcak hem soğuk için mi ? Bu soğuk günlerde aracın içini hızlı ısıtmak için ne yapmalı ?
hocam ısıtması da lazım aynı zamanda..bu arada ilkokuma yazma siteniz çok güzel olmuş ellerinize sağlık![]()
Teşekkür ederim.
araçlardaki klima sistemi sadece soğutma diye biliyorum ısıtma için kalorifer var zaten
Arkadaşta Clio var bendeki ısıtıyor dediği için yazma gereği duydum klima ısıtır mı ısıtmaz mı ?
OTOMATİK ÇİFT BÖLGELİ KLİMA KONTROL SİSTEMİ
---KLİMA KONTROL SİSTEMİNİN DEVREYE ALINMASI
------3.paragraf;
" Klima kompresörü, sadece motor çalışır durumda ve dış hava sıcaklığı +4C'nin üzerinde iken çalışır. "
manuel klima kullanımına baktım, manuel de herhangi birşey belirtilmemiş.
hızlı ısıtma için ise;
otomatiklerde ortam ısısını max. getirip auto tuşuna basarsanız en hızlı ısıtma sağlarsınız.
manuel de ise;
-sıcaklık düğmesini kırmızının max. getirin.
-iç hava sirkülasyonu butonunu aktif edin
-üfleme bölgesini ayaklar olarak ayarlayın
-fan düğmesini 4. konuma getirin.
kullanıcı el kitabında yazan bunlar.
eee.! kışın klima ısıtıyor mu ısıtmıyor mu dersen net bi cevabım yok![]()
ısıtır tabii ki...
Keyif BMW'Dir...
Araçlarımızdaki klima sadece soğutur ısıtma fonksiyonunu kalorifer sağlıyor.
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
arkadaşa katılıyorum sadece soğutma işlemi yapar. mantıken düşündüğünüzde klima hem ısıtma hem soğutma için kullanılmış olsa kalorifer kullanılmaz. evlerde kullanılan klimalarla karıştırmayın onlarda klima devresi çift taraflı kullanılıyor iç ve dış olmak üzere toplamda 2 ünite mevcut araçlarımızdaki sadece buzdolabı gibi soğutmada kullanılır
Arac soğukken klimayı açıp 26 derece yaptığımda sıcak üfürüyor. Demek ki ısıtıyor. Motor ısındıktan sonra kompresör tuşuna basıp klimayı kapatıyorum, normal yoldan ısınmaya devam ediyorum.
Teknik açıklama: klima da soğutma işlemini yapan evaparatördür. Soğutucu akışkanın sıcaklığı düşüktür. Buradan geçirilen havanın sıcaklığı, evaparatörden geçerken ısısını bırakır ve soğur. Soğuyan hava aracın içine girer. Isıtma için ise motor radyatör suyuna bağlı olan eşanjör vardır. Motor suyu belirli bir sıcaklığa ulaştığı zaman size ısı vermeyi sağlar. Üniversitede klimanın hem soğutup hem ısıtması üzerine bir araştırma yaptık. Fakat ısıtma için klimanın performansı motor soğutma suyuna göre daha düşük çıktı. Ancak motor soğutma suyunun ısınması için geçen süreye kadar (yaklaşık 5dk) klimanın ısıtma görevinin üstlenmesi daha iyi sonuçlar verdi. Bunun için evaparatör kondenser görevi görür. Ayrıca filtrenin yönü değiştirilmedilir. Umarım faydalı olmuştur
![]()
Sonuç olarak klima sadece soğutuyor ısıtmıyor mu diyoruz ? En azından Active modeller için.
Önce Şunun Cevabı Verilmeli: USTALARA SORUYORUZ.
Bizim araçların havalandırma sisteminde klima komprasörüne bağlı rezistans var mı yok mu?
Isıtıcı rezistans düzeneği varsa eğer, klimayı devreye aldığımızda (Motor soğuk olsa bile) ısıtır.
Ama Rezistans yok ise ısıtmaz bu kadar basit
Hiç klima tamir eden yok mu aramızda??
Konu celenlee tarafından (12/02/2012 Saat 00:20 ) değiştirilmiştir.
arkadaşlar öncelikle klima ve kalorifer ayrımını yapalım.
klima sistemi gazın faz değiştirmesi yardımıyla ortamdaki hava sıcaklığını değiştiren sistemlerdir ve araçlarımızda mevcuttur
kalorifer ise sıcak motor suyunun bir radyatör ve fan vasıtasıyla ortama sıcaklık veren sistemdir buda araçlarımızda mevcuttur.
araçlarda kullanılan klimalar evlerde kullanılan klimalar gibi çift yönlü çalışmazlar ve sadece tek yönlü çalışırlar ve soğutmaya yarar. siz arabanın sıcaklık düğmesini, sıcak konuma getirip klimayı açtığınızda sıcak hava çıkar çünkü düfüzörlerden çıkan hava önce klima tarafından soğutulur sonra kalorifer radyatörü tarafından ısıtılır.
kısacası bizim araçlardaki klima sisteminin ısıtma gibi özelliği yoktur, arabamızı kalorifer ısıtır ve kaloriferin ısıtması için motorun hararetinin yükselmesi gerekir.
Bu da örnekDacia Logan MCV. Motor ısınana kadar ısıtıcı rezistans çalışıyor.
https://www.daciakulubu.com/showthread.php?tid=1414
genelde soğutma içindir motordan güç alır kışın buğu gidermek için kullanılabilir.
hıcbır aracın klıması ısıtma gorevı gormez... sız hıc ısıtsın dıye acılan bır klımanın motor gucunu yedıgını duydunuz mu??? aracınızı calıstırır calıstırmaz acın klımayı cevırın sıcaga dugmeyı bakalım arac klımanın soguk ufleme zamanı kadar bır zamanda sıcak ufleyecekmı???
dıger seklıyle: yazın klımayı actıgımızda ort. 30 sn 1 dk arasında arac dursada klıma soguk uflemeye baslar. pekı soguk havada calıstırılan bır arac 30sn 1 dakıka ıcınde sıcaküflemelı o zaman.... eger sıcak uflese ıdı vw transporter thermalı cıkarmazdıkamyonlarda ve transporter gıbı bazı araclarda rebosta sıstemı mevcut. bu sıstem sıstemdekı mazot ıle calısıp aracın calıstırılmasına bıle gerek olmadan aracı ısıtıyor ...konu epey uzamıs
cevap bellı. klıma ısıtmaz.
jetta1.2 tsı comfortlıne 2012
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri