Sayfa 2/2 İlkİlk 12
29 sonuçtan 21 ile 29 arası

Konu: Az Yaktirma Teknikleri

  1. #21
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Arkadaşım sorunla ilgili bir yazım zaten bulunmakta. Dualogic lerle ilgili sorun yaşayan arkadaşlara birkaç tavsiyede bulunmuştum. O yazımı bulursan okuyabilirsin. Ben de bulursam yollarım. Dualogic diye aratırsan bulabilirsin.

  2. #22
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    @cihan kardeş
    ewet şimdi anlaştık...
    bahsettiğin devirlerde motor az yakar ve motorunda ömrü büyük olasılıkla kısalacaktır... motorun ömründe kaybedicez fakat dediğin gibi yakıttan kazanıcaz... aslında ikimizde aynı şeyleri söylüyoruz.. sen başka türlü tutuyorsun ben başka türlü tutuyorum.. ama ikimizinde anlatmaya çalıştığı şey aynı senin anlıcan...
    kardeş sana tek bişey sorucam...???
    sorumdan öncede küçük bir hatırlatma yapıcam.. ben haytımda 1000 saat araba kullanmışsam.. bunu 999 saati diesel arabadır.. ben benzinli araba kullanmadım.. kullanmayıda hiç sevmem....
    sorum şu..?
    ikinci el bir diesel araba alınırken ilk önce neyine bakılır.?
    bana bu sorunun cevabını verirsen sevinirim...?
    bu bahsettiklerim benzinli arabalar için geçerli değil benzinli arabalarda düşük devirler motora pek zarar vermez.. (ben öğle biliyorum. benzinli kullanmadığı içi pek bilmem.)
    kardeş bu yazdıklarımı sana karşıymışım gibi, yada seni kışkırtıyormuşum gibi algılama benimkiler kişisel bir görüş.. yanlış veya doğru herneyse.. isteyen katılır.. isteyen katılmaz bunada saygı duyarım.. teşekkürler...
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  3. #23
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Cihanın yazısı ilginç olmuş Bahsi geçen 1.3 Multijeti 75Hp yi bende biraz kullandım ve Turbo öncesi araç çok hantal o aracı turbo deviri altında kullanmak insanı verem eder. Ayrıca motor ömrünün kısalacağı tahminnide ve uyarısında bulunmuşsun ama hiç kimse 200.000km aracı bu şekilde kullanıp alın bakın motor ömrü kısaldı ispatını yapamaz. Bence bu kadar düşük devirler kurum sorunu v.s gibi sorunlar çıkarabilir,,, yani " birşey olmaz sadece motor ömrüm 250.000 den 150.000 e düşer diye beklerken tak diye başka biryerden arıza ile karşılaşırsanız şaşırmayın. Bence o aracın ideali 2000 devir ve üstüdür. Size şunu söyleyim. Sabit hızda her araç az yakar illa deviri 1500 gibi altlara çekmenize gerek yok...2500 devirde de üst vites sabit gitsen az yakar yada 3000 devir de sabit gitsende az yakar. Mesele motora yeterli gazı vermek ve gizli akselerasyona sokmamak aracı...

  4. #24
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Motoru sürekli düşük devirde sürmek araca beklediğiniz kadar büyük zarar vermez. Çok çok biraz kurum yapar ileriki zamanlarda, bu da motoru öldürmez. Ataklığından felan yitirir araba bir de yakıtı artabilir. Motora zarar vermek istiyorsanız düşük devirde değil sürekli yüksek devirde sürün bakalım. İşte asıl o zarar verir motora. Paso 5000 de atın vitesi. Ömür nasıl kısalıyormuş o zaman anlarsınız. Ali'nin dediği doğru. Bir dizel motor benzinliyle kıyaslanacak olursa turbo devrede değilken tabi ki hantaldır. Zaten dizel motorun amacı hız yapmak değil işi yapabilmektir. Ben dizel motorla 1500 devirde çok rahat yolculuk yapıyorum. Siz benzinli arabayla 1500 devirde sürün bakalım sürebilecek misiniz? Arabanın hırlamasına titremesine ne kadar dayanacaksınız. İşte bu da dizelin farkı. Düşük devirde yüksek tork. Ben vites küçültmeden yokuş tırmanabilirim ama benzinli yokuşa gelince el mahkum vites küçültecek. Ben yokuş çıkarken gazı köklediğimde araba benzinliye göre çok daha rahat hızlanacaktır. Hepsini deneyebilirsiniz.
    Gelelim 2. el dizel alırken dikkat edilecek noktaya. Bence bunun özel bir cevabı yok. 2. el araba alırken ne olursa olsun çarpığına devriğine kazasına boyasına bakımına bakılır. Dizel benzin diye ayırmaya gerek yok. Zaten önceki adam o arabayı nasıl kullanmış anlamanız çok zor. Tüm aktarma organlarını ve motoru söküp bakmanız lazım. O yüzden binersin arabaya ataklığını kontrol edersin motor sesini kontrol edersin az çok bişeler anlarsın. Aracın iç ve dış temizliği bence daha önemlidir. Bir nokta daha var. Dizel motor benzinliye göre daha hassastır. Bakımını eksik edersen motorun alacağı zarar daha fazla olur fakat bakımını düzgün yapar isen bir dizel motor benzinliden çok daha uzun ömürlüdür. Örneğin günümüzde hala çalışan traktörlere bakabilirsin. Umarım açıklamalarımla yeterince aydınlattım.

  5. #25
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Denildiği gibi sürekli düşük devirde kullanmak motorda uzun vadede kurumlanmaya sebebiyet verir.Bu ise performansı düşürür.Bunun önüne geçmek için kaliteli yakıt kullanmak ve motoru arada sırada üst devirlere çıkarmak gerekir...

  6. #26
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Evet. Özellikle dizel motorları yazılarımda da yer verdiğim gibi haftada 1-2 kez bağırtmak iyidir. Abartmamak kaydıyla.

  7. #27
    A. K.
    nasrettinhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    412
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 31

    Standart

    Araçlarda Verimli Yakıt Kullanma
    Ülkemizde taşıt sayısı hızla artmaktadır. İstanbul, Ankara, İzmir, Adana gibi büyük şehirlerde kişi başına düşen taşıt sayısı sürekli artmaktadır. İstanbul’da 1000 kişiye düşen taşıt sayısı 200 adettir. A.B.D.’de bu değer 700 taşıt/1000 kişidir. Batı Avrupa Ülkelerinde ise 600 taşıt/1000 kişidir.

    Yani Türkiye’de taşıt sayısı artmaya devam edecektir. Taşıt sayısı arttıkça yakıt tüketimi ve trafik yoğunluğundan ileri gelecek karbon monoksit, partikül, hidrokarbon ve azot oksit gibi hava kirleticilerinin emisyonu artacaktır. Yol kapasitesi yeterli değilse taşıtlar birim km.’de daha fazla yakıt tüketirler.

    Türkiye’de belli yaşın üzerindeki araçlardan çok daha az vergi alınmaktadır. Oysa taşıt yaşı ilerledikçe tükettiği yakıt miktarı ve egzozdan atılan kirletici miktarı artmaktadır. Çoğu gelişmiş ülkelerde taşıt yaşı ilerledikçe taşıt vergisi aynı kalmaktadır. Eski araçlar için vergi indirimi söz konusu değildir. Türkiye’de de benzer uygulamaya geçilmelidir.

    Periyodik araç muayenesi, bakımı, tamiratı ve egzoz ölçümü yapılmayan araçlar daha fazla havayı kirletmektedir. Yeterli bakımı ve onarımı yapılmayan dizel araçlar önemli hava kirliliği kaynaklarından biridir.

    Özellikle mazotta bulunan fazla miktardaki kükürt; motorun aşınmasına ve egzozdan daha fazla kirleticinin atılmasına, dolayısıyla atmosferde sülfat partiküllerinin artmasına neden olmaktadır.

    Taşıtlarda yakıt tüketimini minimize etmek mümkündür. Trafikten ileri gelen kirletici emisyonunu ve sera gazı miktarını minimize etmek için taşıt kullanırken bazı kuralları öğrenir ve yerine getirirsek; yakıt tüketimini en aza indirebiliriz. Yakıt tüketimini azalttığımız zaman egzozdan atılan kirletici emisyonunu da azaltmış oluruz.

    Taşıtlardan atılan kirleticiler hem sağlık ve çevre problemlerine, hem de global ısınmaya katkıda bulunmaktadır. Daha temiz bir çevre için; herkesi sağlıklı ve doğru araç kullanmaya davet ediyoruz. Doğru araç kullanarak yakıta daha az bedel ödemek mümkündür. Hep beraber egzozdan atılan sera gazlarını azaltalım ve iklim değişiklinin önlenmesine katkıda bulunalım.

    Fransa, Avusturya ve İsviçre’de her yıl ölümlerin %6’sının hava kirliliğinden olduğunu unutmayınız. İngiltere’de her yıl trafikten ileri gelen hava kirliliğinden yaklaşık olarak 19.000 kişi ölmektedir. Türkiye’de hava kirliliğinin sağlığımız, özellikle çocuklarımız ve yaşlılarımız üzerine etkisini lütfen iyi düşününüz ve gereksiz yere araç kullanmaktan kaçınınız.

    Klima
    Yaz aylarında güneşte kalan aracı çalıştırmadan önce camları açarak araç içindeki aşırı ısınmış havayı dışarı atınız.

    Trafiğin yoğun olduğu yerlerde klimanın devir daim sistemini çalıştırınız.Klimanın devir daim sistemi ile hem kirli havayı içeri almazsınız hem de istediğiniz konfora daha hızlı ulaşırsınız. Yolcu taşıtı içindeki siyah karbon konsantrasyonu 5-90 µg/m3 arasında değiştiğini unutmayınız.

    Aracın kliması çalışırken camları kapalı tutunuz. Aracın kliması ile havayı ısıtamazsınız...!

    Aracınızın klimasını çalıştırdığınızda her 100 km’de 1.0-2.0 litre extra benzin tüketirsiniz.

    Ozon tabakasının delinmesine neden olan CFC’lerin %10’uşehiriçi bölgelerde taşıt klimalarından ileri gelir.

    Yakıt
    Yaz aylarında özellikle akşam-gece-sabah saatlerinde benzin satın alınız. Soğuk saatlerde benzin satın alarak hem benzin buharlarının atmosfere kaçmasını önlersiniz hem de daha yoğun benzin satın alırsınız. Unutmayınız ki yakıt pompası yakıt hacmini ölçer, yakıt yoğunluğunu ölçmez. Yakıt yoğunluğu arttıkça daha ağır benzin satın almış olursunuz.

    Yakıtın tipini ve markasını dikkatli seçiniz. Yakıta solvent karıştıran istasyonlardan benzin satın almayınız. Solventli yakıtlar hem aracınızı bozar hem de havayı kirletir. Kaliteli yakıtlar hemdaha ekonomik hem de araçlar için daha sağlıklıdır.

    Benzin buharının depo kapağı üzerine baskısını önlemek için yakıt deposunu ağzına kadar doldurmayınız.

    Motorunuzu durdurmadan deponuzu benzinle doldurmayınız.

    Yakıt depo kapağı mutlaka sızdırmaz olmalıdır. Depo kapağından benzin buharlaşmamalıdır.

    Aracınızda kurşunsuz benzin kullanınız. Süper benzin 0.15 g/litre ve kurşunsuz benzin 0.013 g./litre kurşun içerir. Kurşun sağlık açısından çok zararlı bir maddedir. Süper benzin yerine lütfen katkılı kurşunsuz benzin kullanınız. Böylece egzozdan atılacak kurşun miktarını 11 kat azaltabilirsiniz.

    Süper benzin kullanan araçlardan atılan kurşun en fazla 0-6 yaş ile ana rahmindeki çocukları etkilemektedir.

    1994 yılından itibaren üretilen tüm yerli ve yabancı benzinli taşıtlar kurşunsuz benzin kullanabilirler.

    LPG veya Doğal Gaz temiz yakıttır. Aracınızı LPG veya Doğal Gazlı sisteme lisanslı uzman kurumlarca dönüştürerek hem daha verimli ve ekonomik yakıt tüketimi, hem dedaha temiz çevre elde edebilirsiniz.

    Tekerlekler
    Lastiklerin hava basınçları yeterli olmalı. Yeterli miktarda basıncı olmayan lastikler çabuk tahrip olur ve ömrü kısalır. Yol tutuşu zayıflar, patlamaya ve yırtılmaya neden olur.

    Lastiklerin hava basıncını aracınız soğuk iken kontrol ediniz. Sıcak lastiğin hiçbir zaman havasını almayınız.

    Radial lastikler kullanınız. Radial lastikler yakıt tüketimini azaltır.

    Lastiklerin hava basınçlarını ayda bir kontrol ettiriniz. Lastiklere üreticinin tavsiye ettiği yeterli hava basıncı verilmelidir. Lastiklerin hava basıncını aracınız soğuduktan üç saat sonra ölçünüz. Lastiklerin hava basıncı yeterli olmayan taşıtlar, %5’a varan fazla yakıt tüketimine neden olur.

    Aracınızı yüksek hızda sürmeniz lastiklerin daha hızlı tahribatına neden olur.

    Lastiklerin hava basıncı bir birim (1 1bf/in.2 ) düşükse %2 daha fazla yakıt tüketirsiniz.

    Bir bar= 14.51 1bf/in.2 eşittir.

    Rölanti
    Aracınızı 30 saniyeden fazla rölantide çalıştırmayınız. Kış aylarında aracınızı hareket ettirmeden önce motorunuzun ısınması için 1 ila 2 dakika rölantide çalıştırmanız yeterlidir. Bir saatlik rölanti esnasında 3000 gr. sera gazı CO2’i atmosfere atarsınız.

    Trafik hariç bir yerde 30 saniyeden fazla kalıyorsanız aracınızı durdurunuz. Gitmeye hazır değilseniz aracınızı çalıştırmayınız. Motorunuzu dururken ısıtmak yerine ölçülü kullanarak yolda ısıtınız. Aracınızı 10 dakika rölantide çalıştırdığınızda 0.17 litre extra yakıt harcarsınız. Rölantide araç hızı sıfır km./saat’dir. 4 silindirli bir taşıt bir saat rölantide çalıştırıldığında 1-1.8 litre benzin tüketir. İstanbul’da seferde olan 1 milyon taşıt hergün 0.5 saat rölantide çalışsa günde 500.000 litre ve yılda 130.000.000 litre extra yakıt tüketirler. Araç Sürme
    Şehiriçi bölgelerde ekonomik ve ideal taşıt hızı 25-95 km./saattir. Gaz pedalını devamlı nazikçe kullanınız. Ani kalkışlardan ve duruşlardan kaçınınız. Ani fren yapmaktan kaçınınız. Olması gereken vitesten düşük viteslerde aracı kullanarak %45’e varan daha fazla yakıt tüketimine, motorun yorulmasına ve yıpranmasına neden olursunuz. Motoru yormamak için mümkün olduğunca aracınızı uygun viteste kullanınız.

    Aracınızın vitesini nazikçe fakat hızlı olarak değiştiriniz. Aracı ani olarak çalıştırıp hızlandırmak normal seyir esnasındaki değerden %60 daha fazla yakıt tüketimine neden olursunuz.

    Aracınızı düz ve sarsıntısız sürünüz. Düz ve sarsıntısız sürme ekonomik yakıt tüketimine neden olur.

    Normal seyir esnasında aracınızın camlarını kapalı tutunuz. Açık camlar araç üzerinde dalgalı rüzgar oluşumuna ve taşıt hızının düşmesine neden olur. Açık camlar, 100 km/saat hızda %4 extra yakıt sarfiyatına yol açar.

    Ekonomik yakıt tüketimi için aracı yavaş yavaş hızlandırınız ve yavaşlatınız.

    95 km./saat hızın üzerinde sürdüğünüz her 8 km/saat için %10 daha fazla benzin tüketirsiniz.

    Aracınızı 20 km./saat ve daha düşük hızla sürdüğünüzde %50 daha fazla benzin tüketirsiniz.

    Motorunuzu durdurmadan önce vitesi boşa alınız. Aksi durumda atık yakıt atılmasına neden olursunuz.

    Aracınızı mümkün mertebe 25 km/saatten düşük, 95 km/saatten yüksek hızda sürmeyiniz. Her iki durumda da hem daha fazla yakıt tüketimine hem de daha fazla kirleticinin atmosfere atılmasına neden olursunuz.

    *mpg: benzin tüketimi başına (galon (3.79 lt.)) kat edilen mesafe (mil (1.609 km.)),

    mph: Belli zamanda (saat) kat edilen mesafe (mil (1.609 km.))

    Verimli Yakıt Tüketimi
    Bir taşıtın şehiriçi yollarda verimli yakıt tüketimi en fazla 8 litre/100 km. ve şehirlerarası yollarda en fazla 6 litre/100 km. olmalıdır. Araç satın alırken aracın yaşını ve 100 km de tükettiği yakıt miktarını mutlaka öğreniniz.

    Hava filtresi kirli ve tıkalı ise filtre motora hava akışını engeller. Kirli hava filtresi %10 daha fazla yakıt tüketimine neden olur. Hava filtresini temizleyiniz/temizletiniz veya değiştiriniz.

    Direk enjeksiyon sistemli taşıt satın alınız. Karbüratör esaslı taşıtlar enjeksiyon sistemli taşıtlara göre %10 daha fazla yakıt tüketirler.

    Kirli enjeksiyonlar yakıt tüketimini artırır. Bakımlı ve ayarlı bir motor, yakıtı daha verimli tüketir. Bakımsız araç hem fazla yakıt tüketir hem de havayı kirletir. Yanlış araç kullanarak hem cebini hem de havanızı kirletirsiniz...! Seyahatiniz 5 km.den az ise aracınızı kullanmayınız.Bu mesafede motoru normal çalışma sıcaklığına ulaştırmak mümkün değildir. Böyle durumda toplu taşıma aracını tercih ediniz.

    İlk 5 km içinde aracınızı yüksek hızda sürmekten ve aşırı hızlandırmadan kaçınınız. Aracınızın hızını sık sık değiştirmeden belli bir hızda seyrederek daha az yakıtla daha uzun mesafe alabilirsiniz. Trafiğin yoğun olduğu saatlerde dur-kalk olayı sık yaşandığı için hem yakıt tüketimi hem de egzozdan atılan kirletici miktarı artmaktadır. Aracınızda hava/yakıt ayarını ve egzoz ölçümünü süresi içinde yaptırarak daha az yakıtla daha uzun mesafe alabilirsiniz.

    Yağ filtreleri temiz olmalı. Eski ve kirli yağ filtreleri motor verimliliğini düşürür ve yıpratır. Düşük verimlilikte çalışan motorlar yakıt verimliliğini düşürür. -15 oC altındaki sıcaklıklar %30’a varan fazla yakıt tüketimine neden olur. Aracınız şehir içinde7 litre/100 km. den çok daha fazla yakıt tüketiyorsa bu araç sizin için ekonomik değildir. Bu aracın işletme maliyeti yüksek demektir. Araç satın alırken şehiriçi bölgelerdeen fazla 7 litre/100 km. kurşunsuz benzin tüketen yerine, 10 litre/100 km. benzin tüketen satın alırsanız;

    Yakıta daha fazla para ödersiniz ve daha fazla kirleticiyi atmosfere atarsınız. Yakıtın verimli tüketimini etkileyen en önemli parametrelerden biri de taşıt yaşıdır. Taşıt yaşı arttıkça yakıt tüketimi ve egzozdan atılan kirletici miktarı da artmaktadır. 10 yaşın üzerindeki benzinli taşıtların egzozundan atılan kirletici miktarı 5 yaşın altındaki taşıtlardan atılan kirletici miktarından en az iki kat daha fazladır. 20 yaşın üzerindeki taşıtları mümkünse satın almayınız.

    Yakıtı verimli kullanan taşıtların egzozundan daha az kirletici atılır. İşyerleri bünyelerinde çalıştırdıkları araçların yıllık tükettikleri yakıt miktarlarını tespit ederek, bu araçların işletme için verimli olup olmadıklarına karar verilebilir, basit bir hesaplama ile bu bilgileri elde edilebilirler. Yakıt alırken aracın km göstergesindeki km rakamı ve aldığı yakıt miktarı (litre) yıl boyunca not edilmelidir. Böylece bir aracın bir yıl boyunca aldığı mesafe (km) ve tükettiği yakıt miktarı (litre) tespit edilmeli, 100 km. başına tükettiği yakıt miktarı (litre) ve yıllık yakıt maliyeti belirlendikten sonra bu aracın yakıt bakımından çalıştırılmasının ekonomik olup olmadığı belirlenmelidir.

    Fazla Yük
    Yolculuk esnasında aracınızı fazla yükle yüklemeyiniz. İstiap haddinin üzerindeki her 45 kg. ek yük, %7 ekstra yakıt tüketimine neden olur. Bir araç şehir içi yollarda normalde 7 lt./100 km. benzin tüketiyorsa ve bu araç üzerine ekstra 45 kg. yük konmuşsa, bu durumda 7.5 lt./100 km. benzin tüketirsiniz.

    Egzoz
    Aracınızın egzozundan beyaz duman çıkıyor ve bu en fazla 5 saniye sürüyorsa motor iyidir. Bu uzun süre devam ediyorsa (10 sn.den fazla) motorda bir problem var demektir.

    Egzoz gazı siyahsa hava/yakıt karışımı iyi değil, çok fazla yakıt tüketiliyor ve egzozdan yanmamış hidrokarbon atılıyor demektir. Enjeksiyon sistemini kontrol ettiriniz.

    Taşıtların egzozundan atılan taneciklerin boyutu 2.5µm den küçüktür. Bu tanecikler, solunum yolu ile ciğerlere kadar kolayca ulaşabilir. Dolayısıyla trafiğin yoğun olduğu yerlerde camları kapamalı ve klima gerekli ise sadece hava devir daim sistemi çalıştırılmalıdır.

    Egzoz gazı mavi renkli ise motor yağ, siyah renkli ise fazla benzin yakıyor demektir.Yani egzozdan hidrokarbon atılır. Hidrokarbon atmosferde duman ve ozon oluşumuna katkıda bulunur.

    Gündüz saatlerinde hava sıcaklığı yükseldikçe benzinin buharlaşması da artar. Yakıt doldururken depodan benzin buharlarının kaçması da artar. Benzin buharlarında kanser yapıcı benzen, toluen ve ksilen gibi maddelerin yanında ozon ve duman oluşumuna neden olan maddeler de bulunmaktadır.

    Aracınızın sıvılarını ayda bir defa kontrol ediniz veya ettiriniz;


    Motor yağının siyah/kahverengi,
    Soğutucu/antifirizin sarı/yeşil,
    Transmisyon sıvısının pembe/kırmızı,
    Fren sıvısı veya benzinin açık
    Renkte olmasına dikkat ediniz.

    Kaynak: Çevre ve Orman Bakanlığı, Prof. Dr. Mustafa ÖZTÜRK tarafından 2005 yılında yayımlanan belge.

  8. #28
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Ahmet güzel bilgiler, teşekkürler uğraşın için...

  9. #29
    Eren GÖNCÜOĞLU
    gezenti Er-NnN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2.590
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 522

    Standart

    bilgiler için çok teşekkürler...

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Drift Yapma Teknikleri
    StrawBeeRy tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 09/08/2011, 16:48
  2. Gece Sürüş Teknikleri..
    StrawBeeRy tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 05/08/2011, 16:00
  3. Yağmurlu Havalarda Sürüş Teknikleri..
    StrawBeeRy tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 11/06/2011, 14:28
  4. Ileri ve güvenli sürüş teknikleri
    Ersal tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 10/03/2011, 17:13
  5. İleri sürüş teknikleri
    insomnia06 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 18/09/2010, 03:46

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Az Yaktirma Teknikleri Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com