13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Gece Sürüş Teknikleri..

  1. #1
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    31
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart Gece Sürüş Teknikleri..


    Gece sürüşlerinin kendine has bir cazibesi, insanı adeta büyüleyen bir tarafı vardır. Motorunuzun kocaman farları önünüzdeki mürekkep görünümlü asfaltı aydınlattıkça siz kendinizi gecenin ışık geçirmeyen, saydam olmayan donukluğu içerisinde başka bir boyutta yüzer gibi hissedersiniz.

    Evet gece sürüşleri büyüleyici olabilir. Ama çok tehlikelidir çünkü gündüze kıyasla görüş alanlarınız çok daralmıştır. Yani gündüz gördüğünüz gibi göremezsiniz.

    Ama ümitsizliğe kapılmayalım. Gözlerimizle çalışarak onların yaratılıştan sahip oldukları, onların geceleri daha etkin görebilme fonksiyonlarını devreye sokabiliriz. Gündüz bir şeyi görmek için direk ona bakarsınız çünkü con adı verilen ışık alıcıları gözün merkezindedirler. Ancak bu alıcılar karanlıkta etkisizdirler. Diğer, rod adı verilen alıcılar ki bunlar; göz retinasının yanlarındadırlar, karanlıkta duyarlıdırlar.

    Rod lardan tam faydalanabilmek için siz hedefe direk olarak değil başınız çok hafif yana çevrilmiş olarak bakmalısınız. Genellikle rod larla con lar; şayet siz tam karanlıkta değilseniz, birlikte çalışırlar.

    Gün ışığında olduğu gibi, karanlıkta kalmış yere dikkatinizi verdiğinizde daha fazla görürsünüz. Ama motor kullanırken karanlıkta kalmış yada az ışıklı bölgede kalmış çevrenizdeki alanlarda dikkatinizi sürdürmek zordur. Bazen tek bir ışık kaynağı dikkatinizi yakalar ve aklınızı karıştırır, yönünüzü şaşırtır.

    Örneğin, bütün gün gece olana kadar sürüş yaptınız diyelim, çok yoruldunuz. Evinize dönüyorsunuz, etraf boş arazi ve birden uzaktan bir çiftlik evinin tek ışığı dikkatinizi yakaladı. Bu hipnotik bir uyarana dönüşür. Ona her baktığınızda, bakışınızın o ışık üzerinde kilitlenme süresi uzar. Ve siz önünüzde size sinsice yaklaşmakta olan virajı görmezsiniz. Dilerim çok geç olmadan görürsünüz.

    Bu olgu sabit bakış görüşüdür. Bazen o ışık karanlık içinde bir yay çizerek sallanır gibi gözükür ve siz bu ışığa bakarken aslında ona baktığınızın farkında değilsinizdir. Bıkkınlık ve yorgunluk beyninizi, uyaran yokluğu sebebiyle kapattığında, uzaktan ilginç gelen herhangi bir şey sizi şaşırtıp büyüleyebilir.

    Gözlerinizin özgürce çevreyi tarama kapasitesine müdahale ettiğinizde siz kendi kendinizi hipnoza sokarsınız. Karanlığın hakim olduğu çevrenizi tarayarak beyninizin görme/algılama merkezlerini açık tutmak zorundasınızdır.

    Tarama yaparken normal olarak göz kırpması yaptığınıza dikkat edin. Kırpma birkaç işlemi gerçekleştirir. Gözünüze anlık bir dinlenme sağlar ve gözlerin kendi içlerindeki dolaşımı zenginleştirir. Göz kapaklarınızı kısma sıklığınız artıyorsa gözlerinizi kapatarak bir müddet dinlendirmekle yukarıda bahsedilen faydaları kendinize sağlayın.

    Taramak ve göz kırpmak karşı yönden gelen araç ışıklarının da olumsuz etkilerini azaltarak sizin onlarla baş etmenizi sağlar. Ağaçların tepelerini aydınlatan ışıklarıyla gelen bir araç sizi şaşırtabilir, geçici körlüğe sokup yoldaki pozisyonunuzu kaybetmenize sebep olabilir.

    Sol gözünüzü kapatıp sağ gözünüzle yolun sağına odaklanabilirsiniz fakat bu durumda sol peri ferik görüşünüzü kaybedersiniz. Ve şayet karşı yönden gelen araç sizin hattınıza geçerse bunu zamanında göremeye bilirsiniz. İki gözünüz açık olarak yolun sağına odaklanabilirsiniz fakat yine iki gözünüzü de aynı tarafa odakladığınız için peri ferik(yanal) görüşü kaybedersiniz.

    Bunların yerine iki noktalı tarama metodunu kullanın. Karşı yönden gelen aracın ışıklarından sizi koruyacağı gibi şayet o araç sizin yönünüze geçerse bunu görecek olan peri ferik görüşünüzü de kaybolmayacaktır. Taramayla birlikte göz kırpmayı da devam ettirin. Göz kırpma gözün yağlanması anlamına da gelir ve bu yağlama sonuçta far ışıklarının parıltısını filtreleyerek azaltır.

    Gölgelendirilmiş göz malzemeleri; güneş gözlüğü, koyu, açık renkli vizörler gece sürüşünde kullanılmamalıdır. Görüşü çok kısıtlarlar. Aydınlık bölgelerde içten güneş gözlüğü tavsiye edilir, gözünüzü korur ayrıca sonradan karanlık bölgelere girildiğinde gözleriniz hazır, karanlığa alışmış halde olacaktır.(Gözlük çıkartılır). Açık renkli vizörler(sarımsı) şafakta iyidir ama akşam üstleri kullanılmamalıdır. Ayrıca şafak vakti siz henüz güneşin aydınlatmadığı bölgede iken gün söküyorsa bu çok tehlikeli bir durumdur ve siz bir müddet geçici bir körlük yaşarsınız. Aydınlık taraftan gelen araçlarda sizi görmeyecektir. Bu durumda bir müddet güvenli bir yerde durarak gözlerinizi alıştırmanızı tavsiye ederiz.

    Şayet ışıktan gölge yada karanlığa girdiğinizde gözleriniz alışma zorluğunu normalden fazla çekiyorlarsa bu A vitamini eksikliğine işaret eder. A vitamini eksikliği karşı yönden gelen araç far ışıklarına da aşırı hassaslık demektir. Sakın bu sorunu güçlü dozlarda A vitamini yüklenerek kedi görüşüne sahip olabileceğinizi sanmayın. Aşırı doz A vitamini zehirleyicidir. Ayrıca gözlerinizin başka sorunları da olabilir. Göz doktoruna gidin ve gözlerinizi kontrol ettirin.

    Mesela şayet derinlik algılamanız bozuksa ve gece takip ettiğiniz bir aracın stop ışıklarını olduğundan küçük, puslu görüyorsanız sizde protanophia denen görme zayıflığı vardır. Bu retinanızın kırmızı ışığa duyarlılığının normalden az olduğu durumdur. Şayet geceleri çok yakınına girerek araç takip ediyorsanız ve bunun yakınlığının sakıncalı boyutlarda olduğunu algılayamıyorsanız bir göz doktoruna mutlaka gözlerinizi kontrol ettiriniz.

    Son olarak söyleyeceğimiz şudur: Gece tehlikeleri kadar gündüz de tehlikeler vardır ve aynı sayıdadır ancak gece bunları gündüz derecesinde göremezsiniz.

    Not.: Tüm motorlarda geçerli olmakla beraber bilhassa endurolar da çöküş mesafesi fazla olduğundan geceleri viraj girişlerinde hız düşürmek için sert ön frenden kaçınınız. Öndeki çöküş farın ışığının ön tekerin altında kaybolması demektir ve bir anda karanlıkta kalırsınız.

    . Vizörünüz ve farlarınızın camları temiz olsun. Far yükseklik ayarlarınızı yaptırınız.

    . Gerekiyorsa daha güçlü ampul takınız. Zen on ampul kullanmayın çünkü camlarda mercek olmadığı için ışık dağılır.

    . İleriye bakınız, yan yolların derinliklerini en iyi görebileceğiniz seyir hatlarını seçiniz.

    . Gittiğiniz yol hakkında önceden bir strateji yapınız.

    . Karşıdan gelen araç yoksa uzunlarınızı yakınız. Araç belirdiğinde uzunları söndürünüz.

    . Gözlerinizle yol kenar çizgisi yerine orta çizgiyi takip ediniz. Yol kenarındaki çizgi yol ayrımlarında, duraklarda, hendek ve su kanallarında kaybolur.

    . Virajlarda çok aşırıya kaçmadan geniş hatla dönünüz. Yatış rezerviniz normalden fazla olsun.

    . Dönüşün ortalarında fazla gazlamayınız çünkü gece ikinci bir apeksin varlığını zamanında göremeyebilirsiniz.

    . Yakın takip yapmayınız. Yol kenarlarına fazla yaklaşmayın. Kıvırma payınız fazla olsun.

    . Kornanızı kullanmaktan çekinmeyiniz.

    . Her şey ters gider ve nereye gittiğiniz göremez duruma gelirseniz uzunları yakmakta tereddüt göstermeyiniz.

    . Her zaman tarlalara dalmanın çelik yığını ile çarpışmadan daha az acılı olduğunu unutmayınız.

    alıntı..

    Konu StrawBeeRy tarafından (05/08/2011 Saat 00:25 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesajı için 6 kişi StrawBeeRy'ye teşekkür etti:


  3. #2
    onur bakır
    Honor COOPER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    2.344
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 596

    Standart

    güzel paylaşım.tekrar teşekkürler.
    *****ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 MULTIAIR 170 TCT*****
    ***MATT MAGNESIO GRIGIO***
    *****SPORT PACK1 & 18" MATT BLACK WHEELS*****


  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #3
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    güzel bu güzel ve teknik detayları paylaştığın için teşekkür ederim.
    benim bu yazılardan tek anladığım "gece yola çıkmayın" oldu. çümkü benim hafızam bunları tutacak kadar büyük değil. bunları düşünürken bile girerim biyerlere.
    en iyisi sabaha karşı 4 gibi yola çıkmak, 9 da devriye nöbete gelene kadar yolu yarılamak.

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #4
    Arif Arif
    Arif231 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/06/2011
    Mesajlar
    116
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    Çok yerinde tespitler var gerçekten, gece araç kullanmak güzeldir ama bir o kadarda zor ve dikkat ister...

    Final cümlesi can damarından yakalamış olayı

    Her zaman tarlalara dalmanın çelik yığını ile çarpışmadan daha az acılı olduğunu unutmayınız.

  8. Bu mesajı için 2 kişi Arif231'ye teşekkür etti:


  9. #5
    ORÇUN ÇABUK
    aŞK 3 HaRF BMW WiSTaRiA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    6.500
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2431

    Standart

    sağol mert güzel paylaşım..

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #6
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    34
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı Arif231 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok yerinde tespitler var gerçekten, gece araç kullanmak güzeldir ama bir o kadarda zor ve dikkat ister...

    Final cümlesi can damarından yakalamış olayı

    Her zaman tarlalara dalmanın çelik yığını ile çarpışmadan daha az acılı olduğunu unutmayınız.
    aynen öyle. dönülmez akşamın ufkuna girildiği an Allah ne verdiyse kıracaksınız direksiyonu. en azından kafadan girmekten çok çok fazla şansınız olur kurtulmak için.

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #7
    Serbay Çakırlı
    Serbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/08/2010
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    Sis li havada kesinlikle uzunu yakmayınız birden bembeyaz duvar beliriverir karşınızda ancak normalden güçlü bi ampul nerden bulabilirim nerden alabilirim nedir?

  14. #8
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 719

    Standart

    Konu görüş mesafesiyle ilgili olunca aklıma güneş gözlüğüm geldi.Gündüz güneş gözlüğü takılarak yapılan yolculuklar güneşin karşıdan geldiği yerlerde çok daha güvenli oluyor.Fakat aydınlık alandan bir anda karanlık bölge olan tünellere girdiğinizde yolda hiçbirşey gözükmez oluyor.O yüzden güneş gözlüğü ile tünele girerken birden kendimi kör olmuş gibi hissederek aniden yavaşladığım zamanlar çok olmuştur.Bence bu da dikkat edilmesi gereken bir konu.

  15. #9
    oğuz kaya
    okaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/03/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    179
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 29

    Standart

    paylaşım için teşekkürler yazıyı okuduktan sonra sanki bir konferans salonunda seminerden çıkmış gibi oldum.gece beni hipnotize eden tek şey uzun yolda giderken şeritlerin arabanın içine girmesi bazen çok dalıyorum sanki kesik şeritler arabanın içine giriyor.

  16. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  17. #10
    EMRULLAH AKCA
    akca37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.580
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    sonu 095
    Edilen teşekkür: 335

    Standart

    Paylaşımların için teşekkürler Mert, sağolasın...

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #11
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    31
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    Alıntı okaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    paylaşım için teşekkürler yazıyı okuduktan sonra sanki bir konferans salonunda seminerden çıkmış gibi oldum.gece beni hipnotize eden tek şey uzun yolda giderken şeritlerin arabanın içine girmesi bazen çok dalıyorum sanki kesik şeritler arabanın içine giriyor.
    hahahah fazla dikaktten oluyordur abi aman dikkat et

  20. #12
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    güzel bilgiler var...
    Keyif BMW'Dir...



  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #13
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    uzun yolllara hep gece çıkarım..
    alacakaranlık için özel gözlük kullanıyorum.. sarı fosforlu gibi bişi amazon.com dan almıştım..
    yolda hayvani çukur yoksa bide köpek domuz fırlamadıkça gece yolculuğu gündüzden güvenli bence..

  23. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. Yağmurlu Havalarda Sürüş Teknikleri..
    StrawBeeRy tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 11/06/2011, 13:28
  2. Ileri ve güvenli sürüş teknikleri
    Ersal tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 10/03/2011, 16:13
  3. İleri sürüş teknikleri
    insomnia06 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 18/09/2010, 02:46
  4. İleri sürüş teknikleri eğitiminden bir fotograf
    style07 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 26/04/2008, 22:41

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com