17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: ABS sorunu

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı krm1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu gaz verme olayı westinghouse sisteminin ihtiyacı olan basıncı karşılamak için oluyor olabilir mi
    ewet sebebi bu. bırakın karlı buzlu yolu kuru yolda bile araç boşta giderken frene bastığımda abs devreye girmese bile devir 1300 1400 ü buluyor. motor yazılımı rölantiyi sabit tutmaya göre yazıldığından motor devrini düşürecek bir alıcı devreye girdiğinde (fan, fren, lamba vb.) ecu rölantiyi yükseltmek için motora yakıt gönderiyor bu ilk gönderdiği yakıt miktarı o anki ihtiyacından fazla olduğundan devir 1000 in üzerine çıkıyor bu da bizlere anormal geliyor. şöyle bir örnek vereyim kendimden; sabahları hava soğuk aracımı çalıştırıp 10 15 sn sonra hareket ediyorum. 20 m sonra sokağı dönerken aracı 2.vitese takıp debriyajı yavaşça bırakıyorum ve aracım 20 30 kmh hıza ulaşıyor yaklaşık olarak ama ben gaz vermiyorum 2 viteste araç stop edecekmiş gibi olduğundan ecu kendisi gaz veriyor ve aracı hızlandırıyor. sizin yaşadıklarınız da bunun benzeri arkadaşlar. bu durum bence gayet normal zaten gaz vermese stop edecek bu sefer problem oluşacak.

  2. Bu mesajı için 2 kişi halils2'ye teşekkür etti:


  3. #2
    mstf ergl
    unreal123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/02/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    127
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    Alıntı halils2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ewet sebebi bu. bırakın karlı buzlu yolu kuru yolda bile araç boşta giderken frene bastığımda abs devreye girmese bile devir 1300 1400 ü buluyor. motor yazılımı rölantiyi sabit tutmaya göre yazıldığından motor devrini düşürecek bir alıcı devreye girdiğinde (fan, fren, lamba vb.) ecu rölantiyi yükseltmek için motora yakıt gönderiyor bu ilk gönderdiği yakıt miktarı o anki ihtiyacından fazla olduğundan devir 1000 in üzerine çıkıyor bu da bizlere anormal geliyor. şöyle bir örnek vereyim kendimden; sabahları hava soğuk aracımı çalıştırıp 10 15 sn sonra hareket ediyorum. 20 m sonra sokağı dönerken aracı 2.vitese takıp debriyajı yavaşça bırakıyorum ve aracım 20 30 kmh hıza ulaşıyor yaklaşık olarak ama ben gaz vermiyorum 2 viteste araç stop edecekmiş gibi olduğundan ecu kendisi gaz veriyor ve aracı hızlandırıyor. sizin yaşadıklarınız da bunun benzeri arkadaşlar. bu durum bence gayet normal zaten gaz vermese stop edecek bu sefer problem oluşacak.
    ben çoguzaman vites de fren e basarım ve yani boşa almam taki araç rolanti devrine düşene kadar vitesi küçülterek devam ederim peki bu durumda atıyorum 3 üncü vitesde ve ben fren e birden panik oldum ve bastım debriyaja felan basmadan araba stop etmemek için sürekli zorlucak ve fren mesafesini uzatcakmı ?

  4. #3
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı unreal123 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben çoguzaman vites de fren e basarım ve yani boşa almam taki araç rolanti devrine düşene kadar vitesi küçülterek devam ederim peki bu durumda atıyorum 3 üncü vitesde ve ben fren e birden panik oldum ve bastım debriyaja felan basmadan araba stop etmemek için sürekli zorlucak ve fren mesafesini uzatcakmı ?
    güzel soru. bende fren yapacağım zaman vitesi boşa almam ya da debriyaja basmam ama panik frendeki durumda öyle sakin tepkimeler veremediğimiz için aracımızın tepkimeleri de faklı oluyor. ışıklara yaklaşırken araç viteste gaz vermeden hep vites küçültürüm baktım ışık yanmayacak sakince fren yapar aracı durdururum. ama panik frende olay farklı daha sert bir fren basıncı uygulandığından lastikler ister istemez kilitleniyor. abs devrede olsa bile motora tekerlekler aracılığı ile dur diyorsun ve durdurma kuvvetin fazla ise ki fazla o da stop ediyor zaten.

  5. #4
    Aykut BODUR
    aykut_1914 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/08/2011
    Yaş
    34
    Mesajlar
    3.825
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35 DAY 02
    Edilen teşekkür: 874

    Standart

    Alıntı unreal123 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben çoguzaman vites de fren e basarım ve yani boşa almam taki araç rolanti devrine düşene kadar vitesi küçülterek devam ederim peki bu durumda atıyorum 3 üncü vitesde ve ben fren e birden panik oldum ve bastım debriyaja felan basmadan araba stop etmemek için sürekli zorlucak ve fren mesafesini uzatcakmı ?
    yanlış anlamadıysam benzer bir durumu yaşadım şöle anlatayım;sokak içi 2.vitesdeydim bitiminde hemen sola dönücem. Gazdan çektim yavaşlıyorum normal,sağda park varmış ordan bisikletli bi velet fırladı. Devirde tam 1400 falan tahminim,frene asıldım o an,hani aracı çalıstır 1 e tak ayagını aniden debriyajdan çek araba kendini öne dogru sektirip istop eder ya? o sekmelerden ardı ardına 2*3 defa yaşadım ve debriyaja bastım,tabi 3*4 saniye içinde gerçekleşti bunlar,sorunsuz devam ettim sonra

Benzer Konular

  1. Ses sorunu..
    HayalTamircisi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 06/01/2013, 18:02
  2. far sorunu
    puntohastasi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 08/07/2012, 01:50
  3. Akü Sorunu
    fatihsen67 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 07/02/2010, 22:23
  4. Abs Sorunu
    chihiro tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 02/02/2010, 16:43
  5. Sağ Ön Cam Sorunu
    MethyLen tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 16/05/2008, 01:02

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


ABS sorunu Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com