Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Hızlanma sorunu

  1. #1
    erol beyaz
    nightblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/10/2011
    Mesajlar
    152
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 33

    Teknik Konu Hızlanma sorunu

    Arkadaşlar merhaba;

    Şöyle bir sorunum var: bugün zincirlikuyu birmotta aracımın triger zincirini, 110.000 bakımını, arka süspansiyonları, şanzıman takozunu, radyatör su pompasını ve diskleri değiştirttim. tüm bunların yanında motor yıkama ve carbon clean da yaptırdım. birde motor üst kapağını çok ses yaptığından değiştirtdim. birde ufak tefek sorunları yaptırdım. bagaj lambası yanmadığından, kilidi değiştirdim. ses yaptığından pandizot lastiklerini yenilettim çakmaklığın ışığı yanmadığından değiştirttim.

    Araba kendine geldi, çok şükür çıt yok artık ancak, öncekinden daha yavaş hızlanıyor. bunun nedeni ne olabilir ?

    Serviste çalışan motorcu arkadaşım yaptı bunları çocuk gerçektende temiz işçilik yaptı yani söylememe rağmen vites topuzunu ve aracın tüm ampüllerini değiştirip osram taktı.

    Bu konuda bir fikri olan varsa yardımcı olursanız çok sevinirim. Hepinize şimdiden saygılar....
    INCREDIBLE

  2. #2
    erol beyaz
    nightblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/10/2011
    Mesajlar
    152
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 33

    Standart

    Saygıdeğer hocalarım yok mu yorum yapacak kimse ??
    INCREDIBLE

  3. #3
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    açıkcası yaptırdığın işlemlerin hiçbiri hızlanmanı etkileyecek işler değil.Sadece carbon clean yeni yapıldığında araç biraz fazla yakar 5-10 bin km sonra normale döner. Trigerde sorun olsa siboplar şimdiye kadar bitmiş olurdu.Anlam veremedim. İşlemi yapan arkadaşa danış derim.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  4. #4
    erol beyaz
    nightblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/10/2011
    Mesajlar
    152
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 33

    Standart

    ustam, benim bi arkadaşım var ondada punto var hatta bu siteyede kayıtlı aynı sıkıntı onda da var. ! ben bilemedim. tamam araç iyi güzel oldu da eskiye nazaran %10 daha azalma var. mesala önceden 2. viteste 1.500 devirden, 3000 devire kadar araç beni yapıştırıyordu koltuğa şimdi ise bu durumda problem olduğunu düşünüyorum. hani ustadan kaynaklı desem inanın değil. gerçekten de sağlam iş yapıldı anlayamadım vallahi
    INCREDIBLE

  5. #5
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    peki arabada daha önce olmayan ses var mı hani turbo hortumunu tam oturmamış ya da sıkmamış olabilir mi?
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  6. #6
    erol beyaz
    nightblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/10/2011
    Mesajlar
    152
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 33

    Standart

    Alıntı blackhawk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki arabada daha önce olmayan ses var mı hani turbo hortumunu tam oturmamış ya da sıkmamış olabilir mi?
    hocam valla yok. öyle gelen ses falan ama ustaya tekrar götürüp bi baktırıcam. sanırım buradan da başka fikri olan yok zaten
    INCREDIBLE

  7. #7
    Engin Tan
    engincantan33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/06/2010
    Mesajlar
    996
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    33 BAN 65
    Edilen teşekkür: 155

    Standart

    ara ara bende oyle bır dusunceye kapılıyorum 2009 grandem varken sankı turbo devreye eskısı gıbı gırmıyor dıye dusunuyordum ama daha sonra arac kendını toparlıyordu yanı bence bana oyle gelıyordu sız barız bır dusus var dersenız eğer bence bı dyno testıne sokturun bakalım verılerı nasıl cıkacak yada ustanıza turbosuna baktırın.

  8. #8
    Kadir Fota
    fota - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/11/2011
    Mesajlar
    910
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    16 *** 83
    Edilen teşekkür: 243

    Standart

    bencede turbo dan olabilir. çekişte falan bariz düşüş var mı?

  9. #9
    M. Mert
    samoslu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/01/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    278
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 72

    Standart

    Valla bu sorun bendede oluştu. Bir ara servisin birinde bilgisayara bağladı arabayı. Nerede sıkıntı var görebilmek için 10 Dk falan inceledi. Hata görünmüyor dedi ve bilgisayar bağlantısını çıkarttı. 'Bana ruhsatı verir misin' dedi. Bende gayet rahat 'ruhsatı ne yapacan' dedim. Vs. vs... ben ordan ayrıldım. Daha sonrasında ise turboya geç girdiğini, çekişte düşüş olduğunu hissettim sanki. Acaba turboya girme devri bilgisayar yardımı ile değiştirilebiliyor mu? Yani bana kıl olmuş böyle birşey yapmış olabilir mi?

  10. #10
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Alıntı samoslu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla bu sorun bendede oluştu. Bir ara servisin birinde bilgisayara bağladı arabayı. Nerede sıkıntı var görebilmek için 10 Dk falan inceledi. Hata görünmüyor dedi ve bilgisayar bağlantısını çıkarttı. 'Bana ruhsatı verir misin' dedi. Bende gayet rahat 'ruhsatı ne yapacan' dedim. Vs. vs... ben ordan ayrıldım. Daha sonrasında ise turboya geç girdiğini, çekişte düşüş olduğunu hissettim sanki. Acaba turboya girme devri bilgisayar yardımı ile değiştirilebiliyor mu? Yani bana kıl olmuş böyle birşey yapmış olabilir mi?
    hayır turbo egzoz gazından aldığı harekete bağlı olarak tepki verir. yeterli gaza bastığında turbo motora verdiği havayı artırarak çekişi yükseltir.Dolayısıyla turbo zamanı bilg.dan ayarlanmaz ama başka şey yaptıysa bilmem.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #11
    görkem koçsan
    görkem koçsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2009
    Mesajlar
    1.003
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 162

    Standart

    araç sente kaçırıyo olabilir.ayarlarını bir kez daha kontrol ettirin isterseniz.yaptırdığınız serviste düzelmezse başka serviste baksınlar. servisin kullandığı aparatlardada sıkıntı olabiliyo.

  13. #12
    murat bildir
    MURAT_41_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/10/2009
    Yaş
    41
    Mesajlar
    257
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 118

    Standart

    araca tekrar carbon yaptır ve emme carbon temizliğide yaptır normalde carbonun için yapmışlarmıdır bilmiyorum ama onu atlamayalım enjektör carbonunu prösüdürüne göre yaptırırsın arada devir vermeleri felan dakika yönünden az carbon yapmış olabilirler pislik gelmiş olabilir carbon işlemlerini tekrar ettir düzelicektir

  14. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  15. #13
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Trigerin bir gerginlik ayarı varsa eğer kontrol ettirmekte fayda var.

    MegII'de triger sonrası Yakıt tüketimim artmıştı benim de.Bu da motorun zorlandığını gösteriyor. Bariz bir güçten düşme olmamıştı ama 5.2-5.5lt yakan aracım triger bakımından sonra 5.7-6.0 yakmaya başladı

    Sente olayında ise direkt hissedersiniz çok ciddi güçten düşme yaşanıyormuş çünkü sente atlmasında, yani ben ona ihtimal vermiyorum.

    Değişen tek şey triger, bence gerginliğini falan bir ayarlattır.
    Çoook ciddi bir fark yoksa eğer çekişte, belki de zincir gerildikçe,kullanıldıkça, kıvamına gelir Sadece bir tahmin

  16. #14
    erol beyaz
    nightblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/10/2011
    Mesajlar
    152
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 33

    Standart

    Alıntı MURAT_41_41 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araca tekrar carbon yaptır ve emme carbon temizliğide yaptır normalde carbonun için yapmışlarmıdır bilmiyorum ama onu atlamayalım enjektör carbonunu prösüdürüne göre yaptırırsın arada devir vermeleri felan dakika yönünden az carbon yapmış olabilirler pislik gelmiş olabilir carbon işlemlerini tekrar ettir düzelicektir
    Hocam bu hafta içi dediklerini yaptırıcam yeniden banada mantıklı geldi. Sonucu elbette paylaşacağım..
    INCREDIBLE

  17. #15
    erol beyaz
    nightblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/10/2011
    Mesajlar
    152
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 33

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Trigerin bir gerginlik ayarı varsa eğer kontrol ettirmekte fayda var.

    MegII'de triger sonrası Yakıt tüketimim artmıştı benim de.Bu da motorun zorlandığını gösteriyor. Bariz bir güçten düşme olmamıştı ama 5.2-5.5lt yakan aracım triger bakımından sonra 5.7-6.0 yakmaya başladı

    Sente olayında ise direkt hissedersiniz çok ciddi güçten düşme yaşanıyormuş çünkü sente atlmasında, yani ben ona ihtimal vermiyorum.

    Değişen tek şey triger, bence gerginliğini falan bir ayarlattır.
    Çoook ciddi bir fark yoksa eğer çekişte, belki de zincir gerildikçe,kullanıldıkça, kıvamına gelir Sadece bir tahmin
    Furkan dostum, yorum ve tahminlerin için sağolasın. ama, trigerin sanırım bi gerginlik ayarı yok. ama senin dediğinde mantık dahilinde. bu yazdıkların için yorum yapacak biri var ise bende servise fikir verebilirim. aracın deviri yükseldi. mesala 3. viteste hızlanmasıyla şimdiki hızlanması arasında fark var. araç hemen 3.5 devire çıkıyor. Carbon temizlemeyi tekrarlatayım onun dışında daha ne yapılabilir bilmiyorum.

    Saygılar..
    INCREDIBLE

  18. #16
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı blue Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Furkan dostum, yorum ve tahminlerin için sağolasın. ama, trigerin sanırım bi gerginlik ayarı yok. ama senin dediğinde mantık dahilinde. bu yazdıkların için yorum yapacak biri var ise bende servise fikir verebilirim. aracın deviri yükseldi. mesala 3. viteste hızlanmasıyla şimdiki hızlanması arasında fark var. araç hemen 3.5 devire çıkıyor. Carbon temizlemeyi tekrarlatayım onun dışında daha ne yapılabilir bilmiyorum.

    Saygılar..
    multijetlerin triger zincirinin gerginlik ayarı yoktur, yağ basıncı ile otomatik olarak ayarlanır gerginliği. sente atma gibi birşey olmaz sibobları eğer hemen. aparatlarla egzantirik ve krank kilitlenip öyle değişir zincir.

    araç bağırıyor gibi olup gitmiyorsa malesef baskı balatanız sıyırıyodur

  19. #17
    ali kaan
    kaan3368 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/01/2012
    Mesajlar
    106
    Nereden
    Aksaray
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    33 ARA 58
    Edilen teşekkür: 24

    Standart

    erol hocam bende senin gibi karbon clean yaptırdım araç geç toparlıyo. araç daha 40.000 de ustaya götürdüm ve makinayya bağladıktan sonra bi sıkıntı yok dediler. ama çekiş baya düştü ve bu arada çarbon clean olabilir. çunkü ufak partiküller kalıyormuş zamanla bu sorun gider dedi servis bana

  20. #18
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı blue Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba;

    Şöyle bir sorunum var: bugün zincirlikuyu birmotta aracımın triger zincirini, 110.000 bakımını, arka süspansiyonları, şanzıman takozunu, radyatör su pompasını ve diskleri değiştirttim. tüm bunların yanında motor yıkama ve carbon clean da yaptırdım. birde motor üst kapağını çok ses yaptığından değiştirtdim. birde ufak tefek sorunları yaptırdım. bagaj lambası yanmadığından, kilidi değiştirdim. ses yaptığından pandizot lastiklerini yenilettim çakmaklığın ışığı yanmadığından değiştirttim.

    Araba kendine geldi, çok şükür çıt yok artık ancak, öncekinden daha yavaş hızlanıyor. bunun nedeni ne olabilir ?

    Serviste çalışan motorcu arkadaşım yaptı bunları çocuk gerçektende temiz işçilik yaptı yani söylememe rağmen vites topuzunu ve aracın tüm ampüllerini değiştirip osram taktı.

    Bu konuda bir fikri olan varsa yardımcı olursanız çok sevinirim. Hepinize şimdiden saygılar....
    Bu arada serviste bu işlem kaça mal oldu?
    PM'den de paylaşabilirsiniz.

    Sadece ön iki rulman için 300TL fiyat verdiler bana

  21. #19
    Kıvanç A.
    ekartoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2011
    Yaş
    47
    Mesajlar
    280
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 70

    Standart

    merhaba. carbon işlemini daha önce yaptırdınız mı bilmiyorum ama ilk defa yapıldıysa 110.000 km.de ilk defa yapılmış olması pek sağlıklı sonuç vermeyecektir. çünkü genelde 40.000 km.de bir yapılması önerilir. ayrıca bu işlemden önce katalizörün iptal edilerek yerine susturucu takılması daha olumlu sonuç vermektedir. çünkü atılan kurumların büyük olması halinde katalizör tıkınmakta ve çekiş sorunu yaşanmaktadır. benim önerim katalizör iptali yapılmadıysa bir egsozcuya giderek katalizörü iptal edip susturucu taktırmanız yönündedir. böylece çekişiniz normale dönecektir. forumdaki ustalarımız daha net bilgiler vereceklerdir mutlaka.

  22. #20
    erol beyaz
    nightblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/10/2011
    Mesajlar
    152
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 33

    Standart

    Alıntı ekartoo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba. carbon işlemini daha önce yaptırdınız mı bilmiyorum ama ilk defa yapıldıysa 110.000 km.de ilk defa yapılmış olması pek sağlıklı sonuç vermeyecektir. çünkü genelde 40.000 km.de bir yapılması önerilir. ayrıca bu işlemden önce katalizörün iptal edilerek yerine susturucu takılması daha olumlu sonuç vermektedir. çünkü atılan kurumların büyük olması halinde katalizör tıkınmakta ve çekiş sorunu yaşanmaktadır. benim önerim katalizör iptali yapılmadıysa bir egsozcuya giderek katalizörü iptal edip susturucu taktırmanız yönündedir. böylece çekişiniz normale dönecektir. forumdaki ustalarımız daha net bilgiler vereceklerdir mutlaka.
    hocam değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. ancak ben, aracımın orjinalliğinin bozulmasını istemiyorum. yani mühendislerin yaptığına karşın değişiklik yapılmasını pek uygun bulmuyorum.. ancak sizin dediğinizde mantıklı elbette.
    INCREDIBLE

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Ani hızlanma ile ilgili problemim var :(
    ekartoo tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 21/09/2012, 12:28
  2. hızlanma ve ses ??
    motor delisi tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 06/02/2012, 23:36
  3. Silecek hızlanma sorunu
    style07 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 09/10/2011, 23:48
  4. Ara hızlanma
    cantekin tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 08/04/2008, 00:23
  5. ( gp 90 hp )4. viteste 60-100 hızlanma
    grande26 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 04/12/2007, 20:37

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com