Ayni problem bir tanidigimin ducatosunda olmustu nasil cozuldugunu suan hatirlamiyorum aklima gelince yazacagim
Herkese merhaba.
Düz vites 1.3 multijet 75 bg 2012 model Punto Evo'm 12.000 km.de. 10.000 bakımı yetkili serviste (ankara oto) zamanında yapıldı.
Yaşadığım sorun ise 10 gündür var. Rampa (hafif eğimli ya da dik fark etmiyor) çıkarken 4.vitesten 5'e geçtiğimde ya da 3.vitesten 4'e geçtiğimde hızım 70 ile 90 aralığındayken aracın devir ibresi 1900 - 2000'de bir iki saniyelik takılma yapıyor. Bu esnada araba biraz silkeliyor ve ne kadar gaza basarsam basayım hızlanmıyor. 1-2 saniyelik takılmadan sonra fırlamayı yapıyor ve aniden hızlanıyor. Düm düz yolda ya da yokuş aşağı ise herhangi bir sorunum yok.
Ankara Oto'da test sürüşü yaptılar ama sorun tespit edilemedi. Samsun yolunda bir test yapıldığından eğim de olmadığından aynı sorunu yapmadı. Aracın çekişinde sorun yok dediler. Çekişinde sorun yok ama ayrıntısını verdiğim noktada problemi yaşamaya devam ediyorum. Motor arıza ışığı ya da herhangi bir arıza ışığı yanmadığı için bilgisayara bağlanarak arıza tespiti de yapılamıyor.
Ben Turbo'dan olduğunu düşünmüştüm ama sürüş esnasında yaptığı için ve test sürüşünde yapmadığı için de sorun tespiti yapılamadı. Sorun ne olabilir ya da çözümü? Nasıl ispatlarım ya da
Olmazsa haftaya Kavaklıdere Fiat servise gitmeyi düşünüyorum.
Ayni problem bir tanidigimin ducatosunda olmustu nasil cozuldugunu suan hatirlamiyorum aklima gelince yazacagim
İşiniz zor bunu servislere ispat etmek ölüm gibi
Ben sorun olduğunu düşünmüyorum. Turbo 1750 devir gibi tam performans vermeye başlıyor. Yokuş çıkarken araç devrini bulmadan vites değiştirirsen devir daha da düşeceği için araç yığılır. o yüzden yokuş çıkarken 3.500 devir gibi vites değiştir ki attığın viteste devir 1750 devrin altına düşmesin.
2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
2009 Gümüş Multijet active
2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic
hocam hiç bir yere gitmeyin acaba carbon temizliği yaptırdınız mı? önce onu sorayım. eğer yapıldıysa bir müddet kullanın aracı kendi kendine düzelir. canınızı sıkmayın genelde carbon temizliğinden sonra oluyor bu durum bilginize. birde farklı bir yerden yakıt alıp öyle deneyin... saygılar...
bence yakıttan kaynaklı bi durum
Turbo lag denen olaya düşüyorsunuz. Turbonun yeterli havayı basması için 2000 devir civarına gelmesi lazım. önceden niye yok derseniz aracınızın motoru yeni yeni kurum bağlamaya başlıyor. 10 bin km öncesinde motorun tüm aksamları (özellikle turbo) neredeyse tertemiz olduğu için kağıt üzerindeki tork devirini verebiliyor. zaman geçtikçe yani kurum bağlamaya başladıkça fırlama dediğimiz olayı 2000 devirde yapıyor. kısacası aracınız kendisine geliyor![]()
Evet olabilir. Ekimde ilk yıl bakımı var. Carbon Clean yaptıracağım. Yakıttan olduğunu düşünmüyorum. Çünkü hem total'den hem de shell'den aldığımda fark etmedi. Zaten sadece 1900 - 2000 devirde aynı sorun oluyor. Serviste yakıta bağlı olsa başka sorunlar da olurdu dedi. Peki diyelim ki sorun tespitini test sürüşünde yaptırabildim. Turbo değişimi yapılabilir mi ya da yapılırsa sorun düzelir mi?
Aynı şeyi bende yaşıyorum (19000 km de aracım). Sanki turbo hiç açmıyormuş gibi geliyor bana. Arıza ışığı falan hiç bir şey yanmadı. Yakıtı hep aynı yerden alıyorum.(Sorun olacağını düşünmüyorum). Mümkünse aracınızdan bir kaç gün ayrı kalın) derim size.Ben öyle yapıyorum ve sorun olduğunu düşündüğüm şeyin aslında psikolojik olduğunu anlıyorum.
Arkadaşlar ne der bilmiyorum ama bence aracı ya sakin kullanmalı (bu araç budur kardeşim az ve yavaş hızlanma sonucunda az yakıt tüketimi) veya agresif kullanmalı (mümkün olan en iyi torku yakala, vites geçişlerini seri yap, yakıtı düşünme) diyorum. Ben bazen sakin, bazende agresif kullanıyorum her zaman aynı tepkiyi alamayınca acaba bir sorun mu var diyorum kendime. Naçizane görüşüm böyle. Ama agresif kullanmak ta ayrı bir keyif veriyor...
Sprint booster takılan bir bravo multijet denedim ve özellikle turbo-dizel araçlarda belirgin olan turbo gecikmesinin ( lag ) ortadan kalkmış olduğunu gördüm, switch li ve çift devreli olduğundan sürekli veya istediğiniz anda gaza basmazken devreye alıp sonrasında kullanabilirsiniz, sorunu çözebileceğini düşündüm, ben de aracımda kullanıyorum, tavsiye ederim.![]()
Müslüm Bey'e forum üzerinden durumu yazdım. Haftaiçi arayıp yanına gideceğim test edeceğiz aracı. Bu arada hafif eğilimli (%10 - %20) gibi yollarda 5. viteste 3000 deviri geçememeye başladım. Araç 130 - 140 km. hızda ve 3000 devire doğru tutukluk yapıyor. İlk yazdığım soruna ek olarak bu da başladı.
yakıt, gerekli lastik basıncı ? lastik basıncın minumum 30 - 32 aralığında olması gerekirken belki 26-25 civarlarına da düşmüş olabilir. aldığın yakıt önemli, hava filtreni bi söktürüp hava tutturmanı vede shell gtl yada total excellium gibi baba bi yakıtla tekrar test etmeni tavsiye ederim...
5 vites max 130 demişsin. Servis bakmasında yarar var enjektör sorunu olabilir, Turbo da basınç kaybı olabilir, maf sensöründe sorun olabilir.... Bilg. bağlanıp kontrol etsinler olmadı yazılımı silip komple yeniden yüklesinler bu şekilde de bazı sorunlar giderilebiliyor. Bende stabil hızda kesiklik sorunu bu şekilde çözüldü.
2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
2009 Gümüş Multijet active
2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic
Zaman ayırıp cevap veren arkadaşlar için sonucu paylaşayım. Öncelikle zamanım uymadığı için aracı Kavaklıdere servise bırakmadım ama Müslüm Bey mesajlarıma hep cevap verdi teşekkür ederim. Aracı babam geçen hafta Ankara Oto'yo bıraktı. Aracın rutin bakımları ve kronik problemleri içinde hep oraya gidiyordum. Servis müdürü test sürüşü yapmış ve tesadüf iki defa sorunu o da yaşamış. Aracım 7 gün serviste kaldı. Aracın silindir kapağı değişmiş, subaplarda sıkışma varmış. Ayrıca enjektörler de (Bosh servisine gönderip test etmişler sorun yok denmiş ama yenisini takınca performansta düzelme gösterdiği için değiştirmiş servis) değişti. Motor kapağının altındaki hava hortumu mu havalandırma kapağı mı o da değişmiş. Tabi motor açıldığı için yağ değişimi de yapıldı. Bu arada aracım 17.000 km.de. 1 hafta - 10 gün test edip bilgi vereceğim. Garanti kapsamında yapıldı herşey. Sebep olarak da net bişey diyemediler. Yakıt sorunu ile fabrikasyon sorunudur arasında gidip geldiler. Bu arada bilgisayar hata vermiyordu. Dene yanıl ile çözüme ulaşmaya çalışmışlar. Mekanik bazı parçaların yerine sorunsuz parçalar takarak (örn. turbo, enjektör gibi) hata veren parçayı tespit etmişler. Elektronik değil mekanik sorun dendi. Bu arada forumda sıklıkla yorumladığımız Opet'in yakıt güvence sistemi konusunda da ısrarla Opet'ten yakıtı almam gerektiğini yoksa benzer & tekrar bir sorunda garanti anlamında sorun yaşayabileceğimi söylediler. Ben yakıtı ilk 3-4 ay Opetten aldım ama sonra PO ve Shell'in merkezdeki bayilerinden yakıt aldım. Ama ya sorun yaşarsam diye servislerle problem (polemik, tartışma) yaşamamak adına istemeyerek de olsa Opet'ten alıp kartta işletmeye devam edeceğim.
Konu ekartoo tarafından (21/09/2012 Saat 00:55 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri