Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Ani hızlanma ile ilgili problemim var :(

  1. #1
    Kıvanç A.
    ekartoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2011
    Yaş
    47
    Mesajlar
    280
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 70

    Standart Ani hızlanma ile ilgili problemim var :(

    Herkese merhaba.

    Düz vites 1.3 multijet 75 bg 2012 model Punto Evo'm 12.000 km.de. 10.000 bakımı yetkili serviste (ankara oto) zamanında yapıldı.

    Yaşadığım sorun ise 10 gündür var. Rampa (hafif eğimli ya da dik fark etmiyor) çıkarken 4.vitesten 5'e geçtiğimde ya da 3.vitesten 4'e geçtiğimde hızım 70 ile 90 aralığındayken aracın devir ibresi 1900 - 2000'de bir iki saniyelik takılma yapıyor. Bu esnada araba biraz silkeliyor ve ne kadar gaza basarsam basayım hızlanmıyor. 1-2 saniyelik takılmadan sonra fırlamayı yapıyor ve aniden hızlanıyor. Düm düz yolda ya da yokuş aşağı ise herhangi bir sorunum yok.

    Ankara Oto'da test sürüşü yaptılar ama sorun tespit edilemedi. Samsun yolunda bir test yapıldığından eğim de olmadığından aynı sorunu yapmadı. Aracın çekişinde sorun yok dediler. Çekişinde sorun yok ama ayrıntısını verdiğim noktada problemi yaşamaya devam ediyorum. Motor arıza ışığı ya da herhangi bir arıza ışığı yanmadığı için bilgisayara bağlanarak arıza tespiti de yapılamıyor.

    Ben Turbo'dan olduğunu düşünmüştüm ama sürüş esnasında yaptığı için ve test sürüşünde yapmadığı için de sorun tespiti yapılamadı. Sorun ne olabilir ya da çözümü? Nasıl ispatlarım ya da

    Olmazsa haftaya Kavaklıdere Fiat servise gitmeyi düşünüyorum.

  2. #2
    emrah ....
    emrahisilti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/09/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    1.104
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 237

    Standart

    Ayni problem bir tanidigimin ducatosunda olmustu nasil cozuldugunu suan hatirlamiyorum aklima gelince yazacagim

  3. #3
    Tuncay A.
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. 1ocak2011 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2011
    Yaş
    55
    Mesajlar
    2.451
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 623

    Standart

    İşiniz zor bunu servislere ispat etmek ölüm gibi

  4. #4
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Ben sorun olduğunu düşünmüyorum. Turbo 1750 devir gibi tam performans vermeye başlıyor. Yokuş çıkarken araç devrini bulmadan vites değiştirirsen devir daha da düşeceği için araç yığılır. o yüzden yokuş çıkarken 3.500 devir gibi vites değiştir ki attığın viteste devir 1750 devrin altına düşmesin.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  5. #5
    asil suna
    asil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/09/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.656
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35evh87
    Edilen teşekkür: 807

    Standart

    Alıntı blackhawk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben sorun olduğunu düşünmüyorum. Turbo 1750 devir gibi tam performans vermeye başlıyor. Yokuş çıkarken araç devrini bulmadan vites değiştirirsen devir daha da düşeceği için araç yığılır. O yüzden yokuş çıkarken 3.500 devir gibi vites değiştir ki attığın viteste devir 1750 devrin altına düşmesin.
    +10000

    panda 1.2 dnaymic
    grande punto 1.3 active
    fiorino 1.3 emotion
    bravo 1.6 dnaymic

  6. #6
    Kıvanç A.
    ekartoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2011
    Yaş
    47
    Mesajlar
    280
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 70

    Standart

    Alıntı blackhawk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben sorun olduğunu düşünmüyorum. Turbo 1750 devir gibi tam performans vermeye başlıyor. Yokuş çıkarken araç devrini bulmadan vites değiştirirsen devir daha da düşeceği için araç yığılır. o yüzden yokuş çıkarken 3.500 devir gibi vites değiştir ki attığın viteste devir 1750 devrin altına düşmesin.
    sizin gibi düşünüyorum ben de zaman zaman ama 10 gün öncesinde olmadı aracı 9 aydır kullanıyorum çünkü.

  7. #7
    emrah aslan
    ares666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/10/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    336
    Nereden
    Sinop
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    Alıntı ekartoo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba.

    Düz vites 1.3 multijet 75 bg 2012 model Punto Evo'm 12.000 km.de. 10.000 bakımı yetkili serviste (ankara oto) zamanında yapıldı.

    Yaşadığım sorun ise 10 gündür var. Rampa (hafif eğimli ya da dik fark etmiyor) çıkarken 4.vitesten 5'e geçtiğimde ya da 3.vitesten 4'e geçtiğimde hızım 70 ile 90 aralığındayken aracın devir ibresi 1900 - 2000'de bir iki saniyelik takılma yapıyor. Bu esnada araba biraz silkeliyor ve ne kadar gaza basarsam basayım hızlanmıyor. 1-2 saniyelik takılmadan sonra fırlamayı yapıyor ve aniden hızlanıyor. Düm düz yolda ya da yokuş aşağı ise herhangi bir sorunum yok.

    Ankara Oto'da test sürüşü yaptılar ama sorun tespit edilemedi. Samsun yolunda bir test yapıldığından eğim de olmadığından aynı sorunu yapmadı. Aracın çekişinde sorun yok dediler. Çekişinde sorun yok ama ayrıntısını verdiğim noktada problemi yaşamaya devam ediyorum. Motor arıza ışığı ya da herhangi bir arıza ışığı yanmadığı için bilgisayara bağlanarak arıza tespiti de yapılamıyor.

    Ben Turbo'dan olduğunu düşünmüştüm ama sürüş esnasında yaptığı için ve test sürüşünde yapmadığı için de sorun tespiti yapılamadı. Sorun ne olabilir ya da çözümü? Nasıl ispatlarım ya da

    Olmazsa haftaya Kavaklıdere Fiat servise gitmeyi düşünüyorum.
    hocam hiç bir yere gitmeyin acaba carbon temizliği yaptırdınız mı? önce onu sorayım. eğer yapıldıysa bir müddet kullanın aracı kendi kendine düzelir. canınızı sıkmayın genelde carbon temizliğinden sonra oluyor bu durum bilginize. birde farklı bir yerden yakıt alıp öyle deneyin... saygılar...

  8. #8
    Ali Can
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. rbcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.706
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    07AAL45
    Edilen teşekkür: 421

    Standart

    bence yakıttan kaynaklı bi durum

  9. #9
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Turbo lag denen olaya düşüyorsunuz. Turbonun yeterli havayı basması için 2000 devir civarına gelmesi lazım. önceden niye yok derseniz aracınızın motoru yeni yeni kurum bağlamaya başlıyor. 10 bin km öncesinde motorun tüm aksamları (özellikle turbo) neredeyse tertemiz olduğu için kağıt üzerindeki tork devirini verebiliyor. zaman geçtikçe yani kurum bağlamaya başladıkça fırlama dediğimiz olayı 2000 devirde yapıyor. kısacası aracınız kendisine geliyor

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #10
    Kıvanç A.
    ekartoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2011
    Yaş
    47
    Mesajlar
    280
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 70

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo lag denen olaya düşüyorsunuz. Turbonun yeterli havayı basması için 2000 devir civarına gelmesi lazım. önceden niye yok derseniz aracınızın motoru yeni yeni kurum bağlamaya başlıyor. 10 bin km öncesinde motorun tüm aksamları (özellikle turbo) neredeyse tertemiz olduğu için kağıt üzerindeki tork devirini verebiliyor. zaman geçtikçe yani kurum bağlamaya başladıkça fırlama dediğimiz olayı 2000 devirde yapıyor. kısacası aracınız kendisine geliyor
    Evet olabilir. Ekimde ilk yıl bakımı var. Carbon Clean yaptıracağım. Yakıttan olduğunu düşünmüyorum. Çünkü hem total'den hem de shell'den aldığımda fark etmedi. Zaten sadece 1900 - 2000 devirde aynı sorun oluyor. Serviste yakıta bağlı olsa başka sorunlar da olurdu dedi. Peki diyelim ki sorun tespitini test sürüşünde yaptırabildim. Turbo değişimi yapılabilir mi ya da yapılırsa sorun düzelir mi?

  12. #11
    Hakan Güner
    Kendimin Patronu hakguner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/02/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    390
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34 GT 3613
    Edilen teşekkür: 78

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kısacası aracınız kendisine geliyor

    Konuyla alakam yok, multiair kullanıcısıyım ama bu cümleyi görünce dayanamadım. Aracım 16,000 km oldu ve gittikçe agresifleşiyor, seriliği arttı, sesi daha güzel gelmeye başladı

    Yada ben ona zaten aşığım..




    Buda benim beyaz meleğim....




  13. #12
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Alıntı ares666 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam hiç bir yere gitmeyin acaba carbon temizliği yaptırdınız mı? önce onu sorayım. eğer yapıldıysa bir müddet kullanın aracı kendi kendine düzelir. canınızı sıkmayın genelde carbon temizliğinden sonra oluyor bu durum bilginize. birde farklı bir yerden yakıt alıp öyle deneyin... saygılar...
    10.000 km deki araca karbon yapılmaz...
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  14. #13
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı ekartoo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet olabilir. Ekimde ilk yıl bakımı var. Carbon Clean yaptıracağım. Yakıttan olduğunu düşünmüyorum. Çünkü hem total'den hem de shell'den aldığımda fark etmedi. Zaten sadece 1900 - 2000 devirde aynı sorun oluyor. Serviste yakıta bağlı olsa başka sorunlar da olurdu dedi. Peki diyelim ki sorun tespitini test sürüşünde yaptırabildim. Turbo değişimi yapılabilir mi ya da yapılırsa sorun düzelir mi?
    Hiç birşey yaptırmanıza gerek yok. Sandık motor taksanız bile yine aynısı olacak. Her araç için, bu yaşadıklarınız geçerlidir. Kafanıza takmayın zamanla alışırsınız

    Müsait olduğunuz bir zamanda buluşalım benim aracıma binin fark olup olmadığını hissedersiniz zaten

  15. #14
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    Alıntı rbcn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence yakıttan kaynaklı bi durum
    bence de muhtemelen yakıttan

  16. #15
    Ahmet gelen
    vonali26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/12/2010
    Yaş
    50
    Mesajlar
    119
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    Aynı şeyi bende yaşıyorum (19000 km de aracım). Sanki turbo hiç açmıyormuş gibi geliyor bana. Arıza ışığı falan hiç bir şey yanmadı. Yakıtı hep aynı yerden alıyorum.(Sorun olacağını düşünmüyorum). Mümkünse aracınızdan bir kaç gün ayrı kalın ) derim size.Ben öyle yapıyorum ve sorun olduğunu düşündüğüm şeyin aslında psikolojik olduğunu anlıyorum.
    Arkadaşlar ne der bilmiyorum ama bence aracı ya sakin kullanmalı (bu araç budur kardeşim az ve yavaş hızlanma sonucunda az yakıt tüketimi) veya agresif kullanmalı (mümkün olan en iyi torku yakala, vites geçişlerini seri yap, yakıtı düşünme) diyorum. Ben bazen sakin, bazende agresif kullanıyorum her zaman aynı tepkiyi alamayınca acaba bir sorun mu var diyorum kendime. Naçizane görüşüm böyle. Ama agresif kullanmak ta ayrı bir keyif veriyor...

  17. #16
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Sprint booster takılan bir bravo multijet denedim ve özellikle turbo-dizel araçlarda belirgin olan turbo gecikmesinin ( lag ) ortadan kalkmış olduğunu gördüm, switch li ve çift devreli olduğundan sürekli veya istediğiniz anda gaza basmazken devreye alıp sonrasında kullanabilirsiniz, sorunu çözebileceğini düşündüm, ben de aracımda kullanıyorum, tavsiye ederim.

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #17
    Kıvanç A.
    ekartoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2011
    Yaş
    47
    Mesajlar
    280
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 70

    Standart

    Müslüm Bey'e forum üzerinden durumu yazdım. Haftaiçi arayıp yanına gideceğim test edeceğiz aracı. Bu arada hafif eğilimli (%10 - %20) gibi yollarda 5. viteste 3000 deviri geçememeye başladım. Araç 130 - 140 km. hızda ve 3000 devire doğru tutukluk yapıyor. İlk yazdığım soruna ek olarak bu da başladı.

  20. #18
    Yağız Karadeniz
    CoachK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/04/2012
    Yaş
    37
    Mesajlar
    278
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 68

    Standart

    yakıt, gerekli lastik basıncı ? lastik basıncın minumum 30 - 32 aralığında olması gerekirken belki 26-25 civarlarına da düşmüş olabilir. aldığın yakıt önemli, hava filtreni bi söktürüp hava tutturmanı vede shell gtl yada total excellium gibi baba bi yakıtla tekrar test etmeni tavsiye ederim...

  21. #19
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    5 vites max 130 demişsin. Servis bakmasında yarar var enjektör sorunu olabilir, Turbo da basınç kaybı olabilir, maf sensöründe sorun olabilir.... Bilg. bağlanıp kontrol etsinler olmadı yazılımı silip komple yeniden yüklesinler bu şekilde de bazı sorunlar giderilebiliyor. Bende stabil hızda kesiklik sorunu bu şekilde çözüldü.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  22. #20
    Kıvanç A.
    ekartoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2011
    Yaş
    47
    Mesajlar
    280
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 70

    Standart

    Zaman ayırıp cevap veren arkadaşlar için sonucu paylaşayım. Öncelikle zamanım uymadığı için aracı Kavaklıdere servise bırakmadım ama Müslüm Bey mesajlarıma hep cevap verdi teşekkür ederim. Aracı babam geçen hafta Ankara Oto'yo bıraktı. Aracın rutin bakımları ve kronik problemleri içinde hep oraya gidiyordum. Servis müdürü test sürüşü yapmış ve tesadüf iki defa sorunu o da yaşamış. Aracım 7 gün serviste kaldı. Aracın silindir kapağı değişmiş, subaplarda sıkışma varmış. Ayrıca enjektörler de (Bosh servisine gönderip test etmişler sorun yok denmiş ama yenisini takınca performansta düzelme gösterdiği için değiştirmiş servis) değişti. Motor kapağının altındaki hava hortumu mu havalandırma kapağı mı o da değişmiş. Tabi motor açıldığı için yağ değişimi de yapıldı. Bu arada aracım 17.000 km.de. 1 hafta - 10 gün test edip bilgi vereceğim. Garanti kapsamında yapıldı herşey. Sebep olarak da net bişey diyemediler. Yakıt sorunu ile fabrikasyon sorunudur arasında gidip geldiler. Bu arada bilgisayar hata vermiyordu. Dene yanıl ile çözüme ulaşmaya çalışmışlar. Mekanik bazı parçaların yerine sorunsuz parçalar takarak (örn. turbo, enjektör gibi) hata veren parçayı tespit etmişler. Elektronik değil mekanik sorun dendi. Bu arada forumda sıklıkla yorumladığımız Opet'in yakıt güvence sistemi konusunda da ısrarla Opet'ten yakıtı almam gerektiğini yoksa benzer & tekrar bir sorunda garanti anlamında sorun yaşayabileceğimi söylediler. Ben yakıtı ilk 3-4 ay Opetten aldım ama sonra PO ve Shell'in merkezdeki bayilerinden yakıt aldım. Ama ya sorun yaşarsam diye servislerle problem (polemik, tartışma) yaşamamak adına istemeyerek de olsa Opet'ten alıp kartta işletmeye devam edeceğim.
    Konu ekartoo tarafından (21/09/2012 Saat 00:55 ) değiştirilmiştir.

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Şoför Mahalindeki Cam makaraları problemim.
    Ziyaretci040 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 29/12/2012, 12:20
  2. Teyp problemim
    ERC tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 03/02/2011, 23:35
  3. Sustalı anahtar kumanda problemim var yardım
    aykaner tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 17/11/2009, 17:44
  4. Vites atarken ki problemim?
    blackmacig tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 27/09/2007, 01:23

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com