turbo hep devrededir belli bir devirden sonra tam dolduğu için performansı yüksek olur.
iyi akşamlar arkadaşlar benim 1.3 evo multijet bunun turbosu ne zaman devreye giriyor ben pek anlıyamıyorum ilk defa dizel araç kullanıyorum cahiliğimin kusuruna bakmayın![]()
turbo hep devrededir belli bir devirden sonra tam dolduğu için performansı yüksek olur.
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
1800 devirden sonra kavrama başlar 2200 4200 arası maxiuma ulaşır...en cok 2 ve 3 üncü viteslerde hissedilir.
Peki bu devreye girme devri değişir mi? Ben bir ara arabayı kontrol için bilgisayar bağlattım, o günden sonra sanki geç deverye giriyor gibi geldi bana.
1750 ve 2500 devirde tam olarak devrededir
bunu deneyinatıyorum 2.vites yada 3.viteste 2000 devirde giderken gazı kökleyin birde 2500 devirde giderken gazı kökleyin aradaki farkı görün
![]()
2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic
Motor maksimum torka 1750d/d da maksimum güce de 4000d/d da ulaşır.Turbo, Keremin de belirttiği gibi hep devrededir.Neticede eksoz basıncından güç alan bir ünite.Motor çalıştığı sürece turbo da çalışır...
bir rüzgar gülü düşünün rüzgar sert eserse fır fır döner
rüzgar çok hafif eserse çok yavaş güçsüz şekilde döner
işte turboda böyle arkadaşlar
motor çalıştığı anda eksoz manifoldundaki yanmış gazların çıkışı turbonun pallerini döndürmeye başlar basınç artıp yaklaşık olarak 1750 devir civarı manifoldun içinde
fırtına başlar paller süratle dönmeye başlar turbo hissedilir derecede yanma odasına hava göndermeye başlar ve bu gücü sizde ivmelenme olarak hissedersiniz
olay basit eksoz gazının basıncı turbonun gücüne direk etki eder
Konu GP COSKUN tarafından (25/12/2011 Saat 18:31 ) değiştirilmiştir.
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
gp çoşkun çok iyi bir açıklama olmuş teşekkürler ve fikirlerini paylaşan bütün dostlarada teşkkürler
1.3 75 likler 190 Nm torku 1750 dd da üretiyor.1.3 95 bg likler ise 200 nm toruku 1500 dd da üretiyor, diye biliyorum.
2011 Doblo premio+Konfor paket
Aracın camını aç,Gaza bastığında hafif ıslık sesi gibi duyacaksın..İşte o Turbonun sesi..(Not;etrafın biraz sessiz olması daha net duyulmasını sağlar)
multijet motorların tork ve güç bilgileri aşağıdaki gibidir.
1.3 75 hp 1750 devirde maximum tork (190 nm) 4000 devirde maximum güç 55KW yani 74HP
1.3 90 hp 1750 devirde maximum tork (200 nm) 4000 devirde maximum güç 66KW yani 89 HP
ayrıca 90 beygirlik motorda birde VGT (variable Geometry Tur****arger) yani değişken palli turbo kullanılan versiyonuda var. onda maximum tork 209nm oluyor 2000 devirde.
90 lıkların hepsi değişken geometrili zaten
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Birde 95bg lik yeni multijet (euro5) var1500d/d da 200nm tork ve 4000d/d 95bg güç..
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri