14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Turbo açması

  1. #1
    ilker köse
    sehzadeamasya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    407
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 77

    Konu Turbo açması

    iyi akşamlar arkadaşlar benim 1.3 evo multijet bunun turbosu ne zaman devreye giriyor ben pek anlıyamıyorum ilk defa dizel araç kullanıyorum cahiliğimin kusuruna bakmayın

  2. #2
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    turbo hep devrededir belli bir devirden sonra tam dolduğu için performansı yüksek olur.

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  3. Bu mesajı için 3 kişi krm1983'ye teşekkür etti:


  4. #3
    Mustafa Akar
    oxite - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/10/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    165
    Nereden
    Kırklareli
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    39NT977
    Edilen teşekkür: 24

    Standart

    1800 devirden sonra kavrama başlar 2200 4200 arası maxiuma ulaşır...en cok 2 ve 3 üncü viteslerde hissedilir.

  5. #4
    M. Mert
    samoslu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/01/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    278
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 72

    Standart

    Peki bu devreye girme devri değişir mi? Ben bir ara arabayı kontrol için bilgisayar bağlattım, o günden sonra sanki geç deverye giriyor gibi geldi bana.

  6. #5
    Koray Nalbant
    Punt∞ Evo.. EvoKoray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.532
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    16 EV 0..
    Edilen teşekkür: 368

    Standart

    1750 ve 2500 devirde tam olarak devrededir

    bunu deneyin atıyorum 2.vites yada 3.viteste 2000 devirde giderken gazı kökleyin birde 2500 devirde giderken gazı kökleyin aradaki farkı görün
    2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic

  7. #6
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Motor maksimum torka 1750d/d da maksimum güce de 4000d/d da ulaşır.Turbo, Keremin de belirttiği gibi hep devrededir.Neticede eksoz basıncından güç alan bir ünite.Motor çalıştığı sürece turbo da çalışır...

  8. #7
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    bir rüzgar gülü düşünün rüzgar sert eserse fır fır döner
    rüzgar çok hafif eserse çok yavaş güçsüz şekilde döner
    işte turboda böyle arkadaşlar
    motor çalıştığı anda eksoz manifoldundaki yanmış gazların çıkışı turbonun pallerini döndürmeye başlar basınç artıp yaklaşık olarak 1750 devir civarı manifoldun içinde
    fırtına başlar paller süratle dönmeye başlar turbo hissedilir derecede yanma odasına hava göndermeye başlar ve bu gücü sizde ivmelenme olarak hissedersiniz
    olay basit eksoz gazının basıncı turbonun gücüne direk etki eder
    Konu GP COSKUN tarafından (25/12/2011 Saat 18:31 ) değiştirilmiştir.


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  9. Bu mesajı için 5 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  10. #8
    ilker köse
    sehzadeamasya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    407
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 77

    Standart

    gp çoşkun çok iyi bir açıklama olmuş teşekkürler ve fikirlerini paylaşan bütün dostlarada teşkkürler

  11. #9
    Ercüment T
    DoBLocU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    1.3 75 likler 190 Nm torku 1750 dd da üretiyor.1.3 95 bg likler ise 200 nm toruku 1500 dd da üretiyor, diye biliyorum.
    2011 Doblo premio+Konfor paket

  12. #10
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı DoBLocU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.3 75 likler 190 Nm torku 1750 dd da üretiyor.1.3 95 bg likler ise 200 nm toruku 1500 dd da üretiyor, diye biliyorum.
    1.3 mjtd 75bg ve 90bg ler euro4.Bunlar maksimum torklarını 190nm/200nm 1750d/d da üretirler.95bg lik olan euro5.Bu ise dediğin gibi 200nm lik değere 1500d/d da ulaşabilmekte...

  13. #11
    Cemil Şen
    fotobelit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/10/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    3.062
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 859

    Standart

    Aracın camını aç,Gaza bastığında hafif ıslık sesi gibi duyacaksın..İşte o Turbonun sesi..(Not;etrafın biraz sessiz olması daha net duyulmasını sağlar)

  14. #12
    Tolga Aydin
    hidroliq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/03/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    58
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    multijet motorların tork ve güç bilgileri aşağıdaki gibidir.

    1.3 75 hp 1750 devirde maximum tork (190 nm) 4000 devirde maximum güç 55KW yani 74HP
    1.3 90 hp 1750 devirde maximum tork (200 nm) 4000 devirde maximum güç 66KW yani 89 HP

    ayrıca 90 beygirlik motorda birde VGT (variable Geometry Tur****arger) yani değişken palli turbo kullanılan versiyonuda var. onda maximum tork 209nm oluyor 2000 devirde.

  15. #13
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    90 lıkların hepsi değişken geometrili zaten


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  16. #14
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Birde 95bg lik yeni multijet (euro5) var 1500d/d da 200nm tork ve 4000d/d 95bg güç..

  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. 1.4 MULTIAIR 105 HP motor Turbo takılarak 1.4 MULTIAIR Turbo 135 HP olur mu?
    yusuffffff tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 28/07/2012, 02:28
  2. Dizel punto turbo ve turbo hortumu
    BLACKND tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 17/06/2012, 23:12
  3. Ege Turbo Stage 2 Turbo Büyütme
    egeturbo tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 47
    Son Mesaj: 23/03/2012, 18:19
  4. Adamlar yapmış Opel Twin-turbo 1.9 cdti kompressör + turbo !!!
    legend tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23/04/2011, 13:48
  5. Turbo
    pterion tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 29/07/2010, 01:04

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com