öncelikle marş motoruna direk takviye olsun sigorta kutusunu kurcalamak olsun bunlar hatalı müdahaleler bi servise çektirin aracınızı cihazla hata kodu okutulsun ona göre bi yol izlensin
arkadaşlar merhaba;
Benim puntonun 2 hafta önce yolda giderken kornası takılı kaldı,biraz uğraşıp kapattım,ertesi gün aynı şeyi tekrar yaptı bu seferde sigortasını sökmek zorunda kaldım, elektrikçiye gösterdim ,tırnak kırılmış falan dedi bir iki kurcaladı direksiyonu tamam dedi gönderdi,ertesi gün arıza tekrar etti,neyse geçen hafta da uzun far takılı kaldı bu seferde onu söndüremedik,gittim elektrikçiye sigortaları kurcaladı tamam hallettik dedi gönderdi, dün akşam arabanın yanına gittim bir baktım farlar açık (kendiliğinden açılmış) arabayı çalıştırayım dedim tık bile yok.anahtar dönüyor ama hiç ses gelmiyor arabadan. elektrikçi getirdim, takviye yaptık,aküden marş motoruna direk bağlantı yaptık çalışmadı ,en son immobilizer dedik. gittik anahtarcıya,o da anahtar sinyal gönderiyor sorun bundan değil dedi.evet biraz uzun oldu ama sanırım iyice anlatabildim. Şimdi araba evin önünde yatıyor ,bu konu ile ilgili yardım edebilecek ,yol gösterebilecek varsa çok sevinirim .teşekkürler.
öncelikle marş motoruna direk takviye olsun sigorta kutusunu kurcalamak olsun bunlar hatalı müdahaleler bi servise çektirin aracınızı cihazla hata kodu okutulsun ona göre bi yol izlensin
teşekkürler arkadaşlar,servisten önce yarın bi elektronikçiye götürecem,ondan sonra neye mal olursa olsun adres servis olacak.
Servis yolu göründü bence
Bilmeyen ellere aracı elletmek sonrasında daha büyük maddi yaralar açabilir neyse ki İzmir'in ı var
2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
2009 Gümüş Multijet active
2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic
direk servise götürün aracı...5 liralık sorun 10 liraya çıkacak yoksa...
Keyif BMW'Dir...
Merhaba,
Son zamanlarda aracınızın teybinde 'CAN CHECK' gibi bir uyarı da gördünüz mü?
Bahsettiğiniz problemler sanki basit bir tırnak kırılması değil de CanBus üzerinde adres karışıklığı gibi görünüyor.
Bir tanıdığımın Renault Megane aracında da vardı, farları açınca sileceklerin çalışması gibi problemleri vardı.
Elektrikçilerin yapabileceği kadar basit olmayabilir, CanBus hattınızda zaman zaman ortaya çıkan bir topraklama hatası veya birbirine dolaşmış bir kablo nedeniyle CanBus hattı üzerinde oluşan elektronik yankılar bile buna neden olabilir.
CanBus nedir diye soracak olursanız, bir çeşit bilgisayar ağı. Sadece bir çift kabloyu aracın çeşitli kumanda düğmeleri üzerinden birbirine bağlayıp aracı bir kablo topağına çevirmekten kurtaran bir sistem. Sisteme bağlı her noktanın bir adresi var. Örneğin '12345678' adresinden 'Açıl' emri geliyor ise aracın beyni onunla ilgili işlemi yapıyor.
Ama bu haberleşme sırasında bu adres yerine '12345673' gibi bir şey giderse tamamen faklı bir şey çalışmaya başlayabilir.
Umarım eşeklik edip havayastıklarını da bu sisteme bağlamamışlardır, çünkü günün birinde farları açtığımda suratımda yastık patlaması hiç hoşuma gitmez.
kontağı peş peşe 2 3 sefer açıp teyp devreye girmeden kapatırsanız böyle bir sorun oluşabiliyor. çünkü sistem tam kendini check yani kontrol ederken yarıda kesiyorsunuz ve bu ard arda tekrar ettiğinde kilitleniyor. kontağı kapatıp bir süre beklediğinizde sorun ortadan kalkıyor. forumda motor arıza ışığı yandığında bilgisayardan silinemediğ ile ilgili bi konu okumuştum. geçen hafta arkadaşın aracı benzin aldıktan sonra (opetten) yolda kendiliğinden arıza ikazını yakmıştı ve araç gaz yemiyordu 4000devirin üstüne çıkmıyordu araçla bir süre gezdikten sonra 6-7 km yolyaptık deneme için kenara çekip stop ettik aracı çalıştırdık düzeldi bende şaşırdım nasıl olduğuna. bilginiz olması için yazdım. saygılar
Ben sorunumu hallettim.ama neler çektim bana sorun. Biz beyindir,sinyal koludur araştırırken sorun sigorta panelinden çıktı.20 yaşında genç bir eleman çözdü sorunu (ıslandığı için komutları karıştırıyormuş.)ustanın söylediği.. Servis başka bir şey diyor,sanayi başka bir şey ,,birde kaç bin liralık cihazlar var ellerinde. Doğru düzgün ahlaklı ne servis var nede sanayide usta .hepsi kucağa çekme derdinde.bunlar nasıl insan , kalkıyorlar yalan ,yatıyorlar yalan işleri,3 bin ,4 bin tl para isteyenler oldu sorunu halletmek için. Ayıptır yaa.yatacak yer bulamayacaklar bunlar.
Geçmiş olsun öncelikle şimdi burda ki hataniz bana göre aracinizi işten gerçekten anlayan birine götürmeniz gerekiyordu belkide ustaniz cok iyi yapamadi onu bilemem.
Benim bütün araçlarim fiat oldu dolayisiyla hep servise götürdüm 98 yılından beri 2 sene önce aracima blow takmak için özel servisimiz vardi oraya cektim sigorta kutusunun alt taraa aracin eksi kablolarinin birleştiği bi yer var oradan kısa devre yapmiş kablolar tutuştu sigorta kutusundan içerdeki sigorta kutusuna.
iyi bir elektrikci vardi onu getirdik hemen tesisati tamemen sökecem araba bi hafta yatacak ben hallederim yada gidip 2.el bi tesisat al onu takalim maliyeti 500 lirayi bulur dedi.
babamin isteği üzerine servise götürdük arabadaki sorunu dinledik hemen ruhsatla komple tesisat isteyeceklerdi 1.700 lira sadece tesisat fiyati kalsin dedim ben kabul etmiyorum tanidikti servis sonra ustayla konuştum ben bakacam dedi 2 tane kablo yanmiş zarar verenleride yenilemiş 2 kablo cekti içeriye kadar 2 tanede kabloyu da tamirledi.
maliyeti 500 lira
Kaming Son
Ne Mutlu TÜRK'üm Diyene
Dumani Üstünde Punto
arkadaslar bendede aynı sorun mevcut bende uzun farlar ve korna takılı kalıyor.. bildigim kadarıyla grande puntolarda body beyni denilen bir parca var o arızalanmıs olabilir dediler.. bende bi ara servise göstericem bakalım...
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri