Alıntı SKELETER Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ESP yi hızlı girdiğim bir virajda mecburen tecrübe etmiştim. Olmasaydı kaza yapmıştım diyebilirim. Göstergede yanıp sönen ! işareti çıkıyor. Çok belli oluyor. Ayrıca zaten ESP nin tekerleklere müdahale ettiğini hem sesten hem arabanın kontrolünden anlayabiliyorsunuz.

ASR ile de pek çok kez haşır neşir olmuşluğum var. Birincisi Ankara da geçen kış çok fazla kar yağmıştı. Yokuştan çıkarken yol buz tutmuş. Tekerlekler boşa dönmeye başladığı an devreye girdi ve yokuşu çıkamadım ASR yi karlı ve buzlu yollarda kapatmak gerekiyormuş. Kapatınca yokuşu biraz pati çekerek çıktım. Uyarı olarak ekranda yine ! işareti yanıp sönüyor. Devreye girdiğinde bariz anlıyorsunuz.

ASR asıl dik yokuşlarda işime yarıyor. Mecburen gaza fazla yüklenmeniz gerekebiliyor. ASR devreye girerek patinaj çekmeden kalkmanızı ve yokuşu rahat çıkmanıza yardım ediyor.

Özellikle ESP hayat kurtarabilecek bir sistem. Temennim hiçbirimiz ESP ye mecbur kalmayalım. Ama köprüden önce ki son çıkış diyebiliriz ESP için. Kurtarılabilecek bir hızla girdiysek viraja ESP eminim hakkını verecektir.
ASR nin amacı patinajı engellemek olduğuna göre aslında buzlu yollarda daha stabil hareket etmeyi sağlaması gerekiyor. Ama tam tersi onu kapatınca anca gidebiliyoruz. Sanırım EVO'nun ufak motoru ASR gücü azaltınca yokuş yukarı arabayı toparlayamıyor. Benzer bir durum bende yaşadım ASR devreye girdi ben gaza bassamda o gazı kesti motor devri 1 e kadar düştü ve araba durma noktasına geldi. Sonuçta yokuşu çıkamadım ASR açıkken. Ama internette videolara bakarsanız durum tam tersi olması gerekiyor aslında. Bu konuda Fifth Gear programı sunucusu tiff needell ın bir tesi vardı ona bir bakabilirsiniz. Şurda Fifth Gear ABS, TC, ESP Full version - YouTube