Alıntı tayfux Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
geçenlerde bir ustayla görüştük..arkadaşımın aracı 290 binde megane sportway 1.5 dci servis değil de bosch servisi bakımlı araba..ustanın dediği şuydu arabayı 3 binde devrin üstünde kullanana birisi olsaydın şimdiye turbo ve enjektörleri kucaklamış gelmiştin yanıma ve bunlar 4 milyar para..vites değişim oranı 2bin-3bin devir arası olması gerektiğini düşünüyorum ki zaten ustalar 1.8 devrin altına düşülmemesi gerektiğini söylüyor..arabadan maximum torku 2bin civarı alırsın..
tayfun kardeş...ben nice ustalar gördüm sadece sıfatları usta...

renaultların enjektörleri kadar sağlam başka bir markada bulamazsın...


RENAULT MEGANE II 1500 DCI 82HP...bu araç...dynoda 140hp çıktı...ve bırak dynoyu...130hp araçlara kök söktürdü..

dip gazda ...enjector fault arızası veriyordu...gazdan ayağını çekince düzeliyordu...

sakin kullanımda duman atmıyordu ama dip gazfa iyi duman atıyordu

bu araç 2 yıl chipli olarak gezdi...hiç bir arıza vermedi bozulmadı...


vites değişimi yola , hıza , aracın yüküne , ve aracın motoruna bağlı olarak değişir...


yeni nesil renaultlarda vites değişim ikazı çıkıyor...müşteri rampa çıkıyor...ekrana dit dit dit..vites ikazı geliyor...araba daha 1800 rpm de yokuş çıkarken vites büyültüyor...
araba senin rampa çıktığını bilmiyor...görmüyor...
vites yükseltiyor tabi devir kaybı yaşıyor araba çekmiyor hadi vites küçült...böylece 3le çok rahat çıkacağı yeri 1ci vitese kadar düşürdü

duruma göre değişir...ancak ben 2500-3000 rpm derim...