Alıntı Chevaliers Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ben robotize şanzımanlar tam otomatik şanzıman demedim dikkat ederseniz.Bana tam otomatik şanzımanları anlatmışsınız.Ben burda bu şanzımanıda savunmuyorum.Sadece sağdan soldan duyma laflarla milleti yanıtmanın yanlış olduğunu savunuyorum.Otomatik şanzıman ustası honda bile artık bu tip şanzıman üretiyorsa çok ta kötü bir sistem olmaması gerekir.
Ne yazık ki kötü şanzımanlar... geçiş dönemi şanzımanlarıydılar yerlerini yavaş yavaş çift kavramalı, daha gelişmiş bir teknoloji ürünü olan şanzımanlara bırakıyorlar.

Bu mmt,easytronic vs. tarzı şanzımanlar esasında zorunluluktan ortaya çıktı. tork konvertörlü tam otomatik şanzımanların yakıt tüketimi konusundaki sorunları üreticileri hem otomatiğin rahatlığını sağlayan hemde yakıt konusunda manuel ile aynı performansı veren şanzıman yaptırmaya zorladı...ortaya da bu tür abuk bir ürün çıktı.

sorun yaşayanlar olduğu gibi, sorun yaşamayanlarda oluyordur. bu şanzımanlarda sorun yaşamasanız da; vites geçişlerinde ki yavaşlık, sarsıntı ve zaman zaman yaptığı yanlış vites seçimi adamı delirtir. motorunuzun performansını alamıyorsunuz bu vites yüzünden. 90 beygirlik mmt şanzıman auris'i olan arkadaşım benim 75 lik manuel evo'yu kullanırken dünya varmış diyor. ha gerçi toyotanında burda büyük hatası var. yokuş çıkarken vites büyüten bir şanzımandan bahsediyorum. ardından araba yokuşta yığılıncada anam ne oldu bana diyip vites küçültüyor. böle bir döngü. yahu bir yokuş sensörü konulmaz mı arabaya. önceleri "otomatiğin rahatlığı manuelin keyfi, ister otomatik ister manuel kullanın " gibi sloganlarla satış yapan toyota şimdilerde ağız değiştirdi. yokuşta manuel'e alacaksınız.çok sıkışık trafikte vitesi boşa alacaksınız vs. vs. diyor. şanzıman aşırı sıcak uyarısı alan onlarca insan biliyorum.

kısaca iyi bir sistem değil. dediğim gibi çift kavramalı olursa öper başıma koyarım ama bu mmt,easytronic gibi robotlu şanzımanlar bana göre değil.