arka lastik basıncın bir değer düşmesi (mesela 30 dan 29 a düşmesi) motorda tekleme yada anlatılan olayları yapma sebebi kesinlikle olamaz.. çünkü mantık olarak bu münkün değil.. dediği gibi ya alınan benzinde bir durum söz konusudur yada aracın benzin sisteminde yada motorda bir durum söz konusudur.. ama anlatılanlar daha çok benzinin ve istasyonun dikkate alınıp bu konu üzerinde düşünülmesi gerekir.. vede burda şu sonuç çıkıyor alınan yakıt ve ilgili istasyon sana biraz yamuk yapmış...@kadoku kardeş
gelelim lastik basınç ayarlarına
bizim diesel araçların lastik basınç ayarları önler 32 arkalar 30 dur... önlerin 2 puan değer yüksek olması diesel motorun benzinliye göre biraz daha ağır olmasından kaynaklanıyor..
benzinlilerde tam bilmiyorum ama değerler 30 a 30 dur.. (ama emin değilim)
@vulas54 kardeş bence değerler tam tersi olmalıdır.. onlerin değer olarak arkadan daha düşük olması bence olumsuz çünkü: motor önde arkada aslında pek bir yük yoktur.. motor önde olduğu için on lastiklerin daha yüksek değer taşıması gerekir... çünkü motor önde buda artı yük demek..
araçlar yükleri arttıkça lastik basınç değerleride artar... kışın insanlar lastik daha iyi kavrasın diye lastik basınç değelerini düşürürler aslında bu yanlıştır..
lastik basınç değeri düşük lastiğin alta gelen yerle muhattap olan tabanda içe bükülme olur buda aracın yani lastiğin yolu kavramasını angeller.. tam tersi kışlık lastik kullanılmalı ve araç lastik değerlerine sadık kalınmalı ama istenirse de 1-2 puan yükseltilebilir asıl ve gerçek olan teknik olarak doğru olan budur arkadaşlar..
Yer imleri