24 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Soğutma sistemiyle ilgili merak ettikleriniz

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart Soğutma sistemiyle ilgili merak ettikleriniz

    motorlardaki soğutma isiteminde bulunan termostatın görevi soğutma suyu sıcaklığını ve dolayısıyla motorun sıcaklığını aynı seviyede tutmaya yarar
    termostatlar derecelerine göre bir kaç çeşittir
    aracın kulanılacağı iklim koşullarına göresoğutma sistemine takılacak olan termostatın dereceleri farklılık gösterir
    termostat derecesi belirlenirkende motorun en verimli çalıştığı sıcaklık dikkate alınarak termostat derecesi belirlenir
    diyelimki aracınızda 92 derecelik termostat var
    motorunuzu çalıştırıdıktan sonra soğutma suyunuzun sıcaklığı 92 dereceye gelene kadar termostat açmayacak yani motorunuzun içinde radyatörden devirdaim pompası yardımı ile gelen su dolaşmayacak
    ne zaman motor suyu sıcaklığı 92 derceye gelince termostat açacak ve radyatörden motoru soğutmak için soğuk su girişi motora başlayacaktır
    sıcaklık 92 derecenin altına düştüğünde termostat kapanacak soğuk suyun motrda dolaşmasını engelleyerek motrun ani soğumasını engelleyecektir
    şimdi gelelim onno ustanın anlattığı duruma ve diğer arkadaşların bahsettiği boşta inerseniz motor soğur tezini açıklamaya
    onno ustanın ve diğer arkadaşlarımın söylediği aslında doğrudur ama eski teknolojide yani eski araçlarda meydana gelir
    meydana gelen olay motorun ani soğuması sebebiyle motor bloğunun çatlaması olayıdır
    peki neden bu olay eski araçlarda meydana geliyorda bizim araçlarımızda böyle bir durum ortaya çıkmıyor
    bildiğiniz gibi eski araçlarda otomatik fan motoru yoktu grank pulesinin önüne bir pervane takılı idi ve bu pervane motor çalıştığı anda dönmeye başlıyor ve devamlı dışarıdan hava emerek radyatördeki suyu soğutuyordu
    uzun rampa inişlerde boşta inen aracın termostatı devreye girerek kapanıyor soğuyan su motorda dolaşmıyor ancak motorun ısısı 92 dereceye geldiğinde termostat tekrar açılıyor fakat bu sefer rampa iniş sırasında
    devamlı dönen pervane tarafından soğutulmuş buz gibi su motora yollanıyor
    ani soğuma meydana gelerek ki bu ani soğuma 92 dereceden 50 derece 60 dereceye kadar soğuma motor bloğunun çatlamasına neden oluyordu
    motor mühendisleri teknisyenler bu durumu önlemek için ilk etapta çift termostat uygulamasını geliştirdiler
    soğutma sisteminde çift termostat bulunuyor diyelimki birini 92 derecelik birini 72 derecelik takıyorlardı .yani motara kademeli olarak soğuk su girişi sağlama yöntemiyle sorunun giderilmesi aşılması sağlanmaya çalışılıyordu
    zamanla bu yöntemde fayda etmedi ve teknolojinin gelişimiyle şu anda çoğu üretilen motorda kullanılan otomatik elektrikli fan uygulamasına geçildi
    otomatik fan sistemiyle sorun nerdeyse tamimiyle aşılmış oldu nasıl aşıldığını açıklamak gerekirse
    artık motorunuzda devamlı dönen bir pervane yoktu
    sistem gayet randımanlı şekilde işliyordu motor çalıştırılıyor motorun en randımanlı çalıştığı sıcaklık olan 90 derceye kadar termostat açmıyor motorun çabucak ısınması sağlanıyor 92 dereceye ısınan motorun termostatı açılıyor motorda su dolaşmaya başlıyor motordan çıkan sıcak su radyatöre gidiyor radyatöre giden suyun sıcaklığı ayrıca fan müşürü tarafından ölçülüyor su belirlenen seviyeden sıcak ise fan devreye giriyor
    suyu soğutmaya başlıyor suyun sıcaklığı normal seviyeye düştüğünde fan otomatik durarak soğutmayı kesiyor ve böylece su her zaman aynı seviyede kalarak eski sitemdeki ani soğumalar ve bunun getirdiği olumsuzluklar artadan kalkmış oluyor
    sözün özüne gelirsek binin puntonuza deneyin isterseniz 20 km lik rampayı boşta inin hararet göstergeniz hep ortada kalacaktır
    belki 1milim oynama olur bununda hiç bir zararı yoktur
    ek bilgi olarak termostat nasıl açılıyor kapanıyor diye aklınıza gelebilir
    termostatın içinde civa vardır ısındıkça genleşir yay yardımıyla ağzını kapatan yuvayı aşağı çekerek açılır aynı şekilde soğuyarak yine yay yardımıyla yuva ileri gider ve kapanma tamamlanır
    bir termostatın arızalı olup olmadığı anlamak için termostat sökülür ve alt tarafına bir çakmak yardımıyla ısıtılarak açılıp kapanması gözlenir hareket yok ise termostat bozuktur
    çok uzun oldu başınızı ağrıttım ama umarım faydalı olmuştur


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )


Benzer Konular

  1. Motor Soğutma Suyu
    HasanAliz tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 29/01/2014, 13:07
  2. "fiat puntoyla ilgili merak ettikleriniz "
    66ozkan66 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 01/11/2010, 09:33
  3. Koltuk soğutma minderi kullanan var mı?
    aeron tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 23/07/2010, 17:22
  4. Ses sistemiyle ilgili bir kaç soru :)
    seysey37 tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 30/06/2010, 22:07
  5. Dinamometre hakkında merak ettikleriniz
    speeddyno tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 01/06/2009, 15:51

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com