güncel
selam arkadaşlar aracı soğukken ilk çalıştırmamda ötme şeklinde bir kayış sesi geliyor 2 saniye sonra ses kesiliyor nedendir bu ses acaba trigermi ?
güncel
triger kayışının üzerinde dişler oldugu için o tarz ses cıkartacağını sanmam ama v kayısı olan alternatör devir daim kayısı olabilir muhtemelende odur.
o zaman pek sorun yok gibi
devir daim kayışı yapabiliyor o sesi.. bence kayışın değişmesine gerek yok. gerginliği kontrol edilmeli. gerekiyorsa gerilebilir. gergi rulmanından ayarlanıyordu sanırsam.
Alfa Romeo 156 2.0 TS - Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active - Fiat Fiorino Combi Emotion 1,3 Multijet - Renault Clio Grandtour 1.2 16v Extreme Edition - Toyota Corolla 1.6 Otomatik
yok öyle germe işlemi falan otomatik gergi sistemi var şahin doğan olsa dediğiniz doğru olurdu
bana şarj dinamosu demişti servis![]()
TSİ Jetta.
triger olmasında diğerleri önemli değil![]()
kayışın geçtiği kasnakların herhangi birinde bilya sorunu olabilir
yada kayış deforme olmuşsa değişmesi gerekli
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
devridaimi zaten triger çalıştırmıyomu
Ne Mutlu Türküm Diyene!
yok arkadaşım devir daim trigerle bağımsız. triger krank mili hareketini eksantrik miline ileten kayıştır zaten motor üzerinde siyah bir kapak vardır bu kayışı muhafaza eden, v kayış ise krank milinin hareketiyle devirdaim, şarj, klima kompresörü, direksiyon pompası gibi (bizim araçlarda yok) yardımcı sistemleri çalıştıran kayıştır ve triger kadar olmasa da önemi büyüktür.
Bu konuyu birz yukarı taşıyacağım çünki akşam saatlerinde benim de başıma geldi![]()
mersinde havalar sıcak malumunuz. Ve bir türlü çözemediğim bir kızdırma bujisi var değiştiriyorum yine patlıyor. Neyse aracım bu yüzden soukda biraz geç çalışıyor. 2 gn önce mersinden Pozantıya geldim ki burası da yaylayeridir. Buz gibi bir havası var. Akşam saatlerinde aracımı çalıştırırken geç marş aldı. Marş aldıktan hemen sonra aracın motor tarafından bir kayış sesi gibi ses gelmeye başladı ve yaklaşık 3-4 dk kadar sürdükten sonra ses azalarak gitti. Şntiyemizdeki şöförler ve ustalar kayıştan klima kayışından falan dedi ama tam bir neden de bulamadılar fikri olan varmı diyecektim konuyu okudum...
Artık Fiorinolu
diyosa doğrudur aga![]()
TSİ Jetta.
benim sese de bi kulak ver kardeşim![]()
Artık Fiorinolu
arkadasın ki dizeldi sanırım ona dikkat etmedim ama dizeli de zincirli biliyorum gerçi iç yapısını hiç incelemedim ama bizim reno19 da zincirliydi fakat devirdaim kayıştan hareket alıyodu multijette devir daimi zincir takrikli mi yapmışlar, dişli tahrik mi??
yanlış bilgilendirdiysem kusura bakmayın arkadaşlar ustalardan işin aslını öğreniyoz böylece![]()
ewet araç 95reno 19 1,6 idi aynen öyle usta sen bu işi biliyon walla![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri