rolantide mi bekliyorsun bu uyarıyı verince 20 dakika..
arkadaşlar geçen gün uyarı ışığı yandı dpf(dizel partikül filtresi) temizliği yapılıyor aracı çalışır durumda bekletiniz diye önce 5dk beklettim lamba sönmedi sonra servisi aradım uzun sürdüğünü söyledi 15 20dk civarı çalıştı temizledi kendi filtresini sağolsunama bu işlem kaç km de bir oluyo ya da yakıtın kalitesine göre değişiyo mu? araç 7.500km de benden önceki sahibi opetten almış yakıt kalite kartımı ne o bile vardı ben de bi kere petrol ofisi iki kere opetten aldım yakıttan mı acaba?.. sormak istediğim bu işlem ne kadar sıklıkla oluyo? çünkü sivastan gelirken yolda bi daha yandı yokuş aşağı iniyordum gaza basmadığım için galiba 5dk sonra söndü.. kafam karıştı!!
rolantide mi bekliyorsun bu uyarıyı verince 20 dakika..
Mazotun kalitesinden ve kullanılan devirle de ilgisi var.Düşük devirlerde kullanıldığında da yapar. DPF temizliğini yapması sağlıklıdır. Rölantide 20 dakika bekletmek yerine 3. viteste 60-70 km hızla kullanırsanız daha çabuk biter işlem. Muhtemelen arabanızın kitapçığında da yazar 60 km hızla kullanın diye.
Petrol ofisiden şaşmayacaksınız bırde yakıt sirkulasyonu cok olan ıstasyonları tercıh etmek gerekıyor...
Yıllarca opetten aldım kara duman hıc eksılmemıstı ekzozdan..
Podan almaya basladım şimdi kara bulutlar kayboldu
I ' m c a p u l i n g . . .
Yakıtla alakası yokDPF diesel partikül filitresi temizlemek istiyorsan aracı biraz üzeceksin yani aracı 2000 ila 4500 civarları kullan bak nasıl temizleniyor çok fazla düşük devirlerde dpf temizleme yapmaz , aslında buna üzme denmez motorun nefesini açmak denir ama çoğu üzüldüğünü söylüyor
Aracı biraz devirli kullan hep ekonomi amaçlı düşük devrlerde fites değişimi yapma yada otoamtiklerde biraz yüklen![]()
Euro5 in güzellikleri bunlar. sadece EGR ile sağlayamadıklarından DPF ilave ediyorlar..
Bu DPF in ömrü, kullanıma bağlı.Bazı modellerde 80K kmde değiştirilmesi gerektiği ve 2500-3000TL civarı bir maliyeti olduğu söyleniyor. henüz çok yeni bir sistem, bakalım km ler arttıkça piyasadan neler gelecek.
DPF nin içinde bir sıvı var, zamanla tükeniyor. yurtdışı sitelerde dolaşırsanız detaylı bilgi bulabilirsiniz. oralardan aldığım bilgiye göre (tabiki araca göre değişir), bu sistem yüksek sıcaklıkta kendini regenrate ediyor. Yani kısa mesafede soğuk kullananların filitre ömrü kısalıyor.
eğer yolunuz düşerse, bravonun DPF sistem fiyatını servisden sorunuz, ben de merak ediyorum.
emin değilim ama, DPF değişince, kalibrasyon değişikliğide gerekiyor deniyor.
saygılarımla
Yeni doblonun kitapçığında 60 km hızla gidin şeklinde yazıyor diye biliyorum. Tabi kastettiğim 3. viteste 60 km hızla.Zaten Femoli de benim dediğimi onaylamış devirli kullanmak adına. Size tavsiyem düz ve uzun yolda bazen yüksek devirde kullanın arabanızı.O zaman DPF temizlik yazısı pek çıkmaz karşınıza.hem de çok yakmaz.
Bende şimdiye kadar hiç bu uyarı ışığı yanmakı dpf temizliği yaparken, son zamanlarda da bu temizlik sıklaştı, haftada bir-iki defa yapar oldu. Son zamanlarda sürekli eco modda kullandığım için mi acaba bilmiyorum..
yakın bir arkadaşımın başına geldi bu dizel partikül filtresi değişimi. dizel 3.20 de 2000 euro civarı 80 bin kmde bozuluyormuş ve tamirinin mümkün olmadığı söyleniyor. Arabanın kullanımına yada yakıta bir etkisinin olmadığını sadece çevreyi koruma amaçlı bir parça olduğu söylendi. Parça fiyatı gerçekten çok yüksek.
Bu olay punto evo mjet 75hp de de warmi arkadaslar
Euro 5 motorsa, var. Kitapçıktan baktım şimdi, 75 bg dizellerde Euro 4 seçeneği de var, Euro 5 de. Fiat'da çalışan bir akrabam da bu filtrenin çok pahalı olduğunu söylemişti. 80-100 bin civarında değişiyormuş. Eğer çevreyi koruyorsa gerçekten ve değişimi bu kadar masraflıysa, Euro 5 motorlu araçların da vergisi düşük tutulmalı.
Ayrıca bu konuda bilgiler içeren ve bize başka bir alternatif sunan bir site buldum:
"DPF veya FAP Dizel Partikül Filtresi nedir.
Yeni devreye giren euro 5 egzoz emisyon standartlarına dizel araçları uyarlayabilmek için geliştirilmiş bir sistem diyebiliriz. Dizel araçların egzozundan çıkan partikül yani kurumları biriktirerek yüksek sıcaklıkta imha etmeye yarıyor kısaca bu sistem. Ayrıca hidrokarbon, CO ve CO2 emisyonlarına da etkili katkı sağlamakta.
Kurumların yok edilmesi işleminde ise 2 tip yöntem vardır, 1.si VW grubunun kullandığı pasif rejenerasyon, bunda kurumun yok edilebilmesi için aracın uzun mesafe kullanımı şart, çünkü yüksek egzoz sıcaklığı (600'C civarı) gerekiyor rejenerasyon işlemi için. Genellikle şehir içi kısa mesafe kullanılan araçlarda da bu nedenle problem oluşabiliyor. Bu nedenle her 800 km. de bir uzun süreli bir sürüş tavsiye edilir bu araçlarda.
Diğer yöntemse Ford-psa grubunun da kullandığı aktif sistem, bunun farkı ise yakıt deposuna koyulan bir katkı, filtrede biriken kurumun yanma sıcaklığını katalizör görevi yaparak 450'C civarına düşürüyor. Bu yüzden pasif sistemde olduğu gibi çok yüksek sıcaklıklara gerek kalmadan filtre temizlenebiliyor. Sorun çıkarma bakımından tabiki çok daha iyi bu yöntem, ama kullanılan katkıyı ekletmeyi unutmamak gerekiyor.
DPF bloke olursa ne olur?
DPF tamamen bloke olursa, yenisi taktırmaktan başka şansınız yok. Aracınız 3000 RPM ile sınırlanacak, aşırı yakıt tüketimi oluşacak ve arıza uyarı lambalarınızın devamlı yanmasına neden olacak. Bu aşamada yeni bir DPF için yüzlerce lira maliyet ödemeniz gerekecek.
Ne yapılabilinir?
DPF arızayı ECU ve uyarı ışıkları veya display üzerinde gösterecek bakacağız, çünkü bazı ortamda sadece yazılım olarak kaldırmak çözüm değildir. Biz özel ve çok sofistike bir yazılım kullanarak DPF iptali için motor kontrol ünitesini (ECU) yeniden programlıyoruz.
DPF'nin bir ekzost borusu aracılığıyla, düz yada alternatif bir yöntem kullanarak kaldırılması ve bu durumda sensörlerin sökülmesi tavsiye edilir.
Biz sistemi doğru bir şekilde uygulamak, herhangi bir akım veya saklanan DTC'leri silmek için gerekli tüm bayi düzeyinde tanı araçları kullanarak, bu hizmeti sunan birçok cihazlardan yararlanıyoruz. Aracınızı mükemmel bir çalışma düzeni içinde tutmak için gerekli programları, resmi lisanslı yazılım kullanarak yapıyoruz."
Dizel Partikül Filtresi (DPF) arızalarını onarımı veya iptali haberi - AYGÜN Electronics
Tabii belirttikleri yöntemin araca herhangi bir zararı olur mu, bilemem. Ben denemezdim şahsen.
Arabamda DPF temizliğinin sıklaşması üzerine başlık açmıştım geçenlerde. Gelen cevaplarda sürekli Eco modda (düşük devirde) kullanmamın ve kullandığım yakıtın etkili olabileceği belirtiliyordu. Eco modla ve Opetle vedalaşıp bir süre normal modun sürüş keyfini yaşamaya karar verdim, az önce de Shell V Power ile depoyu doldurup kaçamak yapmış oldum.
konuyu hortlatmak gibi olacak ama.
benim araba kış günü fan açıyor hareret ibresi ortada çok yüksek değilken
sonra anlık yakıt ortalamasına bakıyorum 2-3 litre fazla yakmaya başlıyor. 10-15 dk bu olay devam ediyor
ama hiç bir uyarı yok acaba bu filtre mi temizleniyor?
konu eski ama yararlı. çünkü ilk defa euro5 araç kullanıyorum. bende de zaman zaman nekadar aralıklarla dikkat etmedim araç aptallaşıyor ve yolda giderken hızlanma durumunda beyaz duman atıyor bir süre. sabit giderken anlaşılmıyor zaten uyarı vermiyor.
yukarıda arkadaşlar 60 ile sürün yazmışlar ama klavuzdan anladığım kadarıyla ışık yandığı zaman 60 ile gidin yazıyor. otoyolda da 60 ile gitmek tehlikeli aslında.80-90 ile gidince yapmıyormu sanki? ışık yandığında tabi. ışık yanmadan temizlediğinde sorun yok sanırım zaten.
DPF (DİZEL PARTİKÜL FİLTRESİ)
TEMİZLENMESİ DEVAM EDİYOR
(sadece DPF'li Multijet tiplerinde - sar)
Kontak anahtar MAR konumuna çevrildiğinde,
uyar lambas yanar fakat birkaç saniye sonra sönmelidir.
Temizleme prosesi ile DPF'nin partiküllerden temizlenmesine
gerek olduğunu sürücüye belirtmek için uyar lambas
yank kalr.
Her DPF temizleme prosesinde uyar lambas yanmaz, fakat
sadece sürüş şartlar gerektiğinde uyarmak için yanar.
Temizleme prosesi bitene kadar araç hareket halindeyse
uyar lambas sönecektir. Proses normal olarak 15 dakika
sürer. İşlemin tamamlanmas için optimum şartlar, arac 60
km/s hzla, 2000 dev/dakikann üzerinde kullanmaktr.
Uyar lambas yanarsa, araç arzal demek değildir, yani arac
servise götürmeye gerek yoktur. Uyar lambas yandğnda
ilgili mesaj ekranda belirir (öngörülen baz pazarlarda/
versiyonlarda).
uyarı:
Daima trafik şartlar, yol ve hz limitlerine
uygun bir hzda arac kullannz. DPF lambas
yandğnda bazen motor kapanabilir; temizleme
sürecinin devaml olarak kesilmesi yağn
erken bozulmasna sebep olabilir. Bu nedenle,
motoru kapatmadan önce yukardaki talimatlara
uyarak uyar lambasnn sönmesini beklemek her
zaman tavsiye edilir. Araç dururken, DPF temizlenme
prosesinin tamamlanmas
Eksik kalan son ayrıntıyı da tamamlayalım.
" Araç dururken, DPF temizlenme prosesinin tamamlanmasını beklemek iyi bir fikir değildir."
Ben gecen hafta yetikli serviste DPF'i ilac ile temizlettim,temizlik sonrasında arac daha atikleşti ve bir rahatlama oldu aracta.temizlik yapmadan yapılan ölcümlerde de DPF'in tıkanıklık oranı%71 ölcüldü, temizlik yapıldıktan donra %42 ye düştü, biraz devirli kullandıktan sonra daha düşücek dediler, bildiğim kafarıyla zaten bir haftalık yeni bir dizel arac bile ölcünce %30 gibi oranlar çıkıyor.
Konu ORS15 tarafından (17/02/2017 Saat 17:43 ) değiştirilmiştir.
yahu bazen diyorum es kaza euro5 motor dpf li bi araba alsaymışsım naparmışım diye düşünüyorum hep şehiriçi dur kalk kullanıyorum uğraşır dururdum bunun başka bi çaresi yokmu yahu
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
Sinan, YouTube da DPF-katalizör temizleme işlemlerine baktığımızda olayın ne kadar önemli olduğunu görüyoruz.
https://m.youtube.com/watch?v=YTNYVkfAluI
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri