Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
52 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: İdeal motor devri

  1. #21
    Mustafa SEZGİN
    Sezgintr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    42
    Mesajlar
    436
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    16 LP 418
    Edilen teşekkür: 31

    Standart

    Honda type-r 9000 devir çeviriyo aklıma gelmişken söyleyeyim dedim.

  2. #22
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    sezgintr ben sanıyorum yanlış gördüm tam göremedim ama bana 5500 den yüksek geldi bir sorun olduğunu düşünmüyorum.. demek 5100 devirdi
    ama bu 5100 de diesellerin limitöre girmesi olayı kesin mi arkadaşlar bunu bir araştıralımda bunun adını tam olarak koyalım..
    birde benim bildiğim bizim diesellerde triger kayışı yok zincir var diye biliyorum ve bu zincir hem kullanımda hemde değiştirme bakımda bayağı avantajlı diye biliyorum ben arkadaşalar..
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  3. #23
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    sezgintr kardeş o aracı tam bilmiyorum ama honda cıvıc 1.6 vetec motor 125 beygir e olsun artık o kadar
    şunu unutmamak gerek bizim motorlar performans motorlar değilde daha çok vergi ve yakıt düşünülerek türkiye şartlarına uydurulmuş motorlar. eğer performans kaygısı olsaydı fiattın o zaman bu araçların 1.7 ve 1,9 motorları turkiyeye emin ol ihraç ederlerdi... amaç performans değil ekonomik ve vergi diliminde düşük değerler dikkate alınmıştır..
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  4. #24
    Mustafa SEZGİN
    Sezgintr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    42
    Mesajlar
    436
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    16 LP 418
    Edilen teşekkür: 31

    Standart

    dejavu istersen aracına bin tekrar bak 5100 devir olması lazım ben sürekli üst devirlerde kullandığım için limitöre ne zaman gireceğini biliyorum. 5500 bana çok geldi hatta komşuda megane var oda 4800 gibi limitöre giriyor demişti ama nekadar doğrudur bilemem.
    Ayrıca benim dediğim type-r türkiyeye gelmeyen model zannedersem 2.2 motor olması lazım, 1.6 125lik honda motorun 9000 dev. çevireceğini hiç zannetmem. Ayrıca gpuntoların 1.4 turbo modelleride önümüzdeki yaz gelicek 150bglik aklıma en çok yatanı ama bu motorlarda yeni olduğu için arıza durumu nasıl olur, performansı nasıldır gibi sorularda var. Çünkü bi arabada bence en önemli şey motordur. Gerisi hikaye.

  5. #25
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    dediğim gibi o zaman motor devrine bakamadım.. anlattıklarında sana aynen katılıyorum tekrar kontrol etmeye gerek yok kardeş
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  6. #26
    Akincl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    676
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 84

    Standart

    Alıntı Sezgintr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Honda type-r 9000 devir çeviriyo aklıma gelmişken söyleyeyim dedim.
    Sezgin kardeşim

    ibrede okuduğun en yüksek rakamlara inanma.

    1.6 vtec 125 hp zaten daha uzun stroklu 7000 civarlarında keser.

    https://www.honestjohn.co.uk/road_tests/index.htm?id=29

    And the engine gives its between 6,000 and 7,400 rpm where peak power is developed (although the rev counter reads to 9,000, the rev limiter cuts in at about 7,800).



    starjet turbo konusunda da şüphen olmasın.

    fiat yıllardır 1.4 turbo yapıyor.

    uno turbo dan eski kasa punto gt ye kadar.

    turbosuz starjet ile aynı iç malzemeyi kullanacak değiller üstelik aylardır da test ediyorlar.

  7. #27
    HellKnight - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/01/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    18
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Ferrarıde 11.000 devır var ama bnm F430 da 9000 de devreye gırmıstı snrm devır kesıcı... Porsche de de 9000 devır var oda 8500 de gırmıstı mesela... Peugeot 306m da da 8000 devır var onda da 6500 de gırıo...
    Konu HellKnight tarafından (09/01/2007 Saat 12:23 ) değiştirilmiştir.

  8. #28
    Mustafa SEZGİN
    Sezgintr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    42
    Mesajlar
    436
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    16 LP 418
    Edilen teşekkür: 31

    Standart

    Benim bahsettiğim honda çok üst sınıf yarış arabası değil. Altı üstü typ-r

  9. #29
    Mustafa SEZGİN
    Sezgintr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    42
    Mesajlar
    436
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    16 LP 418
    Edilen teşekkür: 31

    Standart

    Akıncı abi varya yemin ediyorum heykeli dikilecek adamsın. Bi insan bukadarmı bilgili olur. Abi seni fiata ceo yapmak lazım. Bilgilerin ışığında bizide aydınlattığın için teşekkürler.

  10. #30
    uMuT ..
    o(¤_¤)o jagar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/01/2007
    Yaş
    36
    Mesajlar
    1.303
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    06 ** ****
    Edilen teşekkür: 362

    Standart

    pdr42 bende farkettim onu ivedikte kalkış yaparken sınırları biraz zorlamıştım 6500 civarında devir kesiyo hemde bayaa hissedilecek şekilde motoru indirdim aşşa sandım ama sonradan öğrendim tabi

  11. #31
    ceyhun sel
    grande punto ile ... ceycaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/01/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34um4**8
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    ama bendede 5500 de kestii yarın bidaha kontrol ediim kacta kesip kesmedigini.. motoru acmak için ne yapmak gerekiyo bide ? ben ilk deneyişimi 2. vites uzerinde yaptım 2 de max 65 gormustum ama devirli kulana kulana 75 e cıktı .. dogrumu yaptıgım ?
    1.3 dizelle gezmesi cok guzel 8M

  12. #32
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    yaw ben sanki ibrnein 7000 de kestiğini gordum giib ama neyse bakalım arkadaslar arabaları fazla zorlamayalım ha bu arada benzinliler için diyorum yuksek devirde cıakrdıgı ses bmvye benzemiyomu arkadaslar
    cok hos bi ses bilmem ne dersiniz

  13. #33
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Arkadaşlar dizel alet 5200 e fırlıyor sonra iniyor iniyor 5050 gibi sabitleniyor. Öyle bir olay koymuşlar önce fırlatıyor sonra biraz düşürüyor. İdeal devir sorarsanız uzun ömürlülük açısından sabit hız için 2000 derim. Ama ben dizel aracımı 4.vites 1500 devirde kullanmaya bayılıyorum. Motor hırlamıyor ağlamıyor ve yakıtım çok düşük oluyor. aynı hızda 3 e taksam devir 2000 e çıkıyor ve yakıt 1 litreden fazla artıyor. deneyin dizelciler tavsiye ederim yakıt farkını göreceksiniz. bu arabanın 4. vitesine bayılıyorum. her hızı kaldırıyor. ama hızlanmak için 1500 de iken gaza basmayın hem hızlanamazsınız hem yakarsınız hem de motora zarar verirsiniz. ya çok yavaş verin gazı ya da 3 e takıp turboyu açın ve kökleyin.
    ekonomi için. dizel 1500

  14. #34
    Aytaç Gürleroğlu
    Artık burdayım red shark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/02/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    35
    Nereden
    Kırklareli
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    39 SA 533
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Benim araba ilk zamanlarda 6000 e geldiği gibi devir kesiyordu.şu son zamanlarda 6500 - 7000 arası bir devirde limitör devreye girmeye başladı.Motorun artık açılıp alıştığından kaynaklanıyor olsa gerek limitör devri yükseldi arabanın.Bu arada 1.4 16v 95 hp arabam.

  15. #35
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Benim bildiğim limitör değerleri de aşağı yukarı aynı:
    Benzinliler 6400d/d
    Dizeller 5200d/d

    Bu değerlere arada sırada anlık olarak çıkmanızı öneririm.Ancak bu devirde sabit sürat gitmeyin sakınMotor ne kadar çok devir çevirirse o kadar çok yakar.Dizeller 1750d/d nın altında hantal ve ekonomik bu devirden sonrada atak ve tüketici olur.Tabi düşük devirde hızlanmaya çalışmak da tüketimi arttırır...

  16. #36
    Emir Dal
    Too Slow.Too Sleepy.ZzZzZ Gajiin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    232
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı red shark Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim araba ilk zamanlarda 6000 e geldiği gibi devir kesiyordu.şu son zamanlarda 6500 - 7000 arası bir devirde limitör devreye girmeye başladı.Motorun artık açılıp alıştığından kaynaklanıyor olsa gerek limitör devri yükseldi arabanın.Bu arada 1.4 16v 95 hp arabam.
    %100 emin değilim ama limitör seviyesinin değişeceğini sanmıyorum.

    bence şu olabilir mantıken her viteste limitörün devreyi keseceği rpm farklı olmalıdır. 1. viteste 5000 de kesiyorken (dizel için) 4. viteste belki birkaç yüz rpm daha fazla olabilir. sonuçta şanzıman oranı farklıyken motorun devirlenme süresi de buna paralel olarak zorlanması da artıyor sonuçta.

    ama bu dediğim şahsi tahminimdir. emin değilim..

  17. #37
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Yok ya ben denedim her viteste aynı. Öteki fiat lar da öyleydi

  18. #38
    Deniz K
    uzman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Mesajlar
    387
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    bu konuda deneme yapmaya gerek yok,değişmez hep aynıdır.

  19. #39
    mehmet altnsy
    pterion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/01/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    17
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Araştırma İnceleme ideal motor deviri ?

    arkadaşlar aslında az çok biliyoruz 2500 3500 arası vites değiştirmek gerektiğini ama bunun en ideali nedir?

    örneğin uzun süre 2000 devirde kullansak ne olur?veya sürekli 3000 ve üstü.

    avantajları deaavantajları nelerdir? yakıt konusunda ve motor sağlığında

  20. #40
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Mehmet, motoru yormayacak kadar düşük devirde mjtd kullanılabilir.Tabi arada sırada üst devirler zorlanarak kurumlanma ihtimali biraz azaltılmalıdır.Turbo dizeller zaten tork ve güçlerini alt devirlerde verdiklerinden sürekli üst devirde kullanım bu motorların ömrünü kısaltmaktan başka bir işe yaramaz.Bence uzun vadede 2000-3000d/d ortalaması gayet iyi...

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Ani fren yapınca motor devri neden yükseliyor?
    yusufekinci06 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 22/11/2011, 16:14
  2. İDEAL ERKEK NASIL BİRİ olmalı :)
    akbiyik tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 01/04/2011, 00:19
  3. İdeal lastik basıncı kaç?
    operatormurat tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 15/04/2010, 13:42
  4. İdeal Mesleğinizi Öğrenin
    Gkhan tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 12/08/2007, 01:11
  5. Motor devri
    rall_ tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 18/07/2007, 14:17

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com