Honda type-r 9000 devir çeviriyo aklıma gelmişken söyleyeyim dedim.
Printable View
Honda type-r 9000 devir çeviriyo aklıma gelmişken söyleyeyim dedim.
sezgintr ben sanıyorum yanlış gördüm tam göremedim ama bana 5500 den yüksek geldi bir sorun olduğunu düşünmüyorum.. demek 5100 devirdi
ama bu 5100 de diesellerin limitöre girmesi olayı kesin mi arkadaşlar bunu bir araştıralımda bunun adını tam olarak koyalım..
birde benim bildiğim bizim diesellerde triger kayışı yok zincir var diye biliyorum ve bu zincir hem kullanımda hemde değiştirme bakımda bayağı avantajlı diye biliyorum ben arkadaşalar..
sezgintr kardeş o aracı tam bilmiyorum ama honda cıvıc 1.6 vetec motor 125 beygir e olsun artık o kadar
şunu unutmamak gerek bizim motorlar performans motorlar değilde daha çok vergi ve yakıt düşünülerek türkiye şartlarına uydurulmuş motorlar. eğer performans kaygısı olsaydı fiattın o zaman bu araçların 1.7 ve 1,9 motorları turkiyeye emin ol ihraç ederlerdi... amaç performans değil ekonomik ve vergi diliminde düşük değerler dikkate alınmıştır..
dejavu istersen aracına bin tekrar bak 5100 devir olması lazım ben sürekli üst devirlerde kullandığım için limitöre ne zaman gireceğini biliyorum. 5500 bana çok geldi hatta komşuda megane var oda 4800 gibi limitöre giriyor demişti ama nekadar doğrudur bilemem.
Ayrıca benim dediğim type-r türkiyeye gelmeyen model zannedersem 2.2 motor olması lazım, 1.6 125lik honda motorun 9000 dev. çevireceğini hiç zannetmem. Ayrıca gpuntoların 1.4 turbo modelleride önümüzdeki yaz gelicek 150bglik aklıma en çok yatanı ama bu motorlarda yeni olduğu için arıza durumu nasıl olur, performansı nasıldır gibi sorularda var. Çünkü bi arabada bence en önemli şey motordur. Gerisi hikaye.
dediğim gibi o zaman motor devrine bakamadım.. anlattıklarında sana aynen katılıyorum tekrar kontrol etmeye gerek yok kardeş
Sezgin kardeşim
ibrede okuduğun en yüksek rakamlara inanma.
1.6 vtec 125 hp zaten daha uzun stroklu 7000 civarlarında keser.
https://www.honestjohn.co.uk/road_tests/index.htm?id=29
And the engine gives its between 6,000 and 7,400 rpm where peak power is developed (although the rev counter reads to 9,000, the rev limiter cuts in at about 7,800).
starjet turbo konusunda da şüphen olmasın.
fiat yıllardır 1.4 turbo yapıyor.
uno turbo dan eski kasa punto gt ye kadar.
turbosuz starjet ile aynı iç malzemeyi kullanacak değiller üstelik aylardır da test ediyorlar.
Ferrarıde 11.000 devır var ama bnm F430 da 9000 de devreye gırmıstı snrm devır kesıcı... Porsche de de 9000 devır var oda 8500 de gırmıstı mesela... Peugeot 306m da da 8000 devır var onda da 6500 de gırıo...
Benim bahsettiğim honda çok üst sınıf yarış arabası değil. Altı üstü typ-r
Akıncı abi varya yemin ediyorum heykeli dikilecek adamsın. Bi insan bukadarmı bilgili olur. Abi seni fiata ceo yapmak lazım. Bilgilerin ışığında bizide aydınlattığın için teşekkürler.
pdr42 bende farkettim onu ivedikte kalkış yaparken sınırları biraz zorlamıştım 6500 civarında devir kesiyo hemde bayaa hissedilecek şekilde motoru indirdim aşşa sandım ama sonradan öğrendim tabi :D
ama bendede 5500 de kestii :( yarın bidaha kontrol ediim kacta kesip kesmedigini.. motoru acmak için ne yapmak gerekiyo bide ? ben ilk deneyişimi 2. vites uzerinde yaptım 2 de max 65 gormustum ama devirli kulana kulana 75 e cıktı .. dogrumu yaptıgım ?
yaw ben sanki ibrnein 7000 de kestiğini gordum giib ama neyse bakalım arkadaslar arabaları fazla zorlamayalım ha bu arada benzinliler için diyorum yuksek devirde cıakrdıgı ses bmvye benzemiyomu arkadaslar
cok hos bi ses bilmem ne dersiniz
Arkadaşlar dizel alet 5200 e fırlıyor sonra iniyor iniyor 5050 gibi sabitleniyor. Öyle bir olay koymuşlar önce fırlatıyor sonra biraz düşürüyor. İdeal devir sorarsanız uzun ömürlülük açısından sabit hız için 2000 derim. Ama ben dizel aracımı 4.vites 1500 devirde kullanmaya bayılıyorum. Motor hırlamıyor ağlamıyor ve yakıtım çok düşük oluyor. aynı hızda 3 e taksam devir 2000 e çıkıyor ve yakıt 1 litreden fazla artıyor. deneyin dizelciler tavsiye ederim yakıt farkını göreceksiniz. bu arabanın 4. vitesine bayılıyorum. her hızı kaldırıyor. ama hızlanmak için 1500 de iken gaza basmayın hem hızlanamazsınız hem yakarsınız hem de motora zarar verirsiniz. ya çok yavaş verin gazı ya da 3 e takıp turboyu açın ve kökleyin.
ekonomi için. dizel 1500
Benim araba ilk zamanlarda 6000 e geldiği gibi devir kesiyordu.şu son zamanlarda 6500 - 7000 arası bir devirde limitör devreye girmeye başladı.Motorun artık açılıp alıştığından kaynaklanıyor olsa gerek limitör devri yükseldi arabanın.Bu arada 1.4 16v 95 hp arabam.
Benim bildiğim limitör değerleri de aşağı yukarı aynı:
Benzinliler 6400d/d
Dizeller 5200d/d
Bu değerlere arada sırada anlık olarak çıkmanızı öneririm.Ancak bu devirde sabit sürat gitmeyin sakın:)Motor ne kadar çok devir çevirirse o kadar çok yakar.Dizeller 1750d/d nın altında hantal ve ekonomik bu devirden sonrada atak ve tüketici olur.Tabi düşük devirde hızlanmaya çalışmak da tüketimi arttırır...
%100 emin değilim ama limitör seviyesinin değişeceğini sanmıyorum.
bence şu olabilir mantıken her viteste limitörün devreyi keseceği rpm farklı olmalıdır. 1. viteste 5000 de kesiyorken (dizel için) 4. viteste belki birkaç yüz rpm daha fazla olabilir. sonuçta şanzıman oranı farklıyken motorun devirlenme süresi de buna paralel olarak zorlanması da artıyor sonuçta.
ama bu dediğim şahsi tahminimdir. emin değilim..
Yok ya ben denedim her viteste aynı. Öteki fiat lar da öyleydi :D
bu konuda deneme yapmaya gerek yok,değişmez hep aynıdır.
arkadaşlar aslında az çok biliyoruz 2500 3500 arası vites değiştirmek gerektiğini ama bunun en ideali nedir?
örneğin uzun süre 2000 devirde kullansak ne olur?veya sürekli 3000 ve üstü.
avantajları deaavantajları nelerdir? yakıt konusunda ve motor sağlığında:)
Mehmet, motoru yormayacak kadar düşük devirde mjtd kullanılabilir.Tabi arada sırada üst devirler zorlanarak kurumlanma ihtimali biraz azaltılmalıdır.Turbo dizeller zaten tork ve güçlerini alt devirlerde verdiklerinden sürekli üst devirde kullanım bu motorların ömrünü kısaltmaktan başka bir işe yaramaz.Bence uzun vadede 2000-3000d/d ortalaması gayet iyi...