zaten motorda 2000 - 3000 arası normal, sonrası ses dahil herşey değişiyor
Printable View
zaten motorda 2000 - 3000 arası normal, sonrası ses dahil herşey değişiyor
ideal aralık bence 1750-2500 arası..
bencede ıdeal aralık 1750-2000d/d olması.gerek ses, gerek yakıt tasarrufu acısından, sehırıcı kullanımda en ıdeal degerler bunlar.ama Arda Abı'nın de soyledıgı gıbı, arasıra aracı ust devırlere zorlamak gereklı...
arkadaşlar 1750-2000 devir diyorsunuz.bu devirlerde araç nasılkullanılacak.5.viteste 90 km hızda 3000 devir oluyor.90 km hızı geçtinmi 3000 eviride geçiyor.80 km hızla 2500 devir oluyor ne yani 5. viteste 70 km hızlamı gidecez.ozaman hem yol bitmez hemde motor boğulmaz mı? birde bizim puntlarda düşük hızda yüksek devir oluyor örneğin 90 km de 3000 devire ulaşıyor.bizim arkadaşta polo var onda 120 km hızda 3000 devir oluyor.onlar bize göre avantajlı yakıtta.bence ne diyorsunuz
sizin arçların hız ve devirlerini yazarmısınız benim araçta bir sorun mu var. 5.viteste 80 km hızda 2500 devir 90 km hızda 3000 devir
Dizel ve benzinlileri birbirine karıştırmamak gerekli.Turbo dizeller atmosferik benzinlilere göre daha düşük devirlerde sorunsuzca kullanılabilir...
cantekin bey puntolarin firelerin yani sansizamanlari malasef boyle kisa oranli tutulmus 5.vites de ozellikle kisa arkadasiniz polosunun bizden biraz daha az devir cevirmesi sanzimanindan kaynaklanir sansimani biraz daha yuksek hizlara gore oranlanmistir firele gore buda 5.vitesde daha ekonomik surus saglar sessizlikde saglar sizin aracinizda problem yok
neden şanzıman kısa yapılmış? kısa olmasının bir faydası var mı?
Cantekin, kısa oranlı vites kutusunun hızlanmada yani max. sürate çıkmada olumlu etkisi var.Ancak tüketim olarak ise dezavantajlı.Bir de kısa oranlı şanzumanın teorik olarak son sürati de düşük olur ama dediğim gibi son sürate gelene kadar geçen süre daha kısadır...
dizellerde ideal yakıt tüketimi için 1750 - 2000 arası en uygun devirdir. tabiki yokuş çıkarken, kalkışlarda vites geçişleri hariç. 1500 ün altında kullanmak da pek tavsiye edilmez.. vites geçişinde de 2500 - 3000 arasıdır uygun olan...
zaten dizellerde yüksek devirlerde kullanmak hız ve gaz pedalına tepki anlamında benzinli gibi cevap ve de zevk vermez. (haa tepeniz attı, kapışacaksınız o ayrı:cool0000:)
bir de şöyle bir güzellik var, deneyenler belki vardır. (özellikle) 1. viteste giderken (ki en iyi, yokuşlarda işe yarar) hafifçe gazdan ayağınızı çekerseniz araç 1000 devir civarında ilerlemeye kendisi devam eder, siz de sonra debriyaj - fren yapmadan basar gidersiniz...