Anlatacaklarım azda olsa ustalık gerektirecektir. Bu yüzden eliniz bu tarz işlere yatkın değilse fazla bulaşmayın derim
el freni çok yukarıda (çok yukarıdan kasıt 8 inci kademede gibi, 5. ya da 6. kademe kavrıyorsa ayarla oynamayın, frenciye gidip kampanayı açtırıp ayar yaptırın) kavrayanlar için çözümdür bu:
öncelikle el fren kolu etrafındaki plastik parçayı çıkartacağız.
işlem basit. yolcu koltuğuna geçin (rahat çalışmak için) ve koltuğu en geriye kadar çekin. resimde görünen yeri tornavida ile yukarı kaldırıp, müdahale ettiğimiz tarafın pimi çıktıktan sonra elimizde yavaşça yukarı kaldırıyoruz:
plastik parça ile mevzuyu çözüyoruz:
şimdi el fren ile işimiz başlıyor:
öncelikle; en freni sonuna kadar indirip, motoru çalıştırıp 10 kere freni pompalıyoruz. böylece fren tertibatında gerilme v.s. varsa yol oluyor. tabi bu işlemler sırasında hiç el freni çekmiyoruz. sonra motoru durdurup işlemlere devam ediyoruz.
resimde işaret ettiğim hafif siyah renkli somunu saat yönüne çevirdiğiniz taktirde teller gerilecektir. bir miktar telleri germek için somunu saat yönünde çevirin ve tellerin gerginliğini kontrol edin. önemli olan tellerin gergin olmamasıdır. çok gergin olursa arka frenler aktif olacak sonra hareket etmeye başlatıktan bir süre sonra balatalarınız yanacaktır.
teller fazla gergin olmayacak şekilde somunu sıktıktan sonra el frenini çekin. burada, kolun eskiden sertliği ile yeni hali arasında kıyas yapın. işten anlayanlar az çok hissederler zaten.
söktüğünüz plastik parçayı ve el fren tertibatının etrafını ıslak bazle temizleyin.
pastik parçanın pimlerini biraz dışa açarak takarsanız yerine daha sağlam oturacaktır.
pimlerini karşılatıp güzelce yerine oturtun.
aracı çalıştırıp el frenini kontrol edin.
daha sonra min miktarda fren yapacak şekilde 3 4 km yol yapın, yol sonunda vakit kaybetmeden arka jantlara elinizi dokundurun. ısınma yoksa problem yoktur... ancak herhangibi bir aşırı ısınma, aracın zor ilerlemesi gibi fark gözlemlerseniz, ayar somununu gevşetin.
geçmiş olsun
Konu Du Hast tarafından (05/12/2010 Saat 02:38 ) değiştirilmiştir.
sağolasın anladığım kadarıyla bu işlerde ustasın![]()
TSİ Jetta.
eline sağlık can güzel konu olmuş ama
ben bunu yapıyorum yapıyorum yine olmuyo taa sonuna kadar çekmezsem durmuyo araba. usta durduktan sonra freni bırakmadan elfrenini çek demişti.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
el freni ayarını kol mekanizmasından yapmak genelde el fren teli koptuğunda yenisi takılırken yapılır
arka kampana fren ayarlarınız düzgün ise zaten el freniniz istediğiniz şekilde fazla yukarıda kavramaz eğer yukarıda kavrama varsa arka fren ayarlarınızın düşmesinden kaynaklanır
muhtemelen otomatik ayar cırcırlarınız çalışmıyordur ve fren ayarınız düşmüştür
kol mekanizmasından teli gerip el frenini ayarlarsanız arka balataları farkında olmadan sıkarsınız hele birde çalışmayan otomatik ayar cırcırlarınızın çalışacağı tutarda peşine
fren pedalına bastığınızda çalışmayan cırcır ayar yapmak için balataları bir daha sıkarsa
allah korusun arka frenleriniz kilitlenip kaymanıza bile neden olabilir
can paylaşımı el fren mekanizma kolundan yapılan ayar anlamında doğru ancak teoirikte
sadece tel koptuğunda yeni tel takılırken buradan ayar yapılır
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
şahsen coşkun abi benim el freni ayarımı yaptı diyebilirim arka kampanadan
Ölmek için doğmuştur ya insan; O yüzden her yağmur sonrası toprak kokusunu sever
abicim tellerde boşluk varsa, ayar cırcırının yapacağı max yarım cm lik boşluk alması kurtarmayacaktır, bu yüzden birazcık teli gerdirmek gerekir, başka çözümü olduğunu düşünmüyorum bunun.
ayar cırcırı bir anda çalışsa bile 3 - 4 mm sıkacaktır.
edit: el freni çok yukarıda kavrayanlar için yazdım bunu, çok yukaruda kavraması demek telde boşluk olması demektir.
(çok yukarıdan kasıt 8 inci kademede v.s.)
Konu Du Hast tarafından (05/12/2010 Saat 02:36 ) değiştirilmiştir.
işte sende yazmışsın telde bir problem varsa buradan ayar yapılır
yoksa her el freni yukarda kavrayan buradan el fren telini gererse sıkıntı yaşar benimde anlatmak istediğim bu
tel de boşluk olması telin deformasyonuyla olur genelde buda el freni çekikken kalkışa zorlama yada çekik gitme sonucunda oluşur
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
konunun başına bir not düştüm şimdi![]()
keşke videoya çekseydin hem tüm bölümleri görmüş olurdukplastik aksamdan oldum olası korkmuşumdur.plastik tırnak bi koparsa en baştan parça ara dur büyük sorun vallaha genede güzel paylaşım olmuş elline sağlık
Yorumsuz bir hayat yaşamak istiyorum
Güzel paylaşım.Benim elfreni biraz gergin 2-3 dişten fazla çekilmiyor.vidalı falandır diye uğraşmak istememiştim ama oldukça pratikmiş.teşekkürler
Konuyu hortlatmak olucak ama fotoğrafları güncellemeniz mümkünmü silinmiş hepsi
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri