nasıl bir artış bekliyorsunuz? Adı akışmetre olan bir cihazdan ölçüm yapması dışında birşey beklenemez.
arkadaşlar aracımdaki hava akış metresini 1,9 doblo akışmetresiyle değiştirsem aracın performansında bir artış olur mu ?
nasıl bir artış bekliyorsunuz? Adı akışmetre olan bir cihazdan ölçüm yapması dışında birşey beklenemez.
Akışmetre ne ya
I ' m c a p u l i n g . . .
Sözlük anlamını yazamasamda araçlardaki görevi itibarı ile, hava filtresinde temizlenen havanın motora aktarılmadan önce hacmini ölçen ve bu veriyi aracın beynine gönderen sensördür. Sadece ölçüm yapar hava miktarını ayarlamak gibi bir yeteneği yoktur.
Acaba hava geçiş kısmı daha geniş falan olma olasılığından dolayı olabilir mi ?
2 farklı usta da böyle 1 şey tavsiye etti de danışayım dedim...
Sonucta kirli olduğunda sıkıntı yarattığı söylenen bir parça diye biliyorum...
akışmetreye gelen ve akışmetreden çıkan hortumu genişletmediğiniz sürece sadece akışmetreyi genişletmeniz işe yaramayacaktır. Kirli olduğunda sıkıntı yaratması değerleri doğru olarak okuyamaması ile ilgilidir.
kardeş ben denedim ikisi birbirinden farklı takamıyorsun. dediğin olay albealarda oluyor
Hava akis metresi turbonun hava filtresine gonderdigin havanin hizini olcer ve debi formulunu kullanarak o captan gecen havanin kutlesini hesaplar daha sonra bu deger motor ecu suna gonderilir ve diger verilerle birlestirilerek hava sicakligi atmosfer basinci gaz pedali konumu yag yakit sicakligi ....vs ole birlestirilerek enjektorden puskutrulmesi gereken yakit hesaplanir.
Eger bu akis olcerin soketini cikartirsan arac gereginden fazla siyah duman atmaya baslar ama rampada kucuk viteste toplamasi fark edip daha iyi olacaktir. Degistirmektense soketini cikar kullan ama yakitin fazlalasir. Nedeni isa ECU bu bilgiyi okuyamadigi zaman minumum degerdeymis gibi davranir ve yakiti fazlalastirir.
bende de 1. ve 2. viteslerde bir çekiş problemi vardı araba ölü gibi gazın yarısına basınca anca tepki gösteriyordu az önce arabaya binmeden soketi çıkardım motor ılıktı henüz birkaç tur attım biraz denedim, soketi çıkardığımda çekişin iyileştiğini ancak normale göre sanki anlık tüketim değerlerinin biraz artığını gördüm. Burdan yola çıkarak hava akış metre temizlenirse çekişinde düzeleceği kanaatine vardım ancak şuanda motor arıza lambası yanıyor soket takılı olduğu halde ve check engine yazıyor menüde bu uyarı ancak bilgisayara bağlanarakmı giderilir ?
Biraz kullanın çalıştırıp kapatınca kendi düzelmesi lazım bende powerbox takarken bi kere olmuştu düzelmesse servise gidersiniz...
akışmetrenin fişini sökerseniz ecu motora zengin karışım hazırlar çünkü bu durumda ecu , akışmetrenin max okuduğu veriyi kullanır
fişini söküp kullanmayın, yakıtınız artar boştan yere ve uzun süreli kullanımlarda fazla püskürtülen mazot sıkıntı oluşturur
cevaplar için teşekkür ederim soketi geri taktım zaten sonrasındaki marşta arıza lambası yakmadı peki bu durumda sizcede kalkıştaki çekmeme sorunu debimetredenmi kaynaklanıyor gibi gözüküyor ? tecrubesizliğimi mazur görün
akışmetre kolay temizlenir genelde balata spreyi dediğimiz malzemeyi kullanıyorlar temizlemek için.
eğer düz yolda kalkışta sıkıntı varsa debimetredendir ama sadece yokuş yukarı kalkışta sorun varsa; çoğu turbo beslemeli dizel araç zor kalkar çünkü turbo 2000 devir altında yeterli miktarda hava basamadığı için kıçını zor kaldırır araba.
güzeL biLgiLeRiniz iÇin Cok sağoLun , bendede 1.3 muLt. 75 bg gRande vaR 1. viteste tekLeme yapıyoR ve 2 ye geçtiğim anda aRaç önce kapakLanıyoR sonRadan kafa kaLdıRmaya başLıyoR bunun Sebebi akışmetReyLe aLakaLı oLabiLiRmi ? yada Çözümü soRunu nediR ?
akışmetre verileri % 50 nin altında çıktı bunun anlamım nedir? akışmerteyi mi değiştirmek gerekir. yoksa başka bir sorun mu vardır? ustanın söylediğine göre normal değerler 300 civarıymıs ama aracımda 160 170 anca cıkıyor. 1 viteste ve 2. viteste düşük devirlerde kalkmak için baya bi zorlajnıyor. ne yapmam gerekir?
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri